Partnerzy serwisu:

PKP Intercity: Przewóz roweru za złotówkę, ale tylko przez tydzień

inf. prasowa 17.08.2021 2,5k

PKP Intercity: Przewóz roweru za złotówkę, ale tylko przez tydzień
W dniach od 16 do 22 września w pociągach PKP Intercity obowiązywać będzie specjalna oferta, w ramach której pasażerowie podróżujący z rowerami zapłacą za ich przewóz symboliczną złotówkę. Polski przewoźnik kolejowy po raz kolejny włącza się w ten sposób w obchody Europejskiego Tygodnia Zrównoważonego Transportu (ETZT). Sprzedaż biletów objętych promocją rusza 17 sierpnia.
Do skorzystania z oferty „Rower za złotówkę” uprawniony jest każdy, kto w dniach 16-22 września 2021 zamierza zabrać ze sobą rower i przewieźć go w pociągu PKP Intercity. Promocja obejmuje połączenia krajowe realizowane przez: Twoje Linie Kolejowe (TLK), InterCity (IC), Express InterCity (EIC) lub Express InterCity Premium (EIP). Podróżni mogą nabywać bilety w kasach oraz u konduktora w pociągu (za wyjątkiem połączeń EIP), jak również za pośrednictwem Serwisu e-IC. Będą one ważne jedynie na przewóz roweru w pociągu, na który zostaną wydane. Cena jest stała, więc symboliczną złotówkę rowerzyści zapłacą niezależnie od długości zaplanowanej trasy. Należy przy tym pamiętać, że liczba miejsc na przewóz jednośladów w danym składzie jest ograniczona. Szczegóły dotyczące sposobu przewozu rowerów określa „Regulamin przewozu osób, rzeczy i zwierząt przez spółkę PKP Intercity S.A.” dostępny na stronie przewoźnika.

Tegoroczna odsłona „Europejskiego Tygodnia Zrównoważonego Rozwoju” zachęca do kontynuowania pro-środowiskowych zmian, jakie zaszły w ostatnim czasie w zakresie popularyzacji niskoemisyjnych środków transportu. Działania w ramach popularnej już akcji PKP Intercity „Rower za złotówkę” mają za zadanie nie tylko podtrzymanie tego trendu i promocję idei zrównoważonego transportu, ale także zachęcenie do aktywnego spędzania wolnego czasu.

Pociągi PKP Intercity docierają już do ponad 400 miast i miejscowości, a liczba składów dostosowanych do przewożenia rowerów stale rośnie wraz z postępującą realizacją inwestycji taborowych. W połączeniu z sukcesywnie zwiększającą się liczbą stojaków rowerowych przy stacjach, przystankach i dworcach daje to możliwość coraz swobodniejszego łączenia podróży rowerem i pociągiem po Polsce.

PKP Intercity planuje stać się pierwszym polskim przewoźnikiem pasażerskim, którego działalność będzie neutralna dla klimatu. Pomimo, że kolej już teraz wyróżnia niska emisja w porównaniu z innymi środkami transportu, PKP Intercity nie ustaje w wysiłkach, by być jeszcze bardziej „eko”. Wpisuje się to w założenia Europejskiego Zielonego Ładu, który za główne cele dla sektora transportowego przyjmuje znaczne ograniczenie emisji gazów cieplarnianych. Plany wyznaczają za cele: ograniczenie emisji gazów cieplarnianych w transporcie o 90% do 2050 r, podróże rozkładowe poniżej 500 km neutralne pod względem emisji dwutlenku węgla do 2030 r. oraz kolej jako główny i najmniej emisyjny środek transportu zbiorowego. Dlatego w ramach kontynuacji strategii taborowej „PKP Intercity – Kolej Dużych Inwestycji” do 2030 roku Spółka zainwestuje w nowoczesny tabor aż 19 mld zł. Plany obejmują inwestycje w wagony, nowoczesne lokomotywy, elektryczne zespoły trakcyjne, a także piętrowe składy wagonowe typu push-pull. W efekcie flotę przewoźnika zasilą nowe elektryczne pojazdy o znacznie mniejszej emisji CO2, a odpowiednia liczba i jakość taboru dostosowanego do zmodernizowanych linii kolejowych pozwoli na stworzenie spójnej sieci transportowej dla całego kraju.

Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony