Partnerzy serwisu:

PKP Intercity odbiera pierwsze Flirty z kolejnego zamówienia [film]

inf. pra 16.09.2022 8k

16 września PKP Intercity odebrało 2 z 12 elektrycznych zespołów trakcyjnych typu FLIRT, wyprodukowanych w siedleckiej fabryce Stadler Polska. Zgodnie z umową wszystkie składy mają trafić do parku taborowego przewoźnika w III kwartale 2023 roku. 
W 2017 roku PKP Intercity ogłosiło przetarg na dostawę 12 elektrycznych zespołów trakcyjnych. Najkorzystniejsza była oferta firmy Stadler Polska. W 2019 roku została podpisana umowa i ruszył proces realizacji zamówienia. Teraz przewoźnik odbiera pierwsze pociągi.

Jak podkreśla przewoźnik, w nowych zespołach trakcyjnych pasażerowie skorzystają z licznych udogodnień, m.in. klimatyzacji, gniazdek elektrycznych, wzmacniaczy sygnału GSM/LTE, bezprzewodowego internetu czy dedykowanego miejsca na przewóz rowerów. W czasie podróży PKP Intercity będzie mogło zaproponować ofertę gorących i zimnych dań oraz napojów, serwowanych zarówno do zajmowanego przez pasażera miejsca, jak i w części gastronomicznej. Ponadto pojazdy są dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Nowe jednostki są monitorowane, a przestrzeń pasażerska oferuje 294 miejsca 2. klasy i 60 miejsc 1. klasy.

- Cieszymy się, że kolejne nowoczesne pojazdy wzmacniają park taborowy PKP Intercity. Wstępne plany zakładają, że najnowsze pojazdy typu Flirt będą kursowały przez całą Polskę, m.in. z Gdyni przez Łódź do Krakowa. Będzie więc mogło z nich skorzystać wielu mieszkańców miast zlokalizowanych na powyższych trasach – mówi Marek Chraniuk, prezes PKP Intercity cytowany w komunikacie.

W układzie docelowym 12 nowych pojazdów od Stadler Polska uzupełni ofertę m.in. na ciągach:
  • Szczecin – Poznań – Łódź – Lublin;
  • Szczecin – Poznań – Łódź – Kraków;
  • Gdynia – Bydgoszcz – Łódź – Kraków;
  • Gdynia – Bydgoszcz – Łódź – Katowice;
  • Olsztyn – Warszawa – Kraków;
  • Olsztyn/Białystok – Warszawa – Częstochowa – Bielsko Biała/Racibórz.
- Pojazdy są dostosowane do potrzeb różnych grup podróżnych: rowerzystów, rodzin z dziećmi czy osób z niepełnosprawnościami. Na pokładzie znajduje się platforma ułatwiająca wsiadanie podróżnym na wózkach i mającym trudności z poruszaniem się. Poprawi to dostępność kolei, aby w sposób bezpieczny i wygodny mogło z niej korzystać jak najwięcej pasażerów – wyjaśnia Jarosław Oniszczuk, członek zarządu PKP Intercity.

- Pojazdy, które przekazujemy naszemu Klientowi to dwie pierwsze jednostki z drugiego już zamówienia otrzymanego od PKP Intercity. W Siedlcach mówimy, że jakość jest wtedy, kiedy wraca klient, nie pociąg. Możliwość ponownych dostaw naszych pociągów Flirt do PKP Intercity to dowód zaufania i potwierdzenie wysokiej jakości pojazdów z siedleckiego zakładu – mówi Tomasz Prejs, prezes Stadler Polska.

Elektryczne zespoły trakcyjne typu Flirt dla PKP Intercity są w pełni zgodne z najnowszymi TSI i wyposażone w pokładowy system ETCS GUARDIA – własne rozwiązanie Stadlera w obszarze sterowania ruchem kolejowym. System GUARDIA obsługuje zarówno poziom 1 i 2 ETCS, jak również konwencjonalny system bezpieczeństwa klasy B. Oznacza to, że pojazd spełnia najwyższe standardy bezpieczeństwa w zakresie prowadzenia ruchu kolejowego. Przełączenie systemów odbywa się dynamicznie, bez konieczności zatrzymania pojazdu. W konsekwencji system umożliwia prowadzenie eksploatacji pojazdu przy zachowaniu najwyższych standardów bezpieczeństwa, z pełną dynamiczną tranzycją pomiędzy ETCS poziom 1, 2 oraz SHP.

PKP IC podkreśla też, że dostarczane obecnie pojazdy Flirt są kompatybilne z pojazdami Flirt przekazanymi przez firmę Stadler Polska do PKP Intercity w 2015 roku. Oznacza to, że można łączyć jednostki z 2015 roku z pojazdami z najnowszej serii. Taka możliwość daje przewoźnikowi dużą elastyczność operacyjną.

Pierwsze dwa składy Flirt zaczną wozić podróżnych w najbliższych tygodniach. Początkowo będą poddane eksploatacji obserwowanej w ruchu pasażerskim do osiągnięcia przebiegu co najmniej 400 000 km łącznie. Odbiory ostatnich jednostek mają się zakończyć w III kwartale 2023 roku. Wartość całego kontraktu wynosi 1,015 mld zł brutto. Producent będzie także odpowiadał za utrzymanie techniczne nowej floty przez okres 15 lat.
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
STADLER
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony