PKP Intercity wypuszcza na trasy wagony z niesprawną klimatyzacją (aktualizacja)
UTK / ms, Rynek-Kolejowy.pl ⚫ 11.08.2015 ⚫
614
Archiwum RK
Komentarze:
2015-08-11 10:38:22 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
Kiedyś w złotych dla kolei latach 80-tych i 90-tych klymy w puciongach nie było a puciongami jeździło mase ludzi. Bankomaty jak zwykle wszystko zepsuli.
2015-08-11 10:42:51 Autor: praktyk branżowy
---.18.5.140
W sobotę 8 sierpnia awarii uległa klimatyzacja w zmodernizowanym wagonie 1 klasy w TLK Sukiennice ze Świnoujścia do Krakowa. Ciekawe, czy jest związek między awariami klimatyzacji a naprawami / modernizacjami wykonywanymi przez określoną firmę remontową?
pb
pb
2015-08-11 10:43:21 Autor: stoker
---.centertel.pl
Faktycznie nie ma żadnych problemów z brakiem wagonów... Śmiech na sali!
Ciekawe więc dlaczego w niedzielę 9.08. w poć. Pogoria Sz-n - Bielsko Biała zamiast wagonów 2 kl. Nr 14 i 15 podstawiono jedynki typu 112A? W efekcie od Koszalina spora grupa ludzi jechała na stojąco, bo w wagonach nie było miejsc na które sprzedano im bilety.
Ciekawe więc dlaczego w niedzielę 9.08. w poć. Pogoria Sz-n - Bielsko Biała zamiast wagonów 2 kl. Nr 14 i 15 podstawiono jedynki typu 112A? W efekcie od Koszalina spora grupa ludzi jechała na stojąco, bo w wagonach nie było miejsc na które sprzedano im bilety.
2015-08-11 10:45:10 Autor: BarteS
---.30.124.11
W taborze be klimatyzacji są otwieralne okna - przy >100km/h to dużo daje.
No i szanowne IC po co było oszczędzać na naprwach taboru z BWE? A może poprostu nie było (i nie ma) na nie środków?
P.S. W lokalnych busach jest gorzej, tam nie ma zarówno otwieranych okien jak i klimy :P
No i szanowne IC po co było oszczędzać na naprwach taboru z BWE? A może poprostu nie było (i nie ma) na nie środków?
P.S. W lokalnych busach jest gorzej, tam nie ma zarówno otwieranych okien jak i klimy :P
2015-08-11 10:45:51 Autor: miś uszatek
---.dynamic.gprs.plus.pl
aron: ale w takim wypadku powinno dać się otworzyć szeroko okna i pęd powietrza robi swoje. Niestety IC jak zwykle olewa swoich pasażerów.
Ciekawe dlaczego urząd nie nakazał wypłaty odszkodowań?
A swoją drogą.... to w wielu busach też klimy nie ma i podróż takim wechikułem nawet przez 10 minut jest gigantyczną udręką
Ciekawe dlaczego urząd nie nakazał wypłaty odszkodowań?
A swoją drogą.... to w wielu busach też klimy nie ma i podróż takim wechikułem nawet przez 10 minut jest gigantyczną udręką
2015-08-11 10:47:43 Autor: sirostr
---.internetunion.pl
IC Kossak w piątek 7 sierpnia. Podobna sytuacja - niedziałająca klimatyzacja w przynajmmiej jednym wagonie.
2015-08-11 10:48:14 Autor: czarek
---.114.62.126
Trzeba temat medialnie rozdmuchać, tylko wtedy można liczyć na ewentualną reakcję przewoźnika, a może nawet decyzje personalne.
Generalnie porażka.
Generalnie porażka.
2015-08-11 10:52:37 Autor: stoker
---.centertel.pl
Sorry za potrójny post. Pisałem z telefonu.
2015-08-11 11:12:32 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
@ BarteS - ale lokalnym busem jedziesz kilkanaście minut np. z Zamościa do Szczebrzeszyna czy Miączyna. Natomiast w dalekobieżnych busach np. Zamość - Lublyn klyma jest.
2015-08-11 11:30:49 Autor: sianoski
---.tktelekom.pl
Jestem ciekaw jakich to pomiarów dokonali kontrolerzy UTK? Jakim sposobem i urządzeniami.
Co z taborem, który nie posiada wogóle klimatyzacji a stanowi większość sprzętu użytkowanego przez przewoźników.? (EN57 i stare wagony). Tam jest wszystko dobrze, choć normy tam są po przekraczane wielokrotnie.
Czekam tylko jeszcze jak kontrolerzy urzędu zaczną się zajmować czystością powietrza w pojazdach, jego zapachem oraz ogólnym wystrojem wnętrza biorąc pod uwagę założenia feng-shui.
litości...
Co z taborem, który nie posiada wogóle klimatyzacji a stanowi większość sprzętu użytkowanego przez przewoźników.? (EN57 i stare wagony). Tam jest wszystko dobrze, choć normy tam są po przekraczane wielokrotnie.
Czekam tylko jeszcze jak kontrolerzy urzędu zaczną się zajmować czystością powietrza w pojazdach, jego zapachem oraz ogólnym wystrojem wnętrza biorąc pod uwagę założenia feng-shui.
litości...
2015-08-11 11:41:37 Autor: #
---.play-internet.pl
^^ Jest jednak różnica między najzwyczajniejszym kiblem bez klimatyzacji, w którym przynajmniej można okna pootwierać na przestrzał i tym sposobem przewietrzyć przedział, a wagonem prestiżowego przewoźnika z niedziałającą klimatyzacją, w którym okna są nieotwieralne.
Chyba oczywiste, że mniej ryzykownym dla życia pasażerów jest w takim przypadku jazda zwyczajnym kiblem, co najwyżej im się tyłki spocą od siedzenia na ceracie - ale będą mieli przynajmniej czym oddychać.
Bardzo dobrze więc, że UTK - nawet jeśli nieco pod publiczkę - wytyka nieudolność PKP IC. Taki wspaniały zarząd przecież w tej spółce, same sukcesy i doświadczeni menedżerowie siłą wyciągnięci z prywatnych korporacji, wręcz poświęcają się żeby pobierać te marne 59 tysięcy netto za miesiąc na tej niezarządzalnej kolei. Z jakimi efektami - widać. Kopa powinni dostać i tyle - i to jeszcze przed wyborami.
Chyba oczywiste, że mniej ryzykownym dla życia pasażerów jest w takim przypadku jazda zwyczajnym kiblem, co najwyżej im się tyłki spocą od siedzenia na ceracie - ale będą mieli przynajmniej czym oddychać.
Bardzo dobrze więc, że UTK - nawet jeśli nieco pod publiczkę - wytyka nieudolność PKP IC. Taki wspaniały zarząd przecież w tej spółce, same sukcesy i doświadczeni menedżerowie siłą wyciągnięci z prywatnych korporacji, wręcz poświęcają się żeby pobierać te marne 59 tysięcy netto za miesiąc na tej niezarządzalnej kolei. Z jakimi efektami - widać. Kopa powinni dostać i tyle - i to jeszcze przed wyborami.
2015-08-11 11:43:08 Autor: Tomo1976
---.centertel.pl
@sianoski EN57 i stare wagony maja otwierające się okna a wagony klimatyzowanie nie. Odczuwasz różnice?
2015-08-11 11:44:00 Autor: nie brakuje nam wagonow
---.centertel.pl
8.08 EIC Klimczok 1 kl. bez klimy, 9.08 EIC Ondraszek 1 kl. bez klimy... Myślę, ze komentarz zbyteczny.
2015-08-11 11:46:39 Autor: spec_nad_spece
---.tktelekom.pl
W związku z narażeniem MOJEGO życia w pociagu TLK Viking i TLK Sukiennice w najbliższych weekend zamierzam udac sie z Międzyzdrojów do Warszawy pociągami klimatyzowanymi:
Regio: Swiniujscie - Poznan (Newag Impuls, klimatyzacja, wifi, gniazdka)
Obiad w Poznaniu
Koleje Wlkp: Poznan - Kutno (Pesa Elf, klimatyzacja)
Kol Mazowieckie: RE3 Kutno - Warszawa (Bombardier TwinDexx, klimatyzacja).
40 stopni 8 osob w przedziale, ludzie konajacy na korytarzu.... tak wyglada podroz prestiżową spółeczką
Regio: Swiniujscie - Poznan (Newag Impuls, klimatyzacja, wifi, gniazdka)
Obiad w Poznaniu
Koleje Wlkp: Poznan - Kutno (Pesa Elf, klimatyzacja)
Kol Mazowieckie: RE3 Kutno - Warszawa (Bombardier TwinDexx, klimatyzacja).
40 stopni 8 osob w przedziale, ludzie konajacy na korytarzu.... tak wyglada podroz prestiżową spółeczką
2015-08-11 12:13:09 Autor: Zugführer
---.117.99.210
Jest ewidentny problem z klimatyzacją w pociągach wracających do Polski z Austrii i Czech, w wagonach Z1 Henschel. Po wyjeździe z Wa-wy Wschodniej, klima działa dość wydajnie, ale w tych samych wagonach w ramach obiegu, powracających, już nie działa. Może wam się to wydać śmieszne, ale ponieważ często jeżdżę do Wiednia, to już nie raz zaobserwowałem, że w Czechach klima nie uruchamia się już ponownie po zmianie loka, nie wiem, o co chodzi, ale często tak się dzieje, że od Breclavi, aż do Polski, czasem i do Katowic, klima nie działa w Henschelach. Sprawa jest dość tajemnicza, może ktoś obeznany w sprawach wagonowych mógłby to wyjaśnić (zmiana napięcia w CZ, obsługa pociągu nie umie / nie chce włączyć?).
2015-08-11 12:13:59 Autor: Maurycy+
---.97.199.117
Klimatyzacja powoduje zwiększony pobór energii elektrycznej więc powinna być wyłączona przy ogłoszonym 20-tym stopniu bezsilności energetycznej,
Podróżny - chcesz mieć klimę - kup se wentylatorek na baterie - to jest niezwykle ekologiczne i strategiczne,
albo w ogóle nie jeździj ...
Podróżny - chcesz mieć klimę - kup se wentylatorek na baterie - to jest niezwykle ekologiczne i strategiczne,
albo w ogóle nie jeździj ...
2015-08-11 12:19:45 Autor: dżejsek
---.internetdsl.tpnet.pl
Klimatyzacja po kilku latach eksploatacji wymaga porządnego serwisowania, prewencyjnej wymiany niektórych części, a tego za grosze się nie da zrobić. Jeśli się czeka, aż klima całkiem padnie, to ma się niemal gwarancję, że padnie (albo okaże się niewydajna) w największy upał.
2015-08-11 12:23:00 Autor: Ed
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Jeżeli dodamy jeszcze wagony z zaklejonymi oknami to będzie komplet. A tak nawiasem mówiąc dwa tygodnie temu rzecznik PKP IC obiecywał zdjęcie reklam t-mobile, i co? I nic, jeżdżą sobie dalej. Może niech podadzą konkretny termin, bo co oznacza termin "będziemy sukcesywnie zdejmować reklamy z szyb" to nie wiem!
2015-08-11 12:25:55 Autor: ep40
---.gdynia.mm.pl
Między grudniem, a kwietniem w Sobieskim okazyjnie się pojawiały wagony ÖBB, a potem już nie. Skoro PICowi brakuje wagonów ze sprawną klimą to może wypadałoby ponownie dawać w Sobieskim wagony ÖBB? Z Sobieskim jest też taka rzecz, że Austriacy zdecydowanie powiedzieli, że nie będą do nich wjeżdżać wagony w okleinie T-mobile więc PIC puszczał co puszczał ze względu na ograniczony wybór wagonów bez okleiny.
2015-08-11 12:30:06 Autor: traxx
---.net.e-net24.pl
Wypuście normalne zielone wagony z otwieranymi oknami , bo od ten klimy tylko człowieka zatoki łapią i wiecznie przeziębiony chodzi !!!!
2015-08-11 12:39:12 Autor: edek .
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
klima to jest zabójstwo dla wiekszosci ludzi ..... ANGINA, jest latem o wiele gorsza niz zima .
2015-08-11 12:42:30 Autor: Kflik
---.60.129.178
może słusznie, Wielka Dotacja nie potrzebuje klimatyzacji.
2015-08-11 12:42:33 Autor: Ed
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Coś im się współpraca z t-mobile odbija czkawką. Zrobili sobie wielką antyreklamę.
2015-08-11 12:43:49 Autor: Kflik
---.60.129.178
BTW są llokalne busy które mają klimatyzację.
Olkusz - Katowice, Katowice - Gliwice (inter bus), pewnie w kraju jest takich sporo więcej.
Olkusz - Katowice, Katowice - Gliwice (inter bus), pewnie w kraju jest takich sporo więcej.
2015-08-11 13:10:42 Autor: gość
---.tktelekom.pl
a ta są jakies TLki z klimą? jeszcze takich nie spotkałam. sam złom i paździerz
2015-08-11 13:19:26 Autor: przem
---.adamed.com.pl
Całkowicie się zgadzam, sam również zaobserwowałem powywszy fakt jeśli chodzi o klimatyzacje jak i czystość w pociągu. Ruszając z Warszawy klima zawsze była sprawna i czystość w pociągu nienaganna. W odwrotnej relacji często nie działała klima (lub ogrzewanie w zimie), często zdarzało się ze toalety były pozamykane ( oznaczone jako zdefektowane) , czyszczenie składu w Wiedniu ogranicza się do zebrania śmieci i nic poza tym. A wracając do klimatyzacji, po przekroczeniu granicy polskiej z kierunku Czech klima działała bez zarzutów. Pytając się konduktora opowiedział mi ze często się zdarza ze bezpieczniki siadają przy zmianę loka, np. bezpiecznik sprężarki, wystarczy załączyć i na nowo załączyć klimę. A Austriacy lubią oznaczać wagony jako zamknięte zamiast opróżnić układ WC i załączyć bezpieczniki. A w nagonce medialnej oczywiście zostało przedstawione ze tą polskie pociągi są brudne i niesprawne. Jeżdżąc co 2-3 tyg. EC Sobieski lub Polonia zaobserwowałem powyższe fakty wiele razy. Pozdr
2015-08-11 14:05:55 Autor: a/p talent
---.static.chello.pl
To co napisał przem to 100 % prawdy. Wiele razy o tym pisałem.
2015-08-11 14:16:51 Autor: Gierek
---.10.1.25

Gierek
W zeszły weekend w pociągu IC 56100 Mieszko z Gdyni do Wrocławia również był problem z klimatyzacją. Niby coś tam dmuchało, ale i tak wszystkim było duszno. Zgłosiłem problem konduktorowi, ale nic nie mógł z tym poradzić, widocznie kolejna usterka.
2015-08-11 14:30:46 Autor: Arrivederci
---.adsl.inetia.pl

Arrivederci
[Admin: zmoderowano]
2015-08-11 14:39:53 Autor: Zetes
---.lebork.vectranet.pl
"...wydajność klimatyzacji n a p o k ł a d z i e naszych pociągów". Czy leci z nami pilot?
2015-08-11 14:40:26 Autor: Bozia
---.as13285.net

Bozia
Kuszetka zdeklasowana na dwójkę (ostatnio na Sukiennicach), to na pewno przykład "dobrej" sytuacji taborowej PICu.
2015-08-11 14:41:48 Autor: gustaw
---.dynamic.chello.pl
nawet jak klima działa to podstawiane są wagony rozgrzane do czerwoności gdyż stoją na słońcu bez zasilania.do W-wy się wychłodzi np. dodawany wagon 27 do Jantara w Gdyni
2015-08-11 14:52:35 Autor: gość
---.play-internet.pl
A ja właśnie jadę tlk Oleńka z Częstochowy do warszawy wsch. I są wagony a normalnie powinno być ed 74 wiec może nie jest z tymi wagonami aż tak źle ;p
2015-08-11 14:58:57 Autor: Gierek
---.10.1.25

Gierek
"jednak o konieczności wyłączenia wagonów poinformowano nas dopiero 7 sierpnia, czyli na drugi dzień, kiedy pociąg był już w trasie do Austrii"... no ręce opadają. Tzn, że nikt w IC nie podejmie decyzji o odłączeniu wagonu i przekazaniu do naprawy, dopóki UTK nie wyda takiego rozporządzenia? Od czego są kierownicy pociągów, czy tak ciężko zauważyć niedziałającą klimatyzację w te upały?
2015-08-11 15:06:33 Autor: inmotion
---.static.ip.netia.com.pl
Gierek: w samo sedno. Ręce opadają.
2015-08-11 15:38:21 Autor: fizio
---.73.3.130
Nie ma się co zachwycać PKP, bo co to jest za spółka, każdy może sobie poczytać luv przekonać się na własnej skórze - po prostu kłamcy, czego dowodzą wypowiedzi rzecznika, oraz oszuści - zwrócili komuś za przejazd pośpiesznym w standardzie podmiejskim?
A może szanowna Redakcja przesłała by panu rzecznikowi PKPIC komentarze i niechby się ustosunkował do każdego indywidualnie w nawiązaniu do wystarczającej liczby wagonów. Facet bajki opowiada jak za Gierka się opowiadało - na okrągło.
Kiedyś, za komuny, w ekspresach jeździła pani sprzątająca, która podczas jazdy przecierała poręcze i na bieżąco dbała o czystość w wagonach, teraz przydał by się service man zamiast jednego konduktora + przedział z częściami zamiennymi.
Gdy się skończą gwarancje na ino, to dopiero będzie się działo - im więcej automatyki, tym większe szanse na awarie.
A może szanowna Redakcja przesłała by panu rzecznikowi PKPIC komentarze i niechby się ustosunkował do każdego indywidualnie w nawiązaniu do wystarczającej liczby wagonów. Facet bajki opowiada jak za Gierka się opowiadało - na okrągło.
Kiedyś, za komuny, w ekspresach jeździła pani sprzątająca, która podczas jazdy przecierała poręcze i na bieżąco dbała o czystość w wagonach, teraz przydał by się service man zamiast jednego konduktora + przedział z częściami zamiennymi.
Gdy się skończą gwarancje na ino, to dopiero będzie się działo - im więcej automatyki, tym większe szanse na awarie.
2015-08-11 15:38:56 Autor: Gorki
---.tychy.vectranet.pl
Niech się UTK przejedzie Polonią. Taka sama sytuacja. Takie same a zamiast wagonów. Klimatyzacja ledwie działa, pociąg nie nadaje się nawet do jazdy po kraju a co dopiero do Austrii i dalej na Węgry.... Pociągi EC Polonia i Sobieski to zwykła żenua po polsku.
2015-08-11 16:56:59 Autor: ascac
---.adsl.inetia.pl
#polska w ruinie
2015-08-11 17:00:19 Autor: ICbagno
---.opera-mini.net
Drogi prestiżowy przewoźniku czy to aby nie wstyd iż Koleje Mazowieckie mają więcej procentowego udziału klimatyzacji w swoich pociągach niż prestiżowa społeczna?
2015-08-11 17:09:07 Autor: Wojtekk
---.adsl.inetia.pl
Ten rząd, ten zarząd.... Bardzo wam podziękujemy na jesieni za ten syf który nam zgotowaliście i to z publicznych pieniędzy...
2015-08-11 17:13:34 Autor: poc. Chopin
---.adsl.inetia.pl
W sobotę (08.08) wracałem pociągiem Chopin (D406) z Wiednia do Warszawy upał był pomimo późnej godziny w Breclav, gdzie mieszano skład z wagonami z pociągu z Budapesztu. Z tego powodu jak również i "niechcianych" pasażerów (kilkukrotne przeczesywanie obu składów przez policję i ochronę) skład stał ok. 30 minut dłużej, łącznie prawie godzinę odpięty od zasilania z lokomotywy, a więc i bez klimatyzacji. Czeski konduktor tylko kiwał głową i mówił że trzeba czekać, w wagonie nie było ani jednego uchylnego okna. W Bohuminie postój też się przeciągnął... a sytuacja powtórzyła...
Dodam, że wagon nie należał do PKP IC tylko chyba był austriacki, a klimatyzacja chodziła w cyklu (chyba ok. 10 minutowym).
Dodam, że wagon nie należał do PKP IC tylko chyba był austriacki, a klimatyzacja chodziła w cyklu (chyba ok. 10 minutowym).
2015-08-11 17:43:54 Autor: vhvg
---.opera-mini.net
Karnowskiego (wielkiego biznesmena z wlasnej mikrofirmy) bym zapakowal do takiego pociągu bez klimy. Łatwo sie ciągnie co miesiąc horrendalną kasę ze spolki akcyjnej Skarbu Państwa, ale trudniej cos zrobic dobrego dla pasazerów...
2015-08-11 18:39:48 Autor: Dolejlama
---.warszawa.vectranet.pl
W niedzielę w Pobrzeżu wagon z niedziałającą klimą (a nie o obniżonej wydajności), bez wody w umywalkach, bez oświetlenia, bez prądu w gniazdkach, z niedziałającymi drzwiami wewnętrznymi i... zewnętrznymi (otwierały się tylko dźwignią awaryjną). Aha, to była tzw. 1 klasa.
2015-08-11 19:29:49 Autor: uj ic
---.play-internet.pl
Dzisiejsza Polonia z Wiednia to piekna sauna do której chyba musze doplacic
2015-08-11 20:05:16 Autor: wayfarer
---.146.55.142.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
TLK Niemcewicz/Strzelecki zestawiony jest wyłącznie z przedziałowych (6-miejscowych) wagonów z klimą. Konduktor: ale proszę pana, tu nie ma klimatyzacji.
Także może problem polega na tym, że drużyny konduktorskie nie wiedzą JAK ją uruchomić.
Podróż w ostatnią sobotę (08.08) z Terespola do Poznania był katastrofą.
Także może problem polega na tym, że drużyny konduktorskie nie wiedzą JAK ją uruchomić.
Podróż w ostatnią sobotę (08.08) z Terespola do Poznania był katastrofą.
2015-08-11 21:19:36 Autor: genek
---.dynamic.chello.pl
dlaczego w IC nie lecą za to głowy? kto za to odpowiada? pozwalniać darmozjadów!
2015-08-11 21:56:03 Autor: fn
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Problemów jest więcej:
- usterki klimatyzacji (to tylko szczyt góry lodowej)
- brak znajomości zasady działania i radzenia sobie z usterkami przez obsługę pociągu (a niejednokrotnie wystarczy jedną eskę podnieść i zrestartować układ)
- częste zbyt późne przygotowywanie składów (zasilanie włączane jest niejednokrotnie w składzie niemal wyruszającym ze stacji początkowej, a powinno być załączane wcześniej, aby wagony mogły się schłodzić)
- beznadziejne oprogramowanie i jakość ogólna klimatyzatorów. Kto to widział, żeby przy wystąpieniu byle jakiej usterki krótkotrwałej, trzeba było całość resetować, żeby uruchomić klimatyzację?
W Polonii obstawiam, że nie ruszają przetwornice wielonapięciowe, być może nieprawidłowo działają w nich układy wyboru napięcia wejściowego. Wtedy (oczywiście po resecie twardym, a jakże) przetwornica wstanie, ale po zmianie napięcia (25kV 50Hz, czyli 1500V 50Hz do wagonu na 3kV DC) już nie. ZNowu trzeba by wyłączać wagon. Ale to chyba lepsze, niż duszenie pasażerów. Jednak o tym musi obsługa wiedzieć, a oni najczęściej nie mają pojęcia, czym jadą.
- usterki klimatyzacji (to tylko szczyt góry lodowej)
- brak znajomości zasady działania i radzenia sobie z usterkami przez obsługę pociągu (a niejednokrotnie wystarczy jedną eskę podnieść i zrestartować układ)
- częste zbyt późne przygotowywanie składów (zasilanie włączane jest niejednokrotnie w składzie niemal wyruszającym ze stacji początkowej, a powinno być załączane wcześniej, aby wagony mogły się schłodzić)
- beznadziejne oprogramowanie i jakość ogólna klimatyzatorów. Kto to widział, żeby przy wystąpieniu byle jakiej usterki krótkotrwałej, trzeba było całość resetować, żeby uruchomić klimatyzację?
W Polonii obstawiam, że nie ruszają przetwornice wielonapięciowe, być może nieprawidłowo działają w nich układy wyboru napięcia wejściowego. Wtedy (oczywiście po resecie twardym, a jakże) przetwornica wstanie, ale po zmianie napięcia (25kV 50Hz, czyli 1500V 50Hz do wagonu na 3kV DC) już nie. ZNowu trzeba by wyłączać wagon. Ale to chyba lepsze, niż duszenie pasażerów. Jednak o tym musi obsługa wiedzieć, a oni najczęściej nie mają pojęcia, czym jadą.
2015-08-11 21:59:05 Autor: praktyk branżowy
---.mnc.pl
Z takimi procedurami wjazd na giełdę może się okazać prawdziwą jazdą pod górkę! ;-)
pb
pb
2015-08-11 23:01:13 Autor: cts
---.opera-mini.net
"... przeszedł kontrolę UTK 6
sierpnia, jednak o konieczności wyłączenia
wagonów poinformowano nas dopiero 7 sierpnia,
czyli na drugi dzień, kiedy pociąg był już w trasie..."
Rozumiem, że sami sobie nie kontrolują PICe sprzętu, tylko czekają na UTK, albo jak w trasie już jeb...
"Spółka prowadzi szeroko zakrojony program
modernizacji taboru, jego wartość wynosi 5,6
mld zł. W realizowanych inwestycjach..."
Te inwestycje prowadzone są za podatki, które płaci społeczeństwo, oczekuje się więc większego SZACUNKU firmy dla pasażera, bo to co się obecnie dzieje, to jakś kpina z ludzi podróżujących.
sierpnia, jednak o konieczności wyłączenia
wagonów poinformowano nas dopiero 7 sierpnia,
czyli na drugi dzień, kiedy pociąg był już w trasie..."
Rozumiem, że sami sobie nie kontrolują PICe sprzętu, tylko czekają na UTK, albo jak w trasie już jeb...
"Spółka prowadzi szeroko zakrojony program
modernizacji taboru, jego wartość wynosi 5,6
mld zł. W realizowanych inwestycjach..."
Te inwestycje prowadzone są za podatki, które płaci społeczeństwo, oczekuje się więc większego SZACUNKU firmy dla pasażera, bo to co się obecnie dzieje, to jakś kpina z ludzi podróżujących.
2015-08-11 23:11:19 Autor: ep40
---.gdynia.mm.pl
W odpowiedzi na post Dolejlama:
"W niedzielę w Pobrzeżu wagon z niedziałającą klimą (a nie o obniżonej wydajności), bez wody w umywalkach, bez oświetlenia, bez prądu w gniazdkach, z niedziałającymi drzwiami wewnętrznymi i... zewnętrznymi (otwierały się tylko dźwignią awaryjną). Aha, to była tzw. 1 klasa."
Na Pobrzeżu zawsze jedzie jako jedynka wagon typu 152A 2015-08-11 23:20:20 Autor: zadowolony
---.dynamic.gprs.plus.pl
16.07.15 EC POLONIA WIEN-WARSZAWA Klimatyzacji nul,wpociągu ludzi ful,w toaletach smród. Dumnej nazwy zugu tylko żal,to nie EC, to EUROKOMUNA. Po prostu ch. i złomu kupa. Pasażerka pendolino,tow. z ZSL Kopaczowa i ministra Wasiak drezyną na bocznica. Jak najszybciej. Na zawsze.
2015-08-12 00:52:20 Autor: Kość
---.dynamic.gprs.plus.pl
A ja wracałem w niedzielę z Łodzi do Warszawy TLKą bez klimy i było bardzo przyjemnie. Okna otwarte na full i nawet za bardzo nie wiało. Z resztą powietrze tak ciepłe, że te podmuchy wcale nie przeszkadzały. Za nic nie zamieniłbym tego na klimatyzowany skład!
I duży plus za brak miejscówek. W takich warunkach można jeździć koleją, choć czas door to door 3 x dłuższy niż samochodem.
Jedyny minus to niemożność zakupu biletu w automacie w Warszawie Centralnej - na to połączenie nie działa - i trzeba stać 10 - 15 min. przy kasie.
I duży plus za brak miejscówek. W takich warunkach można jeździć koleją, choć czas door to door 3 x dłuższy niż samochodem.
Jedyny minus to niemożność zakupu biletu w automacie w Warszawie Centralnej - na to połączenie nie działa - i trzeba stać 10 - 15 min. przy kasie.
2015-08-12 03:53:35 Autor: hm
---.centertel.pl
Się w głowach poprzewracało od tego dobrobytu. Jechałem kiedyś w wakacje z Krakowa do Gdyni i w wagonie (pierwszej klasy) włączone było ogrzewanie. Udało się "złapać" kogoś z obsługi ale na prośbę o wyłączenie ogrzewania padła z wielkim zażenowaniem odpowiedź w stylu "Ludzie, wyłączcie sobie ogrzewanie a nie mi tu głowę zawracacie". Po pokazaniu nastawienia regulatora temperatury ustawionego na najmniejszą wartość cham bez słowa zamknął drzwi do przedziału i poszedł dalej.
2015-08-12 07:38:27 Autor: dżejsek
---.internetdsl.tpnet.pl
Pisałem już o serwisowaniu, ale jest jeszcze jeszcze drugi "drobiazg w temacie" klimatyzacji, dziwnym trafem też związana z kasą: zauważcie co montują nasi producenci: niemal zawsze najtańsze, najprostsze klimatyzatory kolejowe/tramwajowe, jakie uda im się kupić. Firmy znane z technicznej solidności mają szansę tylko wtedy, gdy z ceną zjadą do poziomu tandeciarzy, a to rzadko im się zdarza. Żeby było śmieszniej, nie montuje się także polskich klimatyzatorów, które można kupić jeszcze taniej, a które czasami są technicznie znacznie porządniejsze od wytworów znanych producentów, no ale kto się na tym zna na tyle, żeby to ocenić?
2015-08-12 08:06:03 Autor: Stefan banderą
---.sggw.waw.pl
Klimatyzacja w Polszy jest zbędna. Np.w tym roku w Warszawie temperatura powietrza jeszcze nie przekroczyła 36,6 st.C (wg poważnych danych IMGW), a więc nie była wyższa niż średnia T ciała człowieka, a więc czynnik chłodzący wiatru (i otwartych okien) wystarczał, iżby się nie przegrzać. Oczywiście latem w Polszy trzeba dużo pić, lekko się ubierać a nie siedzieć w lodówce z air conitioning. Klimatyzacja jest źródłem szkodliwych grzybów, przeziębień i bólu stawów, a także intensyfikuje globalne ocieplenie, z którym bohatersko walczy cały jewoSojuz.
Won z klimatyzacją w ZbiorKomie w Polszy! Polsza to Kuwejt!
Won z klimatyzacją w ZbiorKomie w Polszy! Polsza to Kuwejt!
2015-08-12 09:27:19 Autor: walek
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
dżejsek ; cos w tym jest , wczoraj zalozylem opone do rowera "made czajn" _malo sie nie zabilem _spadla w czasie jazdy a dętka kupiona na wymiar 26' po miesiacu użytkowania pasuje na kolo 28'.
2015-08-12 09:57:14 Autor: Stefan banderą
---.sggw.waw.pl
@walek
w ś.p.ogumieniu rowerowym firmy TC Dębica takie akcje nigdy mi się nie przytrafiały, a polskie produkty miały cenę zbliżoną do ChenFingTire made in China. Niestety GoodYear zlikwidował dział ogumienia rowerowego w TC Dębica...
w ś.p.ogumieniu rowerowym firmy TC Dębica takie akcje nigdy mi się nie przytrafiały, a polskie produkty miały cenę zbliżoną do ChenFingTire made in China. Niestety GoodYear zlikwidował dział ogumienia rowerowego w TC Dębica...
2015-08-12 11:59:30 Autor: Kalle Blomkvist
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@Stiopa b.
Zrozum, że nie każdy myśli tak, jak ty. Ja na przykład bardzo cenię sobie klimatyzację w warunkach pogodowych takich, jak ostatnio, zarówno w samochodzie, pociągu czy innych środkach transportu, a nawet w budynkach.
Zrozum, że nie każdy myśli tak, jak ty. Ja na przykład bardzo cenię sobie klimatyzację w warunkach pogodowych takich, jak ostatnio, zarówno w samochodzie, pociągu czy innych środkach transportu, a nawet w budynkach.
2015-08-12 12:02:31 Autor: Gierek
---.10.1.25

Gierek
Czytając te wszystkie negatywne komentarze z konkretnymi przykładami widać, jak beznadziejnie radzi sobie spółka z kontrolą swojego taboru. Tak jak poleciały głowy w PKP Informatyka za awarię systemu sprzedaży, tak samo powinny polecieć głowy z PKP IC za serwowanie podróżnym horroru w podróży. Przecież są do y jakieś dyrektory i kierownicy, którzy powinni nad tym czuwać. Ale pewnie to wszystko kolesiostwo, upolityczniona klika, jak wszędzie w tego typu spółkach.
2015-08-12 12:46:32 Autor: Gheata_Sigiliu
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
I właśnie dlatego moja noga - o ile nie wystąpi sytuacja megaawaryjna - więcej w składzie należącym do PKP ICC nie postanie.
Na krótsze trasy poczciwe osobówki z otwieranymi oknami wystarczą. Zaś w najbliższy weekend z Warszawy do Krakowa zawiezie mnie Lux Express :-)
Na krótsze trasy poczciwe osobówki z otwieranymi oknami wystarczą. Zaś w najbliższy weekend z Warszawy do Krakowa zawiezie mnie Lux Express :-)
2015-08-12 14:57:23 Autor: Kier.poć
---.centertel.pl
Ten materiał z kontroli utk też nieźle naciągany. Pomiar temperatury odczytują na przedsionku gdzie nie ma klimatyzacji, zamiast wewnątrz przedzialu. Jak widzę sami fachowcy w UTK. Miałem kiedyś kontrolę UTK na poc.BWE gdzie kontrolerzy szukali młotków bezpieczeństwa na wagonie typu Z1 (wagon posiada wyjścia bezpieczeństwa, poprzez wyciągnięcie linki za uchwyt i wypchnięcie szyby, instrukcja nad oknem w 4 językach) więc o czy my tu mówimy....
2015-08-12 19:29:57 Autor: szczur
---.dynamic.mm.pl
Dogmaty ustalone przez ludzi, którzy rządzą koleją:
1. Wycinanie drzew w pasie szerokości autostrady
2. Obowiązkowy brak otwieranych okien
...
1. Wycinanie drzew w pasie szerokości autostrady
2. Obowiązkowy brak otwieranych okien
...
2015-08-12 20:39:37 Autor: xenomorf
---.dynamic.gprs.plus.pl
Sprawa awarii jest bardzo prosta. I to dotyczy wszystkiego: klimatyzacji, ogrzewania, zamykania drzwi, Spłukiwania w Wc, wody w kranie, oświetlenia itd. itp. Wagony sa wyprawiane w trasę tak jak przyjadą. Brakuje codziennych przeglądów, chyba że obsługa coś zgłosi ósmy raz. Beton na kolei panuje, aż szkoda zmodernizowanych wagonów. K"ó"rwa, jak długo to jeszcze będzie trwało? Klimatyzowane wagony stoją bez rewizji!!! Inne nowe nie mają należytej obsługi na stacjach zwrotnych. Dalej jest, jak 18 lat temu: ABY SKŁAD WYJECHAŁ.
2015-08-12 20:45:05 Autor: Stoppis
---.dynamic.gprs.plus.pl
Za komuny nie było klimatyzacji i sie jakos jezdzilo! Teraz w du sie popszewracalo solidaruhom i congle im zle!!!! Komuno wruc!!!!!!
2015-08-12 22:37:56 Autor: radgoll
---.dynamic.mm.pl
Zainteresowanym proponuję pisanie donosów i skarg na PIC bezpośrednio do kolei austriackich OBB. Austriacy będą wiedzieli co zrobić z tym pociągiem.
2015-08-12 23:37:31 Autor: nf
---.c.i24.pl
Na zapleczach wagonowych brakuje sprzętu do napraw. To, co wsadzane jest do tych wagonów w ramach różnych modernizacji to jakiś złom, który potrafi się wyłączyć, zanim wyjedzie ze stacji początkowej, bo jakiś czujnik złapie 40 stopni, choć wszystko zimne. Taka to jakość jeździ. IC to kupuje, potem się męczy.
Kontrolerzy UTK też powinni przejść jakieś przeszkolenia, nie powiem.
Często wypisują bzdury.
Kontrolerzy UTK też powinni przejść jakieś przeszkolenia, nie powiem.
Często wypisują bzdury.
2015-08-13 08:34:30 Autor: Stefan banderą
---.sggw.waw.pl
@Kalle Blomkvist
Właśnie dlatego powinny być tanie pociągi IR dla biedoty bez klimy oraz drogie EIC dla tych co sobie cenią.
Właśnie dlatego powinny być tanie pociągi IR dla biedoty bez klimy oraz drogie EIC dla tych co sobie cenią.
2015-08-13 14:20:17 Autor: szczur śmietnikowy
---.dynamic.mm.pl
Problemem jest właśnie dogmatowość myślenia decydentów: Klimatyzacja MUSI być. Dlaczego? Bo jest nowoczesna i w ogóle jeuropejsko jest, otwierane okna to obciach.
A że działa tylko do 30 stopni na zewnątrz, to już trudno.
Chyba każdy się już naciął. Ostatnio jechałem szajsobusem z mazur, klima trochę działała, ale dmuchało powietrzem z kibla. W perschingu KŚ klima dmuchała ciepłym powietrzem.
A że działa tylko do 30 stopni na zewnątrz, to już trudno.
Chyba każdy się już naciął. Ostatnio jechałem szajsobusem z mazur, klima trochę działała, ale dmuchało powietrzem z kibla. W perschingu KŚ klima dmuchała ciepłym powietrzem.
2015-08-20 17:10:31 Autor: piotrD
---.internetia.net.pl
Nie dość że wypuszczają wagony niesprawne to jeszcze jak się zgłosi reklamacja tak jak ja to zrobiłem to wmawiają że wagon którym podróżowałem nie był wyposażony w klimatyzację.
Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |