Partnerzy serwisu:

PKP Intercity: Wzmacniamy weekendowe połączenia uruchamiane na zespołach trakcyjnych

Michał Szymajda 03.12.2019 162

PKP Intercity: Wzmacniamy weekendowe połączenia uruchamiane na zespołach trakcyjnych
Fot. WU
Nasi czytelnicy wielokrotnie zwracają uwagę na problem przepełnionych elektrycznych zespołów trakcyjnych, które wyruszają w trasy w okresie szczytów przewozowych. PKP Intercity w niektórych relacjach reaguje na te zgłoszenia.
Bywa, że bilety na piątkowe i niedzielne popołudniowe kursy obsługiwane przez Darty i Flirty, są wyprzedane nawet z tygodniowym wyprzedzeniem. Taka sytuacja ma miejsce np. na trasach z Bydgoszczy do Warszawy, z Wrocławia do Warszawy czy z Olsztyna, także do stolicy. Wszędzie tam pojawienie się ezt spotkało się z pozytywnym odbiorem przez pasażerów. W przypadku ezt nie da się reagować na zwiększony popyt dołożeniem wagonów do składu, jedynym wyjściem jest połączenie ze sobą dwóch takich samych ezt. To nie zawsze się udaje z uwagi na ograniczoną liczbę pojazdów. Jednak PKP Intercity od jakiegoś czasu stara się to robić.

– Ze względu na wysoką frekwencję pociągi w relacji Warszawa – Wrocław oraz Wrocław – Warszawa były wzmocnione o dodatkową jednostkę ED161 w dniach: 3, 8, 11, 17 i 24 listopada, a także 1 grudnia br. Takie działania podejmowane są niezależnie od relacji. Obsługa pociągu w podwójnym zestawieniu EZT stosowana jest dla składów ED160 i ED161, gdy tylko istnieje taka możliwość – wyjaśnia Agnieszka Serbeńska z biura prasowego PKP Intercity. Dodaje, że PKP Intercity na bieżąco monitoruje frekwencję w pociągach i w ramach możliwości technicznych oraz taborowych uzupełnia składy dodatkowymi jednostkami EZT oraz wagonami.

– Zapewnienie odpowiedniej liczby miejsc, a tym samym komfortu i bezpieczeństwa podróży, jest dla przewoźnika priorytetem – napisała.

Na jednym z przystanków na trasie pociągu z Wrocławia do Warszawy – w Łodzi Dąbrowie – z uwagi na krótki peron, PKP Intercity stosuje dla podwójnych ezt specyficzny sposób zatrzymania. Najpierw zatrzymuje się w peronach pierwsza jednostka, a później po przejechaniu kilkuset metrów przez pociąg, pasażerowie drugiego ezt, po kolejnym zatrzymaniu, mają możliwość opuszczenia wagonów.

Więcej na temat filozofii wykorzystania elektrycznych zespołów trakcyjnych w PKP Intercity piszemy tutaj.


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony