PKP Intercity chwali się dobrymi wynikami w lipcu
PKP Intercity / ms, Rynek-Kolejowy.pl ⚫ 17.08.2015 ⚫
165
Archiwum RK
Komentarze:
2015-08-17 13:22:06 Autor: ciekawy
---.dip0.t-ipconnect.de
Skoro społeczeństwo w wieku produkcyjnym i rozrodczym wyemigrowało z kraju to mnie ten spadek w roku 2014 nie dziwi.. bardziej dziwi mnie 20% wzrost w 2015.... czyżby kreatywna księgowość ^^?
2015-08-17 13:22:23 Autor: ciekawy
---.dip0.t-ipconnect.de
Skoro społeczeństwo w wieku produkcyjnym i rozrodczym wyemigrowało z kraju to mnie ten spadek w roku 2014 nie dziwi.. bardziej dziwi mnie 20% wzrost w 2015.... czyżby kreatywna księgowość ^^?
2015-08-17 13:22:34 Autor: ciekawy
---.dip0.t-ipconnect.de
Skoro społeczeństwo w wieku produkcyjnym i rozrodczym wyemigrowało z kraju to mnie ten spadek w roku 2014 nie dziwi.. bardziej dziwi mnie 20% wzrost w 2015.... czyżby kreatywna księgowość ^^?
2015-08-17 13:30:08 Autor: zertyr
---.116.23.66
Dlaczego nie ma nic że więcej w płatnym portalu monitor? Prosimy!
2015-08-17 13:31:04 Autor: Kflik
---.60.129.178
W tym roku na pewno będę wzrosty - w końcu jest więcej połączeń i poprawiły się czasy przejazdu na istotnych liniach kolejowych.
Cieszą też bilety Katowice - Warszawa kupowane w ostatniej chwili przed odjazdem taniej niż było InterRegio (więc gorszą ofertę typu wagon niby z klimatyzacją ale nie działającą można im wybaczyć....).
Natomiast interesujące będzie:
- czy w 2016 ta tendencja się utrzyma (są pewne szanse bo znów oferta się poprawi)
- jak wysoka dotacja będzie potrzebna, bo to jest kluczowe.
Za "Wielką Dotację" być może inny przewoźnik miałby jeszcze lepsze wyniki.
a w ogóle, jako OT, najważniejsza jest zmiana zasad ustalania stawek PLK na słabszych liniach (wprowadzenie możliwości, że samorząd pokrywa stratę na danej linii a w zamian może linią jechać dowolna ilość pociągów pasażerskich) oraz ujawnienie publiczne kosztów utrzymania wszystkich linii. Musi nastąpić koniec z polityką Wielkiego Wora.
Cieszą też bilety Katowice - Warszawa kupowane w ostatniej chwili przed odjazdem taniej niż było InterRegio (więc gorszą ofertę typu wagon niby z klimatyzacją ale nie działającą można im wybaczyć....).
Natomiast interesujące będzie:
- czy w 2016 ta tendencja się utrzyma (są pewne szanse bo znów oferta się poprawi)
- jak wysoka dotacja będzie potrzebna, bo to jest kluczowe.
Za "Wielką Dotację" być może inny przewoźnik miałby jeszcze lepsze wyniki.
a w ogóle, jako OT, najważniejsza jest zmiana zasad ustalania stawek PLK na słabszych liniach (wprowadzenie możliwości, że samorząd pokrywa stratę na danej linii a w zamian może linią jechać dowolna ilość pociągów pasażerskich) oraz ujawnienie publiczne kosztów utrzymania wszystkich linii. Musi nastąpić koniec z polityką Wielkiego Wora.
2015-08-17 13:33:32 Autor: G o r a l
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ ciekawy
Akurat kwestia wzrostu r/r 2014/2015 jest banalnie prosta - przy niskiej bazie nawet relatywnie niewielki wzrost liczby przewiezionych pasażerów powoduje spory wzrost w ujęciu %-owym. Elementarna matematyka; )
[admin: dlatego tak optymistycznie wygląda lipiec 2014 względem 2012]
Akurat kwestia wzrostu r/r 2014/2015 jest banalnie prosta - przy niskiej bazie nawet relatywnie niewielki wzrost liczby przewiezionych pasażerów powoduje spory wzrost w ujęciu %-owym. Elementarna matematyka; )
[admin: dlatego tak optymistycznie wygląda lipiec 2014 względem 2012]
2015-08-17 13:44:24 Autor: Malopolanin
---.116.200.66
W odpowiedzi na post ciekawy:
"Skoro społeczeństwo w wieku produkcyjnym i rozrodczym wyemigrowało z kraju to mnie ten spadek w roku 2014 nie dziwi.. bardziej dziwi mnie 20% wzrost w 2015.... czyżby kreatywna księgowość ^^? "
Najwięcej wyemigrowało w 2006 roku. Jakiegoś wielkiego spadku przewozów w roku następnym to nie spowodowało. Nie tędy droga. Racje ma Goral, ale uczciwie trzeba przyznać, że obok procentów podano wartości bezwzględne. 2015-08-17 14:16:51 Autor: Kalle Blomkvist
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
W odpowiedzi na post Malopolanin:
"Najwięcej wyemigrowało w 2006 roku. Jakiegoś wielkiego spadku przewozów w roku następnym to nie spowodowało. Nie tędy droga. Racje ma Goral, ale uczciwie trzeba przyznać, że obok procentów podano wartości bezwzględne."
Chyba jednak niekoniecznie tak było. Zgodnie z tymi danymi: http://stat.gov.pl/obszary-tematyczne/ludnosc/migracje-ludnosci/informacja-o-rozmiarach-i-kierunkach-emigracji-z-polski-w-latach-20042013,2,7.html największa emigracja, bo ok. 2,27 mln osób przypada na rok 2007, niewiele mniejsza, bo ok. 2,21 mln na rok 2008. W roku 2006 było to 1,95 mln osób. 2015-08-17 14:18:57 Autor: Kalle Blomkvist
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
W odpowiedzi na post Malopolanin:
"Najwięcej wyemigrowało w 2006 roku. Jakiegoś wielkiego spadku przewozów w roku następnym to nie spowodowało. Nie tędy droga. Racje ma Goral, ale uczciwie trzeba przyznać, że obok procentów podano wartości bezwzględne."
Jeśli zaś chodziło ci o największy skokowy wzrost emigracji w stosunku do roku poprzedniego, to masz rację. 2015-08-17 14:25:12 Autor: OPP
---.ip.sumernet.pl
Dobre wyniki cieszą.
Ciekawe czy PKP InterCity wykorzysta likwidację pociągów InterRegio?
Np. IR Giewont (Częstochowa - Zakopane) ma świetną frekwencję pomimo kiepskiego taboru.
Ciekawe czy PKP InterCity wykorzysta likwidację pociągów InterRegio?
Np. IR Giewont (Częstochowa - Zakopane) ma świetną frekwencję pomimo kiepskiego taboru.
2015-08-17 14:33:53 Autor: mPKPEe
---.199.251.1
Dla przypomnienia a może i podrążenia dla redakcji:
Jeden z czterech filarów strategii PKP S.A.:
1. Filarze spraw systemowych i regulacyjnych, obejmujących wzrost przewozów z 32 mln osób w 2012 r. do 37 mln osób przy wzroście przychodów z biletów o 600 mln zł, poprawę punktualności, skrócenie czasu jazdy pociągów.
A chwalą się 30 mln przewiezionych podróżnych. Przy tej ilości kasy nie są w stanie zaspokoić popytu na bilety. Codziennie jeżdżę z Centralnego gdzie stanie do kasy trwa około 30-40 min.
Jeden z czterech filarów strategii PKP S.A.:
1. Filarze spraw systemowych i regulacyjnych, obejmujących wzrost przewozów z 32 mln osób w 2012 r. do 37 mln osób przy wzroście przychodów z biletów o 600 mln zł, poprawę punktualności, skrócenie czasu jazdy pociągów.
A chwalą się 30 mln przewiezionych podróżnych. Przy tej ilości kasy nie są w stanie zaspokoić popytu na bilety. Codziennie jeżdżę z Centralnego gdzie stanie do kasy trwa około 30-40 min.
2015-08-17 14:55:21 Autor: Malopolanin
---.116.200.66
W odpowiedzi na post Kalle Blomkvist:
"Jeśli zaś chodziło ci o największy skokowy wzrost emigracji w stosunku do roku poprzedniego, to masz rację."
Tak, o to mi chodziło. 2015-08-17 14:59:12 Autor: Malopolanin
---.116.200.66
W odpowiedzi na post mPKPEe:
"Dla przypomnienia a może i podrążenia dla redakcji:
Jeden z czterech filarów strategii PKP S.A.:
1. Filarze spraw systemowych i regulacyjnych, obejmujących wzrost przewozów z 32 mln osób w 2012 r. do 37 mln osób przy wzroście przychodów z biletów o 600 mln zł, poprawę punktualności, skrócenie czasu jazdy pociągów.
A chwalą się 30 mln przewiezionych podróżnych. Przy tej ilości kasy nie są w stanie zaspokoić popytu na bilety. Codziennie jeżdżę z Centralnego gdzie stanie do kasy trwa około 30-40 min."
Warto przypomnieć, że na podstawie tego cytatu ze strategii PKP SA, Stanisław Biega (obecny współpracownik UMWW, znany szerzej z Kolei Śląskich) stwierdził, iż wg planów PKP SA pociągi EIP miały przewieźć w 2015 r. 5 mln pasażerów. Jeden z czterech filarów strategii PKP S.A.:
1. Filarze spraw systemowych i regulacyjnych, obejmujących wzrost przewozów z 32 mln osób w 2012 r. do 37 mln osób przy wzroście przychodów z biletów o 600 mln zł, poprawę punktualności, skrócenie czasu jazdy pociągów.
A chwalą się 30 mln przewiezionych podróżnych. Przy tej ilości kasy nie są w stanie zaspokoić popytu na bilety. Codziennie jeżdżę z Centralnego gdzie stanie do kasy trwa około 30-40 min."
2015-08-17 16:05:52 Autor: zaraz_zaraz
---.tktelekom.pl
Jesli wzrost liczy pasazerow jest MNIEJSZY od wzrostu pracy przewozowej to oznacza ze pociagi przynosza WIEKSZE straty. Czysta matematyka.
2015-08-17 16:40:32 Autor: ciekawy
---.dip0.t-ipconnect.de
emigracja nie będzie miała drastyczny wpływ na przewozy z dnia na dzien... to proces który zaczniecie dopiero zauważać. ktoś wyliczył ile rok do roku z polski społeczeństwa ucieklo... ( odważe sie powiedziec ze to juz 8 mln). Widzę to tak: z roku na roku emigranci coraz mniej odwiedzają ojczyzne, zadomowił sie.... tam gdzie sa. z roku na rok będzie mniej przejazdów. Jak pisałem chodzi mi o społeczeństwo w wieku produkcyjnym czyli mobilne spoleczenstwo. Ci którzy zostali powoli będę przechodzić w mniej aktywny tryb życia....liczba przewozów może tylko na papierze rosnąć. Tu nie chodzi o czas przejazdu czy też rozklad... skoro miasta pustoszeja to i z pustego Salomon nie naleje
Klawiatura mała myśli długie... ale chyba się polapiecie o co mi chodzi. Lata z ilością przewozów jak 10-15-20 lat temu już nigdy nie będzie. No chyba ze przyjmiemy uchodźców z Syrii żeby te 10 mln zrekompensować ... ale to już science fiction.
Pozdrawiam
Klawiatura mała myśli długie... ale chyba się polapiecie o co mi chodzi. Lata z ilością przewozów jak 10-15-20 lat temu już nigdy nie będzie. No chyba ze przyjmiemy uchodźców z Syrii żeby te 10 mln zrekompensować ... ale to już science fiction.
Pozdrawiam
2015-08-17 17:01:41 Autor: Malopolanin
---.116.200.66
W odpowiedzi na post zaraz_zaraz:
"Jesli wzrost liczy pasazerow jest MNIEJSZY od wzrostu pracy przewozowej to oznacza ze pociagi przynosza WIEKSZE straty. Czysta matematyka."
To oznacza tylko, że pojedynczy pasażer przejechał średnio w pociągu PKP IC 4 km (o 1,8%) więcej niż w porównywanym okresie roku poprzedniego (styczeń-czerwiec). To co ty uskuteczniasz, to myślenie życzeniowe, a nie czysta matematyka. 2015-08-17 17:57:40 Autor: ~jurga
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
W środę miałem "przyjemność" skorzystać z usług PKP IC- pociąg "Sztygar" na trasie Lublin-Opole ( niestety mam jeszcze bilet na podróż powrotną u tego przewoźnika). Niezapomniane przeżycia- lejący się z człowieka pot w wagonie z lat siedemdziesiątych ubiegłego wieku, brudne siedzenia, ponad półgodzinne opóźnienie pociągu. Wrażenia tak niezapomniane, że mając je na uwadze na wyjazd na 'Wszystkich Świętych" już kupiłem bilety na PolskiegoBusa- będę jechał 4 godziny dłużej ( 3 godziny oczekiwania w Krakowie) lecz jeżeli tylko to jest możliwe wolę już nie korzystać z usług PKP IC.
2015-08-17 18:39:15 Autor: haha
---.g-net.pl
Przyrost liczony względem zera zawsze da nieskończoność.
Ot, geniusze od balcerka.
Ot, geniusze od balcerka.
2015-08-17 18:41:16 Autor: haha
---.g-net.pl
@zaraz_zaraz:
Potrzebna jest jeszcze praca eksploatacyjna.
Potrzebna jest jeszcze praca eksploatacyjna.
2015-08-17 19:30:33 Autor: huciński (asm).
---.dynamic.chello.pl
Należy pamiętać o tym, że im więcej pasażerów w pociągach, tym realnie mniej podróżujących transportem drogowym (w tym prywatnymi samochodami osobowymi).
To jest bardzo ważne, bo ogółem transport szynowy, wciąż ma bardzo niski udział w całym transporcie w RP.
Emigracja (po 2004r), ma z tym tyle (do rzeczy). Że nasi 'emigranci' też korzystają z transportu szynowego, w miejscach swojego pobytu, i sobie transport szynowy - tam chwalą (ja spotkałem się z takimi opiniami, zaraz było, tam się da, a u nas nie...).
Jednak coś innego niepokoi (...)
Szczególnie - nie podejmowanie w PL. (nie tylko ambitnych) projektów transportu szynowego, ale i w ogóle takie 'minimum minimorum' inwestycyjne, jakby to miało zapewnić byt, spokój i rozwój branży kolejowej na wiele lat...
A to zdecydowanie za mało...mimo dostępności funduszy pomocowych z UE.
To jest bardzo ważne, bo ogółem transport szynowy, wciąż ma bardzo niski udział w całym transporcie w RP.
Emigracja (po 2004r), ma z tym tyle (do rzeczy). Że nasi 'emigranci' też korzystają z transportu szynowego, w miejscach swojego pobytu, i sobie transport szynowy - tam chwalą (ja spotkałem się z takimi opiniami, zaraz było, tam się da, a u nas nie...).
Jednak coś innego niepokoi (...)
Szczególnie - nie podejmowanie w PL. (nie tylko ambitnych) projektów transportu szynowego, ale i w ogóle takie 'minimum minimorum' inwestycyjne, jakby to miało zapewnić byt, spokój i rozwój branży kolejowej na wiele lat...
A to zdecydowanie za mało...mimo dostępności funduszy pomocowych z UE.
2015-08-17 21:10:41 Autor: Cowiek Maupa
---.dynamic.gprs.plus.pl

Cowiek Maupa
>2009
Rozwal całą siatkę połączeń odziedziczoną po OPM, odstaw tabor w krzaki.
>2015
Szuru buru sukces, kupiliśmy Pedolino i inne śmieszne rzeczy. Ale połączeń i tak mniej xD a o integracji z taryfą regionalną zapomnijcie, biedaki.
Rozwal całą siatkę połączeń odziedziczoną po OPM, odstaw tabor w krzaki.
>2015
Szuru buru sukces, kupiliśmy Pedolino i inne śmieszne rzeczy. Ale połączeń i tak mniej xD a o integracji z taryfą regionalną zapomnijcie, biedaki.
2015-08-17 21:36:01 Autor: haha
---.g-net.pl
@Cowiek Maupa:
Dokładnie tak. Rozwal wszystko na strzępy i sprowadź na dno, a potem przy znacznie większych dotacjach pokaż jaki masz gigantyczny przyrost liczony względem tego dna.
Dokładnie tak. Rozwal wszystko na strzępy i sprowadź na dno, a potem przy znacznie większych dotacjach pokaż jaki masz gigantyczny przyrost liczony względem tego dna.
2015-08-17 22:18:18 Autor: Kflik2
---.centertel.pl
@OPP
PKP IC nie ma optymalnego taboru do uruchomienia Giewonta. Czyli 3 wagonowy ezt z opcją powiększania do 6 wagonów.
Poza tym pewnie by chcieli za to wiekszą dotacje, PR robiły to komercyjnie.
No i TLK byłby droższy. Dla np dwóch osób bez ulg nawet znacząco.
PKP IC nie ma optymalnego taboru do uruchomienia Giewonta. Czyli 3 wagonowy ezt z opcją powiększania do 6 wagonów.
Poza tym pewnie by chcieli za to wiekszą dotacje, PR robiły to komercyjnie.
No i TLK byłby droższy. Dla np dwóch osób bez ulg nawet znacząco.
2015-08-17 22:23:56 Autor: wayfarer
---.146.0.32.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
zwiększcie pulę SuperPromo, a pasażerów będzie 40 milionów. lepiej chyba sprzedać za 49 niż ma jechać puste?
2015-08-17 23:08:33 Autor: jerzyk
---.dynamic.chello.pl
1. PKP Intercity zapowiada sie długa podróż.
2. PKP Intercity zapowiada sie droga podróż.
3. PKP Intercity zapowiada sie duszna podróż.
4. PKP Intercity zapowiada sie do dupy podróż.
2. PKP Intercity zapowiada sie droga podróż.
3. PKP Intercity zapowiada sie duszna podróż.
4. PKP Intercity zapowiada sie do dupy podróż.
2015-08-18 08:41:34 Autor: Kflik
---.60.129.178
@haha
"Dokładnie tak. Rozwal wszystko na strzępy i sprowadź na dno, a potem przy znacznie większych
dotacjach pokaż jaki masz gigantyczny przyrost liczony względem tego dna. "
Niestety to im działa - mogą się pochwalić w mediach, żaden dziennikarz nie zada niewygodnego pytania. Uzasadnienie dla Wielkiej Dotacji (a może jej kolejnego zwiększenia) mają.
Nikt też nie zapyta dlaczego potrafią dynamicznie oferować mocne promocje w EIC (49zł tuż przed odjazdem Katowice - Warszawa w Pendo)
a nie potrafią tego samego na dziesiątkach odcinków gdzie są pustawe TLK, mimo, że np. 3 razy droższe i wolniejsze od busów
(Rzeszów - Sanok? Jasło - Sanok? trzy wagonowe Katowice - Ostrów Wlkp? przecież przy trzech wagonach to powinno jechać jako przyspieszony na ezt od biedy nawet EN57.....)
"Dokładnie tak. Rozwal wszystko na strzępy i sprowadź na dno, a potem przy znacznie większych
dotacjach pokaż jaki masz gigantyczny przyrost liczony względem tego dna. "
Niestety to im działa - mogą się pochwalić w mediach, żaden dziennikarz nie zada niewygodnego pytania. Uzasadnienie dla Wielkiej Dotacji (a może jej kolejnego zwiększenia) mają.
Nikt też nie zapyta dlaczego potrafią dynamicznie oferować mocne promocje w EIC (49zł tuż przed odjazdem Katowice - Warszawa w Pendo)
a nie potrafią tego samego na dziesiątkach odcinków gdzie są pustawe TLK, mimo, że np. 3 razy droższe i wolniejsze od busów
(Rzeszów - Sanok? Jasło - Sanok? trzy wagonowe Katowice - Ostrów Wlkp? przecież przy trzech wagonach to powinno jechać jako przyspieszony na ezt od biedy nawet EN57.....)
2015-08-18 09:08:08 Autor: kaczofan
---.adsl.inetia.pl
Jeszcze tylko kilka tygodni i bankomaty nie będą się musiały męczyć z tymi kolejkami.......
2015-08-18 11:40:51 Autor: ferdynand
---.tktelekom.pl
Zimno mi..
2015-08-18 13:59:49 Autor: podroznik55
---
Ale ten wzrost może byc jednorazowy.
PO pierwsze:
W tym roku lipiec i pierwsza połowa sierpnia była w większości z "afrykanskimi temperaturami", więc chętnych nawet na krótkie wypady na Pomorze dużo . Pociągi do Trójmiasta pełne , częśc podróżnych podejmujaca zapewne decyzje na ostania chwile na podstawie zachecających prognoz pogody. Ale za rok może być inne lato.
Po drugie . Na lipcowe wyjazdy do Trójmiasta miała tez wpływ zanikająca już obecnie promocja "Happy Hours" - w szczególnosci podczas weekendowych przejazdów. W przyszłym roku niekoniecznie musi byc promocja , a wtedy zamiast wzrostu moze byc w przyszłym roku w lipcu spadek spowodowany wyższą tegoroczną lipcowa baza ,
PO pierwsze:
W tym roku lipiec i pierwsza połowa sierpnia była w większości z "afrykanskimi temperaturami", więc chętnych nawet na krótkie wypady na Pomorze dużo . Pociągi do Trójmiasta pełne , częśc podróżnych podejmujaca zapewne decyzje na ostania chwile na podstawie zachecających prognoz pogody. Ale za rok może być inne lato.
Po drugie . Na lipcowe wyjazdy do Trójmiasta miała tez wpływ zanikająca już obecnie promocja "Happy Hours" - w szczególnosci podczas weekendowych przejazdów. W przyszłym roku niekoniecznie musi byc promocja , a wtedy zamiast wzrostu moze byc w przyszłym roku w lipcu spadek spowodowany wyższą tegoroczną lipcowa baza ,
2015-08-18 17:09:51 Autor: Reforma PKP
---.adsl.inetia.pl
Bo oni pewnie liczą każdy przejazd jako innego pasażera. Gdyby np. 10 milionów pojechało gdzieś dwa razy tam i z powrotem to wyszłoby im, że cała Polska jeździ...
2015-08-24 17:46:44 Autor: Adamskory
---.play-internet.pl
Jedyną alternatywą dla PKP IC są Przewozy Regionalne, które oferują znacznie tańsze połączenia, z których korzysta bardzo duża grupa ludzi. Bez PR nie będzie konkurencji dla PKP a więc podejrzewam, że ceny wzrosną.
Wyniki przewozowe

Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |