PKP Intercity ponownie chce wynająć 10 elektrowozów
Michał Szymajda ⚫ 25.01.2023 ⚫
4,2k

fot. M. Szymajda
PKP Intercity po raz drugi stara się wynająć elektryczne lokomotywy do prowadzenia swoich rozkładowych pociągów. Operatorowi zaczyna ich brakować, choć na razie pociągi nie wypadają z rozkładu jazdy.
Pierwsza próba wynajęcia elektrowozów nie zakończyła się sukcesem. Jedyny potencjalny leasingodawca nie sprostał oczekiwaniom PKP Intercity, które nie przyjęło oferty. Zapytaliśmy spółkę o konkretne powody, dla których oferta Seville Rail Rent nie spotkała się z akceptacją, jednak do dzisiaj nie otrzymaliśmy w tej sprawie odpowiedzi. Pool taborowy chciał zaoferować Intercity lokomotywy z Belgii.
Teraz przewoźnik organizuje podobny przetarg i czeka na oferty do 13 lutego 2023. Zamówienie znów rozbito na 5 zadań. W trzech chodzi o dostawę łącznie sześciu lokomotyw zdolnych prowadzić pociągi z prędkością 160 km/h (po dwie dla zadania) oraz łącznie czterech z prędkością maksymalną 125 km/h (dwa zadania po dwie lokomotywy). PKP Intercity chciałoby z nich korzystać przez 12 miesięcy od momentu podpisania umowy. Oczekuje także ich serwisowania i wykonywania bieżących napraw.
Sytuacja taborowa PKP Intercity robi się coraz trudniejsza. Na rynku brakuje wykonawcy, który mógłby zająć się szybszymi przeglądami EP09 (sam Remtrak nie wystarcza). Z tego powodu operator próbuje też wykonać przeglądy EP08. Zdarza się coraz częściej, że lokomotywy są podsyłane przez pół kraju w ramach rozkładowych pociągów PKP Intercity, aby mogły wykonać połączenia z innego miasta.
Teraz przewoźnik organizuje podobny przetarg i czeka na oferty do 13 lutego 2023. Zamówienie znów rozbito na 5 zadań. W trzech chodzi o dostawę łącznie sześciu lokomotyw zdolnych prowadzić pociągi z prędkością 160 km/h (po dwie dla zadania) oraz łącznie czterech z prędkością maksymalną 125 km/h (dwa zadania po dwie lokomotywy). PKP Intercity chciałoby z nich korzystać przez 12 miesięcy od momentu podpisania umowy. Oczekuje także ich serwisowania i wykonywania bieżących napraw.
Sytuacja taborowa PKP Intercity robi się coraz trudniejsza. Na rynku brakuje wykonawcy, który mógłby zająć się szybszymi przeglądami EP09 (sam Remtrak nie wystarcza). Z tego powodu operator próbuje też wykonać przeglądy EP08. Zdarza się coraz częściej, że lokomotywy są podsyłane przez pół kraju w ramach rozkładowych pociągów PKP Intercity, aby mogły wykonać połączenia z innego miasta.
Komentarze:
Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |