Partnerzy serwisu:

PKP Intercity odebrało ostatniego Griffina z zamówienia podstawowego

Jakub Madrjas 30.06.2020 180

arrow
arrow
PKP Intercity odebrało ostatniego Griffina z zamówienia podstawowego
Fot. Ministerstwo Aktywów Państwowych
PKP Intercity odebrało ostatniego Griffina z zamówienia podstawowego
PKP Intercity odebrało ostatniego Griffina z zamówienia podstawowego
PKP Intercity odebrało ostatniego Griffina z zamówienia podstawowego
Newag zakończył realizację zamówienia podstawowego na 20 nowych lokomotyw elektrycznych Griffin dla PKP Intercity.
Pierwsze lokomotywy elektryczne Griffin przewoźnik odebrał – z lekkim opóźnieniem – w marcu. Dziś odebrano lokomotywy numer 19 i 20 co oznacza, że zrealizowana została podstawowa część podpisanej w maju 2018 roku umowy. Uroczyste przekazanie lokomotyw odbyło się dziś w Warszawie. Minister funduszy i polityki regionalnej Małgorzata Jarosińska-Jedynak podkreślała, że lokomotywy bardzo przydadzą się w okresie wakacyjnym, bo w warunkach pandemii na urlopy będziemy najczęściej spędzać w kraju.

– Newag opiera swoje konstrukcje o polską myśl inżynierską. To nie tylko kompetencje zagranicznych firm – powiedział minister infrastruktury Andrzej Adamczyk podkreślając, że lokomotywy Griffin „mają bardzo dobrą ocenę”. – Patriotyzm gospodarczy to nie jest puste słowo, to są realne projekty. Staramy się żeby jak największa część środków unijnych zostawała w Polsce – dodał Janusz Kowalski, wiceminister aktywów państwowych.

Kolejnych 10 Griffinów jeszcze w tym roku

Umowa we wrześniu ubiegłego roku została rozszerzona o 10 dodatkowych pojazdów w tzw. prawie opcji. Wartość kontraktu obejmującego dostawę łącznie 30 lokomotyw wzrosła wówczas z 367,6 mln zł do 551,4 mln zł. Zgodnie z umową pozostałych 10 Griffinów trafi do PKP Intercity jeszcze w tym roku.

– Jesienią ubiegłego roku na targach Trako pokazaliśmy Griffina numer jeden. Teraz, po niespełna 25 miesiącach od podpisania kontraktu, zrealizowaliśmy całe zamówienie podstawowe na 20 lokomotyw – podkreślił prezes Newagu Zbigniew Konieczek.

Na trasy wakacyjne - i nie tylko

Lokomotywy elektryczne Griffin osiągają maksymalną prędkość 160 km/h. Wyposażone są m. in. w europejski system sterowania pociągiem ETCS poziomu pierwszego i drugiego oraz system zdalnej diagnostyki, który pozwala na monitorowanie pracy lokomotyw w czasie rzeczywistym.

Griffiny będą od początku lipca poprowadzić następujące pociągi:
· TLK Kiev Express relacji Warszawa – Kijów – Warszawa na odcinku Warszawa – Dorohusk – Warszawa;
· IC Zielonogórzanin relacji Warszawa – Zbąszynek – Warszawa;
· IC Mewa relacji Warszawa – Szczecin – Warszawa;
· IC Gałczyński relacji Warszawa – Szczecin – Warszawa;
· TLK Staszic relacji Warszawa – Kołobrzeg – Warszawa;
· IC Noteć relacji Warszawa – Piła – Warszawa;
· IC Czartoryski relacji Lublin – Zbąszynek – Lublin;
· TLK Zamoyski relacji Piła – Lublin – Piła;
· TLK Chełmianin relacji Warszawa – Chełm – Warszawa;
· TLK Kochanowski relacji Chełm – Bydgoszcz – Chełm;
· TLK Mierzeja relacji Lublin – Kołobrzeg – Lublin na odcinku Kołobrzeg – Bydgoszcz – Kołobrzeg (sezonowy);
· TLK Wetlina na odcinku Poznań – Lublin – Poznań (sezonowy);
· TLK Latarnik na odcinku Poznań – Białystok – Poznań (sezonowy);
· TLK Warta relacji Warszawa – Poznań – Warszawa.
PARTNERZY DZIAŁU




Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Newag
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony