Partnerzy serwisu:

PKP Intercity jak kolej regionalna w Bieszczadach. Będą pociągi do stacji Uherce

Michał Szymajda 27.04.2021 12,9k

PKP Intercity jak kolej regionalna w Bieszczadach. Będą pociągi do stacji Uherce
Pociągi SKPL na stacji Zagórzfot. M. Szymajda
W rozkładzie jazdy ważnym od wakacji PKP Intercity będzie po raz pierwszy w historii docierało do miejscowości Uherce Mineralne w Bieszczadach. PKP PLK remontuje most na Sanie i naprawia szlak kolejowy od Zagórza do Uherzec po to, aby weekendowe kursy były możliwe.
Z rozkładu jazdy upublicznionego w internecie wynika, że PKP Intercity w letnie weekendy wydłuży kursowanie dzierżawionych od SKPL pociągów do stacji Uherce na linii 108. To pierwszy przypadek w historii, gdy pociąg spółki dotrze na wschód od Zagórza. Jeden z dwóch kursujących z Krakowa w Bieszczady pociągów wykona ze stacji Nowy Zagórz do Uherzec tak zwany zajazd kieszeniowy, po czym wróci do Zagórza i przez stację Zagórz pojedzie dalej, na południe, do Komańczy i leżącego przy słowackiej granicy Łupkowa.

Skąd pomysł by jeden pociąg jadący z Krakowa połączył Sanok, Zagórz, Uherce, ponownie Zagórz, Komańczę i Łupków?

– Wjazd do stacji Uherce wynika m.in. z chęci umożliwienia pasażerom dojazdu do jak najbliżej atrakcyjnych turystycznie okolic jezior Solińskiego i Myczkowskiego. Ponadto, włączając powiat leski do sieci połączeń, przewoźnik realizuje misję zwiększania dostępu do kolei, co ma duże znaczenie dla zwiększania mobilności społeczeństwa i tym samym walki z wykluczeniem transportowym – napisała Anna Zakrzewska z biura prasowego PKP Intercity. W Uhercach można też skorzystać z unikalnej możliwości przejażdżki rowerowymi drezynami, czy napić się piwa z lokalnego, rzemieślniczego browaru. Do zalewu w Myczkowcach czy Solinie jest kilka kilometrów, Między tymi Uhercami a tymi lokalizacjami kursuje kilka autobusów dziennie.

Kieszeniowy zajazd do Uherzec

Warto jednak zauważyć, że dla pasażerów, którzy chcę jechać pociągiem z Sanoka do Łupkowa, czas przejazdu z uwagi na zajazd kieszeniowy do Uherzec, wydłuży się dwukrotnie. PKP Intercity broni jednak swojego pomysłu.

– Porównując aktualny rozkład do wcześniejszego, w przypadku dojazdu do Łupkowa nastąpiła poprawa oferty. W ubiegłym roku pociąg kursował w sezonie tylko 1 raz w tygodniu (bez wjazdu kieszeniowego). W rozkładzie jazdy na sezon 2020/2021 obsługa Łupkowa będzie obywać się aż 2 razy w tygodniu, z czego 1 raz z wjazdem kieszeniowym do Uherzec (TLK Bieszczady) oraz 1 raz bez takiego zajazdu, tzn. z Sanoka w kierunku Łupkowa (TLK Połoniny). Ponadto PKP PLK wykonuje obecnie prace poprawiające stan infrastruktury na odcinku Zagórz – Uherce, więc pokazany wstępnie w wyszukiwarkach czas na wjazd kieszeniowy powinien ulec skróceniu – napisała Anna Zakrzewska. Warto przypomnieć, że od niedawna PKP Intercity umożliwiło graficzną rezerwację miejsce w bieszczadzkich pociągach.

PKP PLK naprawia linię

Przedstawicielka PKP Polskich Linii Kolejowych przyznaje, że prace na moście nad Sanem i linii są prowadzone.

PKP Polskie Linie Kolejowe zaplanowały prace etapami przy moście w Zagórzu. Na wakacje 2021 r. zachowana będzie przejezdność trasy z Zagórza przez most nad Sanem w stronę do Uherzec i Krościenka. Do 24 czerwca prowadzone są roboty, polegające na wymianie nawierzchni na dojazdach i podporach mostu. Prowadzona jest również wymiana podkładów w torze szlakowym Zagórz – Uherce. Efektem tych prac będzie podniesienie prędkości jazdy pociągów do 50 km/h, co zostanie uwzględnione w korekcie rozkładu jazdy, obowiązującej od 13 czerwca – napisała Dorota Szalacha z biura prasowego PKP PLK. Elementy mostu kolejowego w przebudowie pochodzą z Krakowa, gdzie PLK demontowała most nad Wisłą.

Jak dodaje, w kolejnym etapie, po 26 września 2021r., realizowana będzie wymiana konstrukcji mostu. Zakończenie prac planowane jest na grudzień 2021r.

W związku z brakiem zainteresowania ze strony przewoźników, na razie nie zaplanowano prac na dalszym odcinku od Uherzec do Krościenka, na linii nr 108 Stróże – Krościenko. Obecnie nie ma też planów powrotu pociągów do ukraińskiego Chyrowa, do którego do 2010 roku po linii 108 docierały pociągi międzynarodowe uruchamiane przez spółkę PKP Przewozy Regionalne.

Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony