Partnerzy serwisu:

PKP Intercity chce kupić kolejnych 18 lokomotyw manewrowych

Jakub Madrjas 29.09.2022 4,3k

PKP Intercity chce kupić kolejnych 18 lokomotyw manewrowych
Fot. Daniel Brabenec
Spółka PKP Intercity planuje kolejne zakupy. W latach 2025-2026 chce pozyskać 18 lokomotyw manewrowych. Właśnie rozpoczęła konsultacje rynkowe na ten temat. Co istotne, możliwy jest zakup nie tylko pojazdów spalinowych, ale też wodorowych lub gazowych.
PKP Intercity opublikowało zapytanie rynkowe (RFI) w zakresie dostawy 18 lekkich lokomotyw manewrowych przeznaczonych do obsługi bocznic w zakładach Spółki. Przewoźnik zastrzegł, że nie jest to jeszcze postępowanie o udzielnie zamówienia. W związku z tym, jego ustalenia nie będą wiążące. Jednak spółka podała jednoznacznie, że w latach 2025-2026 chce dokonać właściwego zamówienia.

Spółka zakłada, że lokomotywy będą dwu lub trzyosiowe, o prędkości maksymalnej co najmniej 60 km/h i jednokabinowe. Maksymalna siła pociągowa to min. 110 kN, nacisk jednostkowy osi na tor –
22,5 t a moc silnika spalinowego – co najmniej 300 kW. Spółka dopuszcza jako paliwo olej napędowy, gaz CNH lub wodór. 

Trakcja wielokrotna przewidziana jest dla 2 lokomotyw a dopuszczenie do eksploatacji – umożliwiające eksploatację na bocznicach z możliwością okresowego wjazdu na tory PKP PLK w trakcie wykonywania prac manewrowych.

Zamawiający w zależności od uzyskanych informacji (czas realizacji, koszt dostawy) planuje rozpoczęcie eksploatacji lokomotyw po 18 miesiącach od podpisania umowy, a realizację całego zamówienia w ciągu 30 miesięcy – czytamy. PKP IC planuje utrzymanie lokomotyw dla poziomów P1 do P3 we własnym zakresie.

Przypomnijmy, że trwa budowa dziesięciu lokomotyw manewrowych dla PKP Intercity przez czeskie CZ Loko. Pierwsza z nich jest już gotowa i niedługo ma się pojawić w Warszawie
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony