PKP Intercity odebrało 10 wagonów 1 klasy po modernizacji
Michał Szymajda ⚫ 23.08.2019 ⚫
13,2k

Fot. Nikodem Mrówczyński
PKP Intercity odebrało wszystkie 10 wagonów 140A, które zostały zmodernizowane przez ZNTK Mińsk Mazowiecki z Grupy Pesa. Wiadomo już, w których pociągach pojawią pojazdy.
10 wagonów 140A pochodzi z kontraktu zawartego na naprawę okresową na 5. poziomie utrzymania wraz z modernizacją oraz późniejszy przegląd na 3. poziomie utrzymania. Wykonawcą było konsorcjum spółek: Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego „Mińsk Mazowiecki” (ZNTK Mińsk Mazowiecki) oraz Pojazdy Szynowe Pesa Bydgoszcz. Wartość kontraktu opiewała na kwotę ponad 41 mln zł brutto.
– Modernizacja objęła wagony pasażerskie typu 140A. Odnowione pojazdy są wyposażone w klimatyzację, wygodne fotele, gniazdka elektryczne z możliwością zasilania urządzeń z gniazda USB oraz bezprzewodowy internet. Na korytarzach są dostępne tablice z aktualną informacją pasażerską, a numery foteli oznaczono alfabetem Braille’a. Zmodernizowane wagony są przedziałowymi 1. Klasy – poinformowało biuro prasowe PKP Intercity. Niestety wagony 1 klasy nie posiadają nowych, cichych wózków, które np. zdecydowano się zamontować w wagonach 174A modernizowanych przez FPS.
Wagony 140A-10 będą kursowały w pociągach EIC 1312/3112 Krakus, EIC 1358/3158 Kościuszko, EIC 1414/4114 Ondraszek, a od września są dodatkowo planowane na pociągi EIC 1608/1608 Ślęża i IC 18100/81100 Gałczyński.
Jak Grupa Pesa poradziła sobie z modernizacjami, będzie można się przekonać na targach Trako w Gdańsku. O tym co spółka pokaże gościom imprezy piszemy tutaj.
– Modernizacja objęła wagony pasażerskie typu 140A. Odnowione pojazdy są wyposażone w klimatyzację, wygodne fotele, gniazdka elektryczne z możliwością zasilania urządzeń z gniazda USB oraz bezprzewodowy internet. Na korytarzach są dostępne tablice z aktualną informacją pasażerską, a numery foteli oznaczono alfabetem Braille’a. Zmodernizowane wagony są przedziałowymi 1. Klasy – poinformowało biuro prasowe PKP Intercity. Niestety wagony 1 klasy nie posiadają nowych, cichych wózków, które np. zdecydowano się zamontować w wagonach 174A modernizowanych przez FPS.
Wagony 140A-10 będą kursowały w pociągach EIC 1312/3112 Krakus, EIC 1358/3158 Kościuszko, EIC 1414/4114 Ondraszek, a od września są dodatkowo planowane na pociągi EIC 1608/1608 Ślęża i IC 18100/81100 Gałczyński.
Jak Grupa Pesa poradziła sobie z modernizacjami, będzie można się przekonać na targach Trako w Gdańsku. O tym co spółka pokaże gościom imprezy piszemy tutaj.
Komentarze:
Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |