PKP Intercity z długoterminowym ratingiem na poziomie BBB+
inf. pras. PKP Intercity, oprac. ms. ⚫ 23.11.2022 ⚫
801

Fot. PKP Intercity
Po raz kolejny agencja ratingowa Fitch potwierdziła długoterminowy rating dla PKP Intercity w walucie krajowej i obcej na poziomie BBB+. Długoterminowy rating krajowy potwierdzono na poziomie AA (pol.). Perspektywa obydwu ratingów jest stabilna.
PKP Intercity zostało ocenione pozytywnie – agencja brała pod uwagę silne relacje ze Skarbem Państwa oraz gotowość państwa do udzielania wsparcia. Na ocenę wpływ miała realizacja usług publicznych w ramach umowy PSC, która zapewnia gwarancję dla pozyskania finansowania zewnętrznego na kolejne inwestycje taborowe i infrastrukturalne. Agencja zwróciła uwagę, że szybka odbudowa liczby pasażerów w 2022 roku pokazuje, że pociągi stają się preferowanym środkiem transportu.
Agencja Fitch ocenia, że realizacja programu inwestycyjnego pozwoli utrzymać długoterminową przewagę konkurencyjną PKP Intercity wobec innych środków transportu – przewoźników lotniczych i autobusów dalekobieżnych, jak również dominujący udział pod względem pracy przewozowej w polskim rynku kolejowym.
– Jako spółka mamy klarowny cel i stabilny plan rozwoju, który konsekwentnie realizujemy od 2016 roku. Kolej odżywa po pandemii, nie jest przesadą stwierdzenie, że w tym roku bije rekordy popularności. Pozycja rynkowa PKP Intercity jest stabilna – co widzą również nasi partnerzy biznesowi. Wierzymy, że utrzymany poziom ratingu pozwoli spółce na dostęp do optymalnych źródeł finansowania kolejnych inwestycji – komentuje Artur Resmer, członek zarządu PKP Intercity ds. finansowych.
PKP Intercity wozi w tym roku bardzo wielu pasażerów. Do końca roku chce osiągnąć liczbę 60 mln podróżnych. Mają mu w tym pomoc kolejne promocje.
Agencja Fitch ocenia, że realizacja programu inwestycyjnego pozwoli utrzymać długoterminową przewagę konkurencyjną PKP Intercity wobec innych środków transportu – przewoźników lotniczych i autobusów dalekobieżnych, jak również dominujący udział pod względem pracy przewozowej w polskim rynku kolejowym.
– Jako spółka mamy klarowny cel i stabilny plan rozwoju, który konsekwentnie realizujemy od 2016 roku. Kolej odżywa po pandemii, nie jest przesadą stwierdzenie, że w tym roku bije rekordy popularności. Pozycja rynkowa PKP Intercity jest stabilna – co widzą również nasi partnerzy biznesowi. Wierzymy, że utrzymany poziom ratingu pozwoli spółce na dostęp do optymalnych źródeł finansowania kolejnych inwestycji – komentuje Artur Resmer, członek zarządu PKP Intercity ds. finansowych.
PKP Intercity wozi w tym roku bardzo wielu pasażerów. Do końca roku chce osiągnąć liczbę 60 mln podróżnych. Mają mu w tym pomoc kolejne promocje.
Komentarze:
Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |