Partnerzy serwisu:

PKP Intercity: Rośnie liczba pasażerów planujących podróże z wyprzedzeniem

Michał Szymajda 25.01.2016 198

PKP Intercity: Rośnie liczba pasażerów planujących podróże z wyprzedzeniem
Coraz więcej pasażerów PKP Intercity kupuje bilet z minimum 7 dniowym wyprzedzeniemFot. ms, Rynek-Kolejowy.pl
– Coraz lepiej dajemy sobie radę z przewidywaniem potoków podróżnych, reagujemy elastycznie na większe, ale też mniejsze zapotrzebowanie na miejsca w pociągach – mówili podczas ostatniej konferencji prasowej członkowie zarządu PKP Intercity. Dzieje się tak dlatego, że coraz więcej pasażerów planuje podróż z wyprzedzeniem.
Według danych przedstawionych przez PKP Intercity, w 2014 roku podróż z wyprzedzeniem ponad 7-dniowym zaplanowało jedynie 11% pasażerów (6% w okresie pomiędzy 14 a 30 dniem przed odjazdem i 5% w okresie od 7 do 14 dni przed odjazdem). Liczba pasażerów korzystających z możliwości kupna biletu z wyprzedzeniem rośnie stale od połowy września 2014, kiedy pasażerowie kupując bilet wcześniej zaczęli otrzymywać upusty cenowe w wysokości od 30 do 10% zniżki na bilet w stosunku do ceny bazowej w kategoriach pociągów IC i TLK. W wypadku pociągów EIC i EIP swoje zrobiła możliwość nabycia biletów za 49 zł, ale w większości przypadków, także ze sporym wyprzedzeniem. Na efekty nie trzeba było długo czekać.

– W 2015 roku bilet z minimum 7-dniowym wyprzedzeniem kupiło 22% pasażerów. Jest to korzystne i dla pasażera – ponieważ kupuje tańszy bilet – i dla nas, bo wiemy z wyprzedzeniem jakim zainteresowaniem cieszy się połączenie i możemy być lepiej przygotowani do ewentualnego wydłużenia składów – mówił Jacek Leonkiewicz, prezes PKP Intercity.

Należy spodziewać się, że tendencja będzie rosnąć, wraz z upowszechnieniem się nowych kanałów sprzedaży mobilnej. Już w 2015, w stosunku do 2014 ze strony internetowej przewoźnika skorzystało ponad dwa razy więcej pasażerów, triumfy święci też aplikacja mobilna na smartfony. PKP Intercity dochodzi jednak do ściany, bowiem serwisy internetowe w tej chwili nie pozwalają nabyć biletów na połączenia z przesiadką i to w ramach połączeń jednej spółki. Przez internet nie kupimy też m.in. biletu na rower.

– Wspomniane problemy znikną wraz z wprowadzeniem nowej strony internetowej przewoźnika, która będzie gotowa w tym roku – powiedział Jacek Leonkiewicz.

Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony