PKP Intercity potwierdza: Chcemy sprzedać ED74
Michał Szymajda ⚫ 08.04.2016 ⚫
499

PKP Intercity potwierdza: Chcemy sprzedać ED74Fot. SM42, Kacper Pawluk
Dalekobieżny przewoźnik potwierdził, że w strategii taborowej przewoźnika nie ma miejsca na elektryczne zespoły trakcyjne. Do tej pory przewoźnik wstrzymywał się z taką deklaracją.
PKP Intercity obecnie posiada w swoich zasobach 14 elektrycznych zespołów trakcyjnych ED74. Tylko połowa z nich jest sprawna i wyjeżdża w trasy z pasażerami. Dla pozostałych przewoźnik nie znajduje zastosowania i obecnie oczekują one na lepsze czasu na krakowskiej bocznicy PKP Intercity.
O tym, że PKP Intercity pozbędzie się części lub nawet wszystkich "Edyt", poinformowało Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa w odpowiedzi na interpelację poselską dotyczącą możliwości zakupu kolejnych ezt Dart z Pesy.
– W toku obecnie prowadzonych dalszych analiz rynkowych oraz użytkowych rozważany jest przez PKP Intercity również wariant zakupu kolejnych ezt, przeznaczonych do przewozów w kategorii InterCity. Planowane jest natomiast odsprzedanie ezt typu ED74 ze względu na ich niewystarczające dostosowanie do ruchu dalekobieżnego – poinformował podsekretarz stanu w MIB, Piotr Stomma. PKP Intercity krótko odniosło się do słów podsekretarza Stommy – Potwierdzamy, że mamy takie plany – napisało biuro prasowe.
Dwa lata temu o możliwość odsprzedania niewykorzystywanych pojazdów serii ED74 pytały m.in. Koleje Dolnośląskie. Otrzymały jednak odpowiedź odmowną. Obecnie przewoźnik jest już po zakupach nowych ezt Impuls i zainteresowanie KD pojazdami ED74 wyraźnie spadło, choć prezes przewoźnika potwierdza, że zapozna się z ofertą PKP Intercity, gdy tylko ona się pojawi. Nieoficjalnie wiemy, że pociągami interesują się także Koleje Śląskie, które chciałyby ograniczyć konieczność wypożyczania ezt serii EN57 od Przewozów Regionalnych.
O tym, że PKP Intercity pozbędzie się części lub nawet wszystkich "Edyt", poinformowało Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa w odpowiedzi na interpelację poselską dotyczącą możliwości zakupu kolejnych ezt Dart z Pesy.
– W toku obecnie prowadzonych dalszych analiz rynkowych oraz użytkowych rozważany jest przez PKP Intercity również wariant zakupu kolejnych ezt, przeznaczonych do przewozów w kategorii InterCity. Planowane jest natomiast odsprzedanie ezt typu ED74 ze względu na ich niewystarczające dostosowanie do ruchu dalekobieżnego – poinformował podsekretarz stanu w MIB, Piotr Stomma. PKP Intercity krótko odniosło się do słów podsekretarza Stommy – Potwierdzamy, że mamy takie plany – napisało biuro prasowe.
Dwa lata temu o możliwość odsprzedania niewykorzystywanych pojazdów serii ED74 pytały m.in. Koleje Dolnośląskie. Otrzymały jednak odpowiedź odmowną. Obecnie przewoźnik jest już po zakupach nowych ezt Impuls i zainteresowanie KD pojazdami ED74 wyraźnie spadło, choć prezes przewoźnika potwierdza, że zapozna się z ofertą PKP Intercity, gdy tylko ona się pojawi. Nieoficjalnie wiemy, że pociągami interesują się także Koleje Śląskie, które chciałyby ograniczyć konieczność wypożyczania ezt serii EN57 od Przewozów Regionalnych.
Komentarze:
Pesa

Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |