Partnerzy serwisu:

PKP Intercity chwali się dobrymi wynikami w lipcu

PKP Intercity / ms, Rynek-Kolejowy.pl 17.08.2015 165

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
Komentarze:
2015-08-17 13:22:06 Autor: ciekawy
---.dip0.t-ipconnect.de
Skoro społeczeństwo w wieku produkcyjnym i rozrodczym wyemigrowało z kraju to mnie ten spadek w roku 2014 nie dziwi.. bardziej dziwi mnie 20% wzrost w 2015.... czyżby kreatywna księgowość ^^?
2015-08-17 13:22:23 Autor: ciekawy
---.dip0.t-ipconnect.de
Skoro społeczeństwo w wieku produkcyjnym i rozrodczym wyemigrowało z kraju to mnie ten spadek w roku 2014 nie dziwi.. bardziej dziwi mnie 20% wzrost w 2015.... czyżby kreatywna księgowość ^^?
2015-08-17 13:22:34 Autor: ciekawy
---.dip0.t-ipconnect.de
Skoro społeczeństwo w wieku produkcyjnym i rozrodczym wyemigrowało z kraju to mnie ten spadek w roku 2014 nie dziwi.. bardziej dziwi mnie 20% wzrost w 2015.... czyżby kreatywna księgowość ^^?
2015-08-17 13:30:08 Autor: zertyr
---.116.23.66
Dlaczego nie ma nic że więcej w płatnym portalu monitor? Prosimy!
2015-08-17 13:31:04 Autor: Kflik
---.60.129.178
W tym roku na pewno będę wzrosty - w końcu jest więcej połączeń i poprawiły się czasy przejazdu na istotnych liniach kolejowych.

Cieszą też bilety Katowice - Warszawa kupowane w ostatniej chwili przed odjazdem taniej niż było InterRegio (więc gorszą ofertę typu wagon niby z klimatyzacją ale nie działającą można im wybaczyć....).

Natomiast interesujące będzie:
- czy w 2016 ta tendencja się utrzyma (są pewne szanse bo znów oferta się poprawi)
- jak wysoka dotacja będzie potrzebna, bo to jest kluczowe.
Za "Wielką Dotację" być może inny przewoźnik miałby jeszcze lepsze wyniki.

a w ogóle, jako OT, najważniejsza jest zmiana zasad ustalania stawek PLK na słabszych liniach (wprowadzenie możliwości, że samorząd pokrywa stratę na danej linii a w zamian może linią jechać dowolna ilość pociągów pasażerskich) oraz ujawnienie publiczne kosztów utrzymania wszystkich linii. Musi nastąpić koniec z polityką Wielkiego Wora.
2015-08-17 13:33:32 Autor: G o r a l
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ ciekawy

Akurat kwestia wzrostu r/r 2014/2015 jest banalnie prosta - przy niskiej bazie nawet relatywnie niewielki wzrost liczby przewiezionych pasażerów powoduje spory wzrost w ujęciu %-owym. Elementarna matematyka; )

[admin: dlatego tak optymistycznie wygląda lipiec 2014 względem 2012]
2015-08-17 13:44:24 Autor: Malopolanin
---.116.200.66
W odpowiedzi na post ciekawy:
"Skoro społeczeństwo w wieku produkcyjnym i rozrodczym wyemigrowało z kraju to mnie ten spadek w roku 2014 nie dziwi.. bardziej dziwi mnie 20% wzrost w 2015.... czyżby kreatywna księgowość ^^? "
Najwięcej wyemigrowało w 2006 roku. Jakiegoś wielkiego spadku przewozów w roku następnym to nie spowodowało. Nie tędy droga. Racje ma Goral, ale uczciwie trzeba przyznać, że obok procentów podano wartości bezwzględne.
2015-08-17 14:16:51 Autor: Kalle Blomkvist
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
W odpowiedzi na post Malopolanin:
"Najwięcej wyemigrowało w 2006 roku. Jakiegoś wielkiego spadku przewozów w roku następnym to nie spowodowało. Nie tędy droga. Racje ma Goral, ale uczciwie trzeba przyznać, że obok procentów podano wartości bezwzględne."
Chyba jednak niekoniecznie tak było. Zgodnie z tymi danymi: http://stat.gov.pl/obszary-tematyczne/ludnosc/migracje-ludnosci/informacja-o-rozmiarach-i-kierunkach-emigracji-z-polski-w-latach-20042013,2,7.html największa emigracja, bo ok. 2,27 mln osób przypada na rok 2007, niewiele mniejsza, bo ok. 2,21 mln na rok 2008. W roku 2006 było to 1,95 mln osób.
2015-08-17 14:18:57 Autor: Kalle Blomkvist
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
W odpowiedzi na post Malopolanin:
"Najwięcej wyemigrowało w 2006 roku. Jakiegoś wielkiego spadku przewozów w roku następnym to nie spowodowało. Nie tędy droga. Racje ma Goral, ale uczciwie trzeba przyznać, że obok procentów podano wartości bezwzględne."
Jeśli zaś chodziło ci o największy skokowy wzrost emigracji w stosunku do roku poprzedniego, to masz rację.
2015-08-17 14:25:12 Autor: OPP
---.ip.sumernet.pl
Dobre wyniki cieszą.
Ciekawe czy PKP InterCity wykorzysta likwidację pociągów InterRegio?
Np. IR Giewont (Częstochowa - Zakopane) ma świetną frekwencję pomimo kiepskiego taboru.
2015-08-17 14:33:53 Autor: mPKPEe
---.199.251.1
Dla przypomnienia a może i podrążenia dla redakcji:

Jeden z czterech filarów strategii PKP S.A.:
1. Filarze spraw systemowych i regulacyjnych, obejmujących wzrost przewozów z 32 mln osób w 2012 r. do 37 mln osób przy wzroście przychodów z biletów o 600 mln zł, poprawę punktualności, skrócenie czasu jazdy pociągów.


A chwalą się 30 mln przewiezionych podróżnych. Przy tej ilości kasy nie są w stanie zaspokoić popytu na bilety. Codziennie jeżdżę z Centralnego gdzie stanie do kasy trwa około 30-40 min.
2015-08-17 14:55:21 Autor: Malopolanin
---.116.200.66
W odpowiedzi na post Kalle Blomkvist:
"Jeśli zaś chodziło ci o największy skokowy wzrost emigracji w stosunku do roku poprzedniego, to masz rację."
Tak, o to mi chodziło.
2015-08-17 14:59:12 Autor: Malopolanin
---.116.200.66
W odpowiedzi na post mPKPEe:
"Dla przypomnienia a może i podrążenia dla redakcji:

Jeden z czterech filarów strategii PKP S.A.:
1. Filarze spraw systemowych i regulacyjnych, obejmujących wzrost przewozów z 32 mln osób w 2012 r. do 37 mln osób przy wzroście przychodów z biletów o 600 mln zł, poprawę punktualności, skrócenie czasu jazdy pociągów.


A chwalą się 30 mln przewiezionych podróżnych. Przy tej ilości kasy nie są w stanie zaspokoić popytu na bilety. Codziennie jeżdżę z Centralnego gdzie stanie do kasy trwa około 30-40 min."
Warto przypomnieć, że na podstawie tego cytatu ze strategii PKP SA, Stanisław Biega (obecny współpracownik UMWW, znany szerzej z Kolei Śląskich) stwierdził, iż wg planów PKP SA pociągi EIP miały przewieźć w 2015 r. 5 mln pasażerów.
2015-08-17 16:05:52 Autor: zaraz_zaraz
---.tktelekom.pl
Jesli wzrost liczy pasazerow jest MNIEJSZY od wzrostu pracy przewozowej to oznacza ze pociagi przynosza WIEKSZE straty. Czysta matematyka.
2015-08-17 16:40:32 Autor: ciekawy
---.dip0.t-ipconnect.de
emigracja nie będzie miała drastyczny wpływ na przewozy z dnia na dzien... to proces który zaczniecie dopiero zauważać. ktoś wyliczył ile rok do roku z polski społeczeństwa ucieklo... ( odważe sie powiedziec ze to juz 8 mln). Widzę to tak: z roku na roku emigranci coraz mniej odwiedzają ojczyzne, zadomowił sie.... tam gdzie sa. z roku na rok będzie mniej przejazdów. Jak pisałem chodzi mi o społeczeństwo w wieku produkcyjnym czyli mobilne spoleczenstwo. Ci którzy zostali powoli będę przechodzić w mniej aktywny tryb życia....liczba przewozów może tylko na papierze rosnąć. Tu nie chodzi o czas przejazdu czy też rozklad... skoro miasta pustoszeja to i z pustego Salomon nie naleje

Klawiatura mała myśli długie... ale chyba się polapiecie o co mi chodzi. Lata z ilością przewozów jak 10-15-20 lat temu już nigdy nie będzie. No chyba ze przyjmiemy uchodźców z Syrii żeby te 10 mln zrekompensować ... ale to już science fiction.

Pozdrawiam
2015-08-17 17:01:41 Autor: Malopolanin
---.116.200.66
W odpowiedzi na post zaraz_zaraz:
"Jesli wzrost liczy pasazerow jest MNIEJSZY od wzrostu pracy przewozowej to oznacza ze pociagi przynosza WIEKSZE straty. Czysta matematyka."
To oznacza tylko, że pojedynczy pasażer przejechał średnio w pociągu PKP IC 4 km (o 1,8%) więcej niż w porównywanym okresie roku poprzedniego (styczeń-czerwiec). To co ty uskuteczniasz, to myślenie życzeniowe, a nie czysta matematyka.
2015-08-17 17:57:40 Autor: ~jurga
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
W środę miałem "przyjemność" skorzystać z usług PKP IC- pociąg "Sztygar" na trasie Lublin-Opole ( niestety mam jeszcze bilet na podróż powrotną u tego przewoźnika). Niezapomniane przeżycia- lejący się z człowieka pot w wagonie z lat siedemdziesiątych ubiegłego wieku, brudne siedzenia, ponad półgodzinne opóźnienie pociągu. Wrażenia tak niezapomniane, że mając je na uwadze na wyjazd na 'Wszystkich Świętych" już kupiłem bilety na PolskiegoBusa- będę jechał 4 godziny dłużej ( 3 godziny oczekiwania w Krakowie) lecz jeżeli tylko to jest możliwe wolę już nie korzystać z usług PKP IC.
2015-08-17 18:39:15 Autor: haha
---.g-net.pl
Przyrost liczony względem zera zawsze da nieskończoność.

Ot, geniusze od balcerka.
2015-08-17 18:41:16 Autor: haha
---.g-net.pl
@zaraz_zaraz:
Potrzebna jest jeszcze praca eksploatacyjna.
2015-08-17 19:30:33 Autor: huciński (asm).
---.dynamic.chello.pl
Należy pamiętać o tym, że im więcej pasażerów w pociągach, tym realnie mniej podróżujących transportem drogowym (w tym prywatnymi samochodami osobowymi).

To jest bardzo ważne, bo ogółem transport szynowy, wciąż ma bardzo niski udział w całym transporcie w RP.

Emigracja (po 2004r), ma z tym tyle (do rzeczy). Że nasi 'emigranci' też korzystają z transportu szynowego, w miejscach swojego pobytu, i sobie transport szynowy - tam chwalą (ja spotkałem się z takimi opiniami, zaraz było, tam się da, a u nas nie...).

Jednak coś innego niepokoi (...)
Szczególnie - nie podejmowanie w PL. (nie tylko ambitnych) projektów transportu szynowego, ale i w ogóle takie 'minimum minimorum' inwestycyjne, jakby to miało zapewnić byt, spokój i rozwój branży kolejowej na wiele lat...
A to zdecydowanie za mało...mimo dostępności funduszy pomocowych z UE.
2015-08-17 21:10:41 Autor: Cowiek Maupa
---.dynamic.gprs.plus.pl

Cowiek Maupa
>2009

Rozwal całą siatkę połączeń odziedziczoną po OPM, odstaw tabor w krzaki.

>2015

Szuru buru sukces, kupiliśmy Pedolino i inne śmieszne rzeczy. Ale połączeń i tak mniej xD a o integracji z taryfą regionalną zapomnijcie, biedaki.
2015-08-17 21:36:01 Autor: haha
---.g-net.pl
@Cowiek Maupa:

Dokładnie tak. Rozwal wszystko na strzępy i sprowadź na dno, a potem przy znacznie większych dotacjach pokaż jaki masz gigantyczny przyrost liczony względem tego dna.
2015-08-17 22:18:18 Autor: Kflik2
---.centertel.pl
@OPP
PKP IC nie ma optymalnego taboru do uruchomienia Giewonta. Czyli 3 wagonowy ezt z opcją powiększania do 6 wagonów.
Poza tym pewnie by chcieli za to wiekszą dotacje, PR robiły to komercyjnie.
No i TLK byłby droższy. Dla np dwóch osób bez ulg nawet znacząco.
2015-08-17 22:23:56 Autor: wayfarer
---.146.0.32.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
zwiększcie pulę SuperPromo, a pasażerów będzie 40 milionów. lepiej chyba sprzedać za 49 niż ma jechać puste?
2015-08-17 23:08:33 Autor: jerzyk
---.dynamic.chello.pl
1. PKP Intercity zapowiada sie długa podróż.
2. PKP Intercity zapowiada sie droga podróż.
3. PKP Intercity zapowiada sie duszna podróż.
4. PKP Intercity zapowiada sie do dupy podróż.
2015-08-18 08:41:34 Autor: Kflik
---.60.129.178
@haha
"Dokładnie tak. Rozwal wszystko na strzępy i sprowadź na dno, a potem przy znacznie większych
dotacjach pokaż jaki masz gigantyczny przyrost liczony względem tego dna. "

Niestety to im działa - mogą się pochwalić w mediach, żaden dziennikarz nie zada niewygodnego pytania. Uzasadnienie dla Wielkiej Dotacji (a może jej kolejnego zwiększenia) mają.

Nikt też nie zapyta dlaczego potrafią dynamicznie oferować mocne promocje w EIC (49zł tuż przed odjazdem Katowice - Warszawa w Pendo)
a nie potrafią tego samego na dziesiątkach odcinków gdzie są pustawe TLK, mimo, że np. 3 razy droższe i wolniejsze od busów
(Rzeszów - Sanok? Jasło - Sanok? trzy wagonowe Katowice - Ostrów Wlkp? przecież przy trzech wagonach to powinno jechać jako przyspieszony na ezt od biedy nawet EN57.....)
2015-08-18 09:08:08 Autor: kaczofan
---.adsl.inetia.pl
Jeszcze tylko kilka tygodni i bankomaty nie będą się musiały męczyć z tymi kolejkami.......
2015-08-18 11:40:51 Autor: ferdynand
---.tktelekom.pl
Zimno mi..
2015-08-18 13:59:49 Autor: podroznik55
---
Ale ten wzrost może byc jednorazowy.

PO pierwsze:
W tym roku lipiec i pierwsza połowa sierpnia była w większości z "afrykanskimi temperaturami", więc chętnych nawet na krótkie wypady na Pomorze dużo . Pociągi do Trójmiasta pełne , częśc podróżnych podejmujaca zapewne decyzje na ostania chwile na podstawie zachecających prognoz pogody. Ale za rok może być inne lato.

Po drugie . Na lipcowe wyjazdy do Trójmiasta miała tez wpływ zanikająca już obecnie promocja "Happy Hours" - w szczególnosci podczas weekendowych przejazdów. W przyszłym roku niekoniecznie musi byc promocja , a wtedy zamiast wzrostu moze byc w przyszłym roku w lipcu spadek spowodowany wyższą tegoroczną lipcowa baza ,
2015-08-18 17:09:51 Autor: Reforma PKP
---.adsl.inetia.pl
Bo oni pewnie liczą każdy przejazd jako innego pasażera. Gdyby np. 10 milionów pojechało gdzieś dwa razy tam i z powrotem to wyszłoby im, że cała Polska jeździ...
2015-08-24 17:46:44 Autor: Adamskory
---.play-internet.pl
Jedyną alternatywą dla PKP IC są Przewozy Regionalne, które oferują znacznie tańsze połączenia, z których korzysta bardzo duża grupa ludzi. Bez PR nie będzie konkurencji dla PKP a więc podejrzewam, że ceny wzrosną.
Wyniki przewozowe
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony