PKP Intercity wysyła EU07 i EP07 na przeglądy i modernizacje [wybór wykonawców]
Michał Szymajda ⚫ 27.05.2019 ⚫
14,7k
![PKP Intercity wysyła EU07 i EP07 na przeglądy i modernizacje [wybór wykonawców] PKP Intercity wysyła EU07 i EP07 na przeglądy i modernizacje [wybór wykonawców]](https://www.rynek-kolejowy.pl//img/921334876697206.JPG_900-528.jpg)
Lokomotywa EU07 316 w Krynicy ZdrójFot. Michał Szymajda
PKP Intercity wybrało wykonawców w przetargu na wykonanie napraw i przeglądów okresowych poziomu P4, a także naprawy połączeń z modernizacjami popularnych lokomotyw EU07 i EP07, przeznaczonych do prowadzenia pociągów pospiesznych.
Przetarg podzielono na cztery zadania. W ramach pierwszego naprawy i przeglądy poziomu P4 przejdzie 12 lokomotyw, które unikną większych prac dodatkowych. W ramach drugiego zadania P4 modernizację przejdzie 14 elektrowozów, trzeciego: 8 elektrowozów, czwartego: 18 pojazdów.
Jakie prace dodatkowe?
Te z lokomotyw, których dotyczą prace dodatkowe, otrzymają m.in. klimatyzację obu kabin, nową izolację akustyczną i cieplną, nowe rejestratory parametrów trakcyjnych, nowe szyby czołowe oraz reflektory. Wymieniona na nowoczesną zostanie część aparatury elektrycznej, nie zmieni to jednak zasadniczych parametrów trakcyjnych EP/EU07, które nadal będą mogły prowadzić pociągi z prędkością maksymalną 125 km/h.
Otwarcie kopert z ofertami zaplanowano na 14 listopada 2018. Wybór wykonawców nastąpił ostatecznie w końcu maja 2019. Oferty w przetargu oceniono z uwzględnieniem parametrów ceny (80%), okresu gwarancji i rękojmi (10%) oraz terminu wykonania modernizacji pojedynczej lokomotywy (10%).
Aktualizacja: Przetarg rozstrzygnięty
Oferty w przetargu złożyły dwa podmioty: Olkol oraz ZNTKiM. Firmy podzielą się pracą w następujący sposób: w ramach zadania 1 i 2 (12 i 14 lokomotyw elektrycznych) EU/EP07 naprawi Olkol (pierwsze zadanie Olkol wycenił na 18 mln zł netto; drugiej, na 20 mln zł). Elektrowozami z zadania 3 i 4 zajmie się natomiast ZNTKiM Gdańsk (8 lokomotyw za 7,5 mln zł i 18 lokomotyw za 14 mln zł).
Jakie prace dodatkowe?
Te z lokomotyw, których dotyczą prace dodatkowe, otrzymają m.in. klimatyzację obu kabin, nową izolację akustyczną i cieplną, nowe rejestratory parametrów trakcyjnych, nowe szyby czołowe oraz reflektory. Wymieniona na nowoczesną zostanie część aparatury elektrycznej, nie zmieni to jednak zasadniczych parametrów trakcyjnych EP/EU07, które nadal będą mogły prowadzić pociągi z prędkością maksymalną 125 km/h.
Otwarcie kopert z ofertami zaplanowano na 14 listopada 2018. Wybór wykonawców nastąpił ostatecznie w końcu maja 2019. Oferty w przetargu oceniono z uwzględnieniem parametrów ceny (80%), okresu gwarancji i rękojmi (10%) oraz terminu wykonania modernizacji pojedynczej lokomotywy (10%).
Aktualizacja: Przetarg rozstrzygnięty
Oferty w przetargu złożyły dwa podmioty: Olkol oraz ZNTKiM. Firmy podzielą się pracą w następujący sposób: w ramach zadania 1 i 2 (12 i 14 lokomotyw elektrycznych) EU/EP07 naprawi Olkol (pierwsze zadanie Olkol wycenił na 18 mln zł netto; drugiej, na 20 mln zł). Elektrowozami z zadania 3 i 4 zajmie się natomiast ZNTKiM Gdańsk (8 lokomotyw za 7,5 mln zł i 18 lokomotyw za 14 mln zł).
Komentarze:
Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |