Partnerzy serwisu:

PKP Intercity chce ratować się spalinowymi lokomotywami z PR i PKP Cargo

Michał Szymajda 03.02.2016 416

PKP Intercity chce ratować się spalinowymi lokomotywami z PR i PKP Cargo
PKP Intercity chce zapewnić sobie choćby niewielką rezerwę taborową na wypadek kolejnych awarii nowych lokomotyw.Fot. Paweł Rydzyński
Po serii usterek lokomotyw Gama, które były przyczyną odwołania szeregu pociągów na liniach niezelektryfikowanych i wprowadzania autobusów komunikacji zastępczej, PKP Intercity szuka rozwiązania w postaci doraźnego wynajmu lokomotyw spalinowych.
Przewoźnik chce sobie w ten sposób zagwarantować niezbędną rezerwę na wypadek kolejnych awarii.

– Obecnie jesteśmy w trakcie pozyskania rezerwy lokomotyw spalinowych. Jeszcze w tym tygodniu powinniśmy otrzymać oferty na wynajem dwóch jednostek, bo tyloma dysponują podmioty, z którymi rozmawiamy – powiedziała Beata Czemerajda, rzecznik PKP Intercity. Chodzi o te, które są w zasobach PKP Cargo i Przewozów Regionalnych. Na początku grudnia Pesa Bydgoszcz udostępniła już PKP Intercity jedenastą, rezerwową spalinową Gamę, która jest jej własnością.

Poza lokomotywami SU160 PKP Intercity dysponuje także 20 lokomotywami SM42 zmodernizowanymi przez Newag, z których 10 zdolna jest poprowadzić pociągi pasażerskie z uwagi na możliwość ogrzania wagonów. Poza pracami manewrowymi na bocznicach wykorzystywane są one do prowadzenia pociągów na odcinku pomiędzy Wrocławiem a Kłodzkiem i w sezonie letnim między Gdynią a Helem. Ale ze względów formalnych na szlakach Polski Wschodniej i pomiędzy Gorzowem a Krzyżem pracować nie mogą…

– Jeśli chodzi o zmodernizowane lokomotywy SM42 to środki na ich modernizację pochodziły m.in. z Unii Europejskiej. Oznacza to czasowe przypisanie lokomotyw do uwzględnionych we wniosku na dofinansowanie lokalizacji lub tras. Aby dokonać zmian w projekcie, konieczna jest zgoda jednostki unijnej. Realizacja takiego scenariusza wymaga czasu – powiedziała Beata Czemerajda.

Już 16-17 marca w Warszawie kolejna edycja Europejskiego Forum Taborowego. Jak co roku, konferencja podejmie tematykę zakupów i modernizacji taboru kolejowego w państwach Europy Środkowo-Wschodniej. To już trzecia edycja największej i najbardziej prestiżowej konferencji w regionie, poświęconej wielowątkowej dyskusji na temat stanu obecnego i przyszłości branży dostawców kompletnych pojazdów szynowych, producentów komponentów i podzespołów, poddostawców, dostawców usług i urządzeń służących utrzymaniu taboru kolejowego.

Więcej informacji na temat wydarzenia - program i możliwość rejestracji


PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Wyniki przewozowe
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony