Partnerzy serwisu:

PKP Intercity wagonów piętrowych kupować nie będzie. Czy będą kolejne ezt?

Michał Szymajda 21.01.2016 1k

PKP Intercity wagonów piętrowych kupować nie będzie. Czy będą kolejne ezt?
Czy w następnych latach PKP Intercity zdecyduje się na zakup kolejnych ezt?Fot. ms, Rynek-Kolejowy.pl
W rozmowie z „Rynkiem Kolejowym” prezes PKP Intercity przyznał, że spółka nie planuje zakupów wagonów piętrowych, choć jeszcze kilka lat temu myślano o eksploatacji takiego taboru pomiędzy Warszawą a Łodzią.
Na temat wagonów piętrowych i składów push&pull, których jedynym użytkownikiem w Polsce są Koleje Mazowieckie, rozmawialiśmy z prezesem Pesy Tomaszem Zaboklickim, podczas przekazania wagonów Sundeck i lokomotyw Gama dla mazowieckiego przewoźnika. Prezes w rozmowie przyznał, ze liczy na większe zainteresowanie tego typu taborem także innych operatorów. Kilka lat temu zakup piętrowych wagonów lub ezt rozważało PKP Intercity. Miały być one dedykowane obsłudze linii Warszawa – Łódź, gdzie właśnie zakończyła się modernizacja. Czy PKP Intercity nadal podtrzymuje zainteresowanie takim taborem?

– Stworzyliśmy strategię taborową spółki i wynika z niej, że piętrowe wagony czy ezt nie będą nam potrzebne – powiedział Jacek Leonkiewicz, prezes PKP Intercity, przypominając jednocześnie, że spółka rusza z projektem modernizacji i napraw 400 wagonów pasażerskich.

Prezes odpowiedział też na pytanie, czy spółka zamierza kontynuować zakupy elektrycznych zespołów trakcyjnych. Pytanie jest o tyle aktualne, że spółka wciąż ma możliwość skorzystania z prawa opcji i kupić kolejnych 10 Dartów od Pesy Bydgoszcz.

– Na krajowej sieci kolejowej nie mamy dużo miejsc, gdzie potrzebna jest szybka zmiana czoła, dlatego ezt nie jest taborem, którego potrzebujemy w dużych ilościach. Wnioski z użytkowania zakupionych 40 pojazdów będziemy wyciągać w dłuższej perspektywie czasowej, miesiąc czasu to trochę za krótko. Poczekajmy – powiedział Jacek Leonkiewicz.

Prezes wspomniał też o ramowych planach dotyczących zakupu taboru spalinowego.

– W przyszłości chcielibyśmy kupować lokomotywy spalinowe o uniwersalnym zastosowaniu. Takie, które mogą być pomocne w manewrach, ale równocześnie mogą być lokomotywami liniowymi. Zapisaliśmy to w Strategii Taborowej – powiedział.
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Przetargi
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony