Partnerzy serwisu:

Drzwi od Pendolino naprawi Knorr-Bremse [aktualizacja]

Jakub Madrjas 22.04.2017 542

Drzwi od Pendolino naprawi Knorr-Bremse [aktualizacja]
Fot. ms, Rynek-Kolejowy.pl
Trwa interesujący przetarg PKP Intercity na naprawę dwojga drzwi wejściowych do ED250 czyli Pendolino. Zdziwiony producent pociągów, odpowiadający też za utrzymanie, zapewnia, że wszystkie drzwi w składach są sprawne.
Postępowanie ogłoszone przez PKP IC dotyczy „wykonywania naprawy drzwi wejściowych pasażerskich lewych do ED250 dla PKP Intercity. – Wszystkie drzwi zainstalowane we flocie są sprawne i nie wymagają naprawy – mówi „RK” zaskoczony Marek Gawroński, rzecznik Alstomu. To dostawca pociągów na mocy kontraktu odpowiada za ich utrzymanie przez 17 lat.

W odpowiedzi na pytania „Rynku Kolejowego” rzecznik przewoźnika Cezary Nowak wyjaśnił, że wszczęte postępowanie dotyczy dwojga drzwi wejściowych lewych do składów serii ED250 i obejmuje naprawę uszkodzeń drzwi, powstałych w związku z wypadkami. Jakimi? W jednym przypadku drzwi uszkodził spadający połamany pantograf, a w drugim przypadku element uszkodzili wandale, obrzucający skład kamieniami.

– Działania w tym zakresie nie są objęte utrzymaniem planowym ani korekcyjnym, które realizuje producent taboru w związku z zawartym kontraktem – wyjaśnia Cezary Nowak. Po wymianie przewoźnik pozostał w posiadaniu uszkodzonych elementów taboru. Jak tłumaczy rzecznik, PKP Intercity zdecydowało się je naprawić „dla zapewnienia odpowiedniej liczby zapasowych drzwi na wypadek kolejnych zdarzeń”. Co ciekawe, Alstom, który odpowiada za wskaźniki niezawodności i dostępności pociągów, może się nie zgodzić na przyjęcie elementów, jeśli naprawa odbędzie się poza jego kontrolą. – Oczywiście, producent będzie miał możliwość kontroli napraw – zapewnia Nowak.

PKP Intercity nie jest odosobnione w swoim działaniu. Na terenie zajezdni Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego w Poznaniu stoi bowiem… szkielet czołowej części tramwaju niskopodłogowego Solaris Tramino. Sprawę opisał portal Transport–Publiczny.pl.

Aktualizacja: Według informacji na stronie PKP Intercity, za najkorzystniejszą ofertę w postępowaniu uznano ofertę złożoną przez Knorr-Bremse Systemy Kolejowe Polska. Nie podano ceny usługi. Kryteriami wyboru były cena (95 proc.) oraz termin gwarancji (5 proc.). 
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony