PKP Intercity chce zmodernizować 125 wagonów. Będą bezprzedziałowe [aktualizacja]
Michał Szymajda ⚫ 31.12.2019 ⚫
11,6k
![PKP Intercity chce zmodernizować 125 wagonów. Będą bezprzedziałowe [aktualizacja] PKP Intercity chce zmodernizować 125 wagonów. Będą bezprzedziałowe [aktualizacja]](https://www.rynek-kolejowy.pl//img/940087387443097.jpg_900-528.jpg)
zdjęcie ilustracyjnefot. RK
PKP Intercity ogłasza kolejny duży przetarg na wykonanie modernizacji aż 125 wagonów. Po przebudowie wagony staną się pojazdami bezprzedziałowymi.
125 wagonów, które chce przebudować PKP Intercity, należą do typów 111A i 141A, czyli najstarszych i najpopularniejszych w taborze przewoźnika. Oprócz naprawy okresowej na poziomie P5 i modernizacji wykonawca napraw ma zadbać o ich późniejszy przegląd na poziomie P3. Wagony będą posiadać miejsce na większy bagaż, będą klimatyzowane, otrzymają nowoczesny system informacji pasażerskiej oraz nadajniki wifi. Wszystkie 125 pojazdów ma zostać przebudowanych w cztery lata od momentu podpisania umowy z wykonawcą, ale pierwszy z nich ma być gotowy po zaledwie 250 dniach. O tym kto nim zostanie zdecyduje kryterium ceny (90%) i okresu gwarancji oraz rękojmi (10%). Zamówienie nie będzie dofinansowane z któregokolwiek programu unijnego. Oferty można składać do 30 stycznia 2020 roku.
W połowie grudnia PKP Intercity rozpisało przetarg na przebudowę 90 wagonów tego samego typu. W tamtym przypadku wagony pozostaną przedziałowe, otrzymają też nowe, ciche wózki, które znacząco poprawią standard podróży. W wypadku obecnego przetargu nie będzie wymiany wózków na ciche, z hamulcami tarczowymi. PKP Intercity pozostanie przy archaicznym rozwiązaniu, jakim są wózki 4 ANc z hamulcami klockowymi, które znacząco obniżają warunki podróży i są przyczyną nadmiernego hałasu. Wymogiem operatora jest ich przygotowanie do prędkości 160 km/h.
W połowie grudnia PKP Intercity rozpisało przetarg na przebudowę 90 wagonów tego samego typu. W tamtym przypadku wagony pozostaną przedziałowe, otrzymają też nowe, ciche wózki, które znacząco poprawią standard podróży. W wypadku obecnego przetargu nie będzie wymiany wózków na ciche, z hamulcami tarczowymi. PKP Intercity pozostanie przy archaicznym rozwiązaniu, jakim są wózki 4 ANc z hamulcami klockowymi, które znacząco obniżają warunki podróży i są przyczyną nadmiernego hałasu. Wymogiem operatora jest ich przygotowanie do prędkości 160 km/h.
Komentarze:
Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |