Partnerzy serwisu:

PKP Intercity przebuduje wagony pierwszej klasy na restauracyjne [aktualizacja]

Michał Szymajda 23.07.2018 221

PKP Intercity przebuduje wagony pierwszej klasy na restauracyjne [aktualizacja]
Fot. ms, Rynek-Kolejowy.pl
Bardzo interesujący przetarg ogłosiło PKP Intercity w ostatnich dniach. Operator poszukuje wykonawcy, który podejmie się przebudowy wagonów pierwszej klasy typu 145Ab na wagony restauracyjne.
[aktualizacja]

PKP Intercity odpowiedziało na nasze pytania dotyczące obecnej sprawności wagonów klasy 1. typu 145Ab oraz tego, czy większa liczba sprawnych wagonów restauracyjnych pozwoli na wprowadzenie oferty gastronomicznej do pociągów IC.

– Zamierzeniem spółki jest utrzymanie dostępności i standardu wagonów restauracyjnych. Pierwszy wagon, który może zostać przekazany do modernizacji już jest wyłączony z eksploatacji ze względów technicznych. Kolejne będą w przyszłym roku cyklicznie wyłączane. Po wyłonieniu wykonawcy w postępowaniu przetargowym na modernizację wagonów 145Ab, pojazdy te będą sukcesywnie przekazywane zdobywcy kontraktu – poinformowała Agnieszka Serbeńska, rzecznik PKP Intercity.

Wagony z przedziałami biznesowymi zmienią się w restauracyjne

Wagony 145Ab były budowane w połowie lat 90. w zakładach Cegielskiego w Poznaniu jako wagony klasy 1. Oprócz przedziałów sześcioosobowych zabudowano w nich trzy przedziały menadżerskie z czterema fotelami, szafką na ubrania i większym stolikiem wraz z innymi udogodnieniami. Wagony są klimatyzowane i posiadają ciche wózki. Jak podaje portal http://bazawagonow.pl, zbudowano tylko 10 sztuk wagonów 145Ab.
Teraz PKP Intercity wszystkie chce przebudować na wagony restauracyjne. Jak czytamy w ogłoszeniu o przetargu, oprócz wykonania przeglądu poziomu P5 (naprawa główna), przebudowy i modernizacji, wykonawca zobowiąże się także do późniejszego przeglądu P3 wagonów.

PKP Intercity nakłada na potencjalnych zainteresowanych bardzo krótkie terminy. Jak czytamy, zamawiający wymaga wykonania naprawy wraz z modernizacją pierwszego wagonu w terminie nie dłuższym niż 250 dni kalendarzowych. Oczekuje też, że „naprawa wraz z modernizacją jednego (kolejnego – dop. red) wagonu odbędzie się w terminie nie dłuższym niż 80 dni kalendarzowych.

Koszt przebudowy nie jest najważniejszy, terminy są krótkie

PKP Intercity zastosuje wielorakie kryteria oceny ofert. Będą to: cena jednostkowa wykonania naprawy okresowej na 5. poziomie utrzymania wraz z modernizacją (70 pkt.), cena jednostkowa wykonania przeglądu okresowego na 3. poziomie utrzymania (10 pkt.), okres gwarancji i rękojmi (10 pkt.), termin wykonania naprawy na 5. poziomie utrzymania wraz z modernizacją każdego z kolejnych wagonów (7 pkt.) oraz termin wykonania naprawy na 5. poziomie utrzymania wraz z modernizacją pierwszego wagonu (3 pkt.).

– Wykonanie naprawy P5 wraz z modernizacją wszystkich wagonów nastąpi nie później niż 18 miesięcy od dnia zawarcia umowy, natomiast wykonanie przeglądów P3 winno nastąpić po 18 miesiącach eksploatacji od wykonania naprawy na 5. poziomie utrzymania wraz z modernizacją – czytamy w ogłoszeniu PKP Intercity.

Termin składania ofert w przetargu upłynie 28 sierpnia.


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony