PKP Intercity brakuje 180 wagonów
Jakub Madrjas, Rynek Kolejowy ⚫ 12.05.2015 ⚫
302
Archiwum RK
Komentarze:
2015-05-12 14:31:11 Autor: Bul
---.play-internet.pl
Ghatuluje, pofturka z rhozhyfki!
2015-05-12 14:41:46 Autor: G o r a l
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
A ja taki głupi chciałem inwestować w ich walory za te "karnowskie" 2-3 lata... ;)
Proponuję skrócić "Morcinka", "Nidę", "Sienkiewicza", "Noteć", "Wikinga" i krakowską część "Zefira" do 1 wagonu, a wszystkie IC Wrocław-Katowice-Wrocław do 2, to nieco podreperujecie się na wakacje. Do tego odwołać wszystkie sezonowe TLK do/z Bielska Białej, Raciborza, Krynicy oraz skrócić wszystkie pozostałe pociągi wakacyjne o 2 wagony. Da radę, zobaczycie, ludzie i tak nie jeżdżą już w Waszych bajońsko drogich pseudopuciongach.
Proponuję skrócić "Morcinka", "Nidę", "Sienkiewicza", "Noteć", "Wikinga" i krakowską część "Zefira" do 1 wagonu, a wszystkie IC Wrocław-Katowice-Wrocław do 2, to nieco podreperujecie się na wakacje. Do tego odwołać wszystkie sezonowe TLK do/z Bielska Białej, Raciborza, Krynicy oraz skrócić wszystkie pozostałe pociągi wakacyjne o 2 wagony. Da radę, zobaczycie, ludzie i tak nie jeżdżą już w Waszych bajońsko drogich pseudopuciongach.
2015-05-12 14:44:45 Autor: unapologetic bitch d.IM&ZB
---.dynamic.chello.pl
Jezeli IC brakuje 180 wagonow,to oznacza ze nie beda mieli z czego uruchomic pociagow sezonowych.Co na to finansujacy pociagi IC/TLK kwota pol miliarda zlotych rocznie maryjny MIR? Co na to balcerowiczowy geniusz biznesu Karnowski? W koncu,co na to piekny Leos? Gadal juz z JP Morgan,zeby rzucili troche szekli na naprawy wagonow?:-)
Tak sie wlasnie koncza eksperymenty z prezesurami Celejewskimi, powierzaniem polityki taborowej wpierw klakierowi z Krakowa,a ostatecznie spadom z DB Schenker...jeszcze bedziecie blagac na kolanach o powrot Janusza Malinowskiego&spolki...
Tak sie wlasnie koncza eksperymenty z prezesurami Celejewskimi, powierzaniem polityki taborowej wpierw klakierowi z Krakowa,a ostatecznie spadom z DB Schenker...jeszcze bedziecie blagac na kolanach o powrot Janusza Malinowskiego&spolki...
2015-05-12 14:48:57 Autor: Bozia
---.as13285.net

Bozia
Obecnie, średnia długość TLK nie przekracza 3-4 wagonów.
2015-05-12 14:51:18 Autor: Głos z USA w Krakowie
---.56.9.3
W dawnych czasach miastach były wypożyczalnie wrotek. Dzis są wypożyczalnie rowerów. Widzę tu nowy biznes w Polsce. Miejskie wypożyczalnie wagonów i lokomotyw.
2015-05-12 14:52:58 Autor: Black India Pale Ale
---.19.18.234
Przy takich brakach dziwię się, że tak rzadko widuję kuszety jadące jako dwójki.
2015-05-12 14:57:24 Autor: G o r a l
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Tak na marginesie, to niejaka[Admin: zmoderowano] została już aż naczelnikiem. Oj, porobiło się, porobiło...; )
2015-05-12 14:59:58 Autor: gustaw
---.dynamic.chello.pl
a zarząd ma się dobrze -a powinien być odstrzelony za nieprzygotowanie do szczytu przewozów
2015-05-12 15:04:09 Autor: Korrek
---.158.221.25
Oj, myślę że będzie inaczej.
Pani naczelnik mówi wyraźnie:
"Część zamówień jest już zakontraktowana, dla części przygotowaliśmy przetargi".
A z tego wynika, że będziemy jeździć na czeskich i niemieckich wagonach.
Pani naczelnik mówi wyraźnie:
"Część zamówień jest już zakontraktowana, dla części przygotowaliśmy przetargi".
A z tego wynika, że będziemy jeździć na czeskich i niemieckich wagonach.
2015-05-12 15:06:06 Autor: G o r a l
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Mam jeszcze inną propozycję - likwidacja wraz z dniem 13 czerwca br. wszystkich pociągów TLK. Ile to by wagonów zaoszczędzili!
2015-05-12 15:20:16 Autor: Bozia
---.as13285.net

Bozia
Jakby mieli czynne wszystkie ED74, to mogliby je na okres wakacji skierować na pozaszczytowę Warszawa - Łódź z których wagony zwolniłoby się dla sezonówek. Kilka lat temu tak funkcjonowało, a dziś szykuje się taka piękna katastrofa.
2015-05-12 15:36:36 Autor: Kflik
---.60.129.178
No to wiadomo czemu tak wysoka dotacja.
Żeby brać wagony z innych krajów zamiast dbać o własne?
Żeby brać wagony z innych krajów zamiast dbać o własne?
2015-05-12 15:38:03 Autor: lumbago
---.155.178.2
A warszawski Grochów zastawiony nowoczesnymi i klimatyzowanymi wagonami 144A i 145A (razem około 50 sztuk), odstawionymi tam w niektórych przypadkach już kilka lat temu.
Chyba czas na powtórkę z filmowania na Grochowie, wówczas może media zrobią z tego użytek i w końcu pasażer coś zyska...
Chyba czas na powtórkę z filmowania na Grochowie, wówczas może media zrobią z tego użytek i w końcu pasażer coś zyska...
2015-05-12 15:40:34 Autor: Małopolanin
---.116.200.66
@Goral
Panią Beatę to ty szanuj. Jest w porządku.
Panią Beatę to ty szanuj. Jest w porządku.
2015-05-12 15:40:35 Autor: Gdynianin
---.19.244.223
Gdy KŚ chciały wagony Herosa to uniemożliwiono wyjazd tym wagonom, lecz jak Intercity będzie chciało to w załatwieniu wagonów pod górę robić nie będą
2015-05-12 15:43:21 Autor: gdybyś
---.static.ip.netia.com.pl
a powiedzcie mi, gdzie teraz stacjonują składy które stały na Szczęśliwicach? Obecnie cały teren zajmuje SKMka?
2015-05-12 15:49:48 Autor: G o r a l
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ Małopolanin
No tak, w sumie cóż ona winna, wszak to wierchuszka nakazuje opowiadać gawiedzi niestworzone dyrdymały oraz inne bajki o wielkości i wspaniałości Welkyego PICU...
No tak, w sumie cóż ona winna, wszak to wierchuszka nakazuje opowiadać gawiedzi niestworzone dyrdymały oraz inne bajki o wielkości i wspaniałości Welkyego PICU...
2015-05-12 16:05:14 Autor: Radko
---.dynamic.chello.pl
Gratuluje nienormalnego zarządzania spółką. Tak dalej trzymajcie bankomatów na stołkach to za niedługo nic nie będzie jeździć na torach. Po co sprzedawali 165 wagonów, które spokojnie mogliby zmodernizować, a teraz nagle brakuje 180?? To co Ćeske Drahy, Żeleznice Slovenske, albo DB ruszy z pomocą?? Proponuje najlepiej na Czechy zwrócić się o pomoc. Oni dopiero co odebrali niedawno wagony od Kolei Śląskich to teraz mogą jeździć w PKP Intercity i tak są zielone i tak, więc w czym problem, skoro w PKP IC są ludzie, którzy nie mają pojęcia na temat kolei i zarządzania nią...
2015-05-12 16:27:51 Autor: ICCCCCC
---.dynamic.gprs.plus.pl
Nie znacie się - to jest "busines inteligence" !
2015-05-12 16:34:39 Autor: Zetor
---.static.ip.netia.com.pl
@Gdybyś
Część stoi porozrzucana na Grochowie, reszta pojechała do Huty :)
Ja mam pomysł dla PKP IC
Zamiast większość TLK kończyć bieg w Warszawie niech jadą w relacjach wydłużonych i tak
Pierwsza TLK z Łodzi do Warszawy niech jedzie dalej do Olsztyna,
kolejna z Łodzi do Warszawy niech jedzie do Krakowa
kolejna z Łodzi do Warszawy niech jedzie do Katowic ( relacja wiankowa Warszawa Zachodnia - Centralna - Wschodnia - Gdańska i wio na Katowice ).
ponadto TLK Szczecinianin zamiast kończyć bieg w Warszawie niech kończy bieg w Terespolu
Część stoi porozrzucana na Grochowie, reszta pojechała do Huty :)
Ja mam pomysł dla PKP IC
Zamiast większość TLK kończyć bieg w Warszawie niech jadą w relacjach wydłużonych i tak
Pierwsza TLK z Łodzi do Warszawy niech jedzie dalej do Olsztyna,
kolejna z Łodzi do Warszawy niech jedzie do Krakowa
kolejna z Łodzi do Warszawy niech jedzie do Katowic ( relacja wiankowa Warszawa Zachodnia - Centralna - Wschodnia - Gdańska i wio na Katowice ).
ponadto TLK Szczecinianin zamiast kończyć bieg w Warszawie niech kończy bieg w Terespolu
2015-05-12 17:06:33 Autor: Arrivederci
---.adsl.inetia.pl

Arrivederci
Gdyby tak cały zarząd, rada nadzorca i wyżsi kacykowie obniżyli sobie pensję choć o 50% to kasy wystarczy na szybką rewizję kilkudziesięciu wagonów. Więc do dzieła, bankomaty! Na kolei się znacie jak kura na pieprzu, ale chyba co znaczy "50%" rozumiecie...
2015-05-12 17:11:42 Autor: Bozia
---.as13285.net

Bozia
W odpowiedzi na post Zetor:
"@Gdybyś
Część stoi porozrzucana na Grochowie, reszta pojechała do Huty :)
Ja mam pomysł dla PKP IC
Zamiast większość TLK kończyć bieg w Warszawie niech jadą w relacjach wydłużonych i tak
Pierwsza TLK z Łodzi do Warszawy niech jedzie dalej do Olsztyna,
kolejna z Łodzi do Warszawy niech jedzie do Krakowa
kolejna z Łodzi do Warszawy niech jedzie do Katowic ( relacja wiankowa Warszawa Zachodnia - Centralna - Wschodnia - Gdańska i wio na Katowice ).
ponadto TLK Szczecinianin zamiast kończyć bieg w Warszawie niech kończy bieg w Terespolu"
Jak już wydłużać coś z Łodzi do Warszawy gdzieś dalej, to Trójmiasto po E65 i jakieś ogryzki do Olsztyna/Białegostoku. Część stoi porozrzucana na Grochowie, reszta pojechała do Huty :)
Ja mam pomysł dla PKP IC
Zamiast większość TLK kończyć bieg w Warszawie niech jadą w relacjach wydłużonych i tak
Pierwsza TLK z Łodzi do Warszawy niech jedzie dalej do Olsztyna,
kolejna z Łodzi do Warszawy niech jedzie do Krakowa
kolejna z Łodzi do Warszawy niech jedzie do Katowic ( relacja wiankowa Warszawa Zachodnia - Centralna - Wschodnia - Gdańska i wio na Katowice ).
ponadto TLK Szczecinianin zamiast kończyć bieg w Warszawie niech kończy bieg w Terespolu"
2015-05-12 17:52:47 Autor: ep40
---.szczecin.mm.pl
Procesów myślowych bankomatów na logikę pojąć się nie da. Pamięta ktoś jak XB były odstawione? Dopiero niedawno Pesa zmodernizowała je do typu 170A na trasę Przemyśl-Szczecin. Zamiast gnić te XB mogły jeździć tym bardziej, że oryginalne wnętrze wagonów XB było bardzo dobre.
2015-05-12 18:08:17 Autor: Miłośnik kolejnictwa
---.multi.internet.cyfrowypolsat.pl
W cenie Pendolino 20szt. Było do kupienia grubo ponad 400szt. Nowych wagonów z FPS Poznań których zdjęcia wnętrza widać na bilbordach reklamujących IC
Żal pl.
Żal pl.
2015-05-12 18:16:53 Autor: fixall
---.158.218.202.pat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Do miłośnika.
Biorąc pod uwagę że FPS jeszcze chyba nie dostarczył wszystkich z 25 wagonów na Wrocław - Gdynia to zrobienie 400 wagonów zajełoby im jakieś 10 lat.
Biorąc pod uwagę że FPS jeszcze chyba nie dostarczył wszystkich z 25 wagonów na Wrocław - Gdynia to zrobienie 400 wagonów zajełoby im jakieś 10 lat.
2015-05-12 20:16:54 Autor: goo
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Fakt, FPS jest mocno opóźniony, podobnie jak pozostałe firmy. Sporo wagonów poszła na naprawy dawno, ale z nich nie wróciła.
2015-05-12 20:38:22 Autor: KOLEJARZYK-ow
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Szkoda, że DB-Schenker nie ma wag. osobowych bo by jak znalazł niejaki Pan Robotycki specjalista od taboru. Loki już załatwił teraz kolej na wagony...
Oj bogata ta firma bogata w specjalistów pociotków, bankowców, przy sów z jaśnie wielmożnym - "Wasza Obfitość" na czele.
11 maja ED74 z zapchanymi kiblami jechała luzem z Bydgoszczy do Warszawy bo w Pile nie było komu podesłać specjalisty od fekaliów. Ciekawe jaki koszt był przesłania luzem ED74-010 a ile bierze szambonurek z Piły.
O odpowiedz proszę specjalistów z W-wy bo was aż tam ciemno...
Ludzie Polska PKP IC bogata taka zajebicho-PREMIUM
Oj bogata ta firma bogata w specjalistów pociotków, bankowców, przy sów z jaśnie wielmożnym - "Wasza Obfitość" na czele.
11 maja ED74 z zapchanymi kiblami jechała luzem z Bydgoszczy do Warszawy bo w Pile nie było komu podesłać specjalisty od fekaliów. Ciekawe jaki koszt był przesłania luzem ED74-010 a ile bierze szambonurek z Piły.
O odpowiedz proszę specjalistów z W-wy bo was aż tam ciemno...
Ludzie Polska PKP IC bogata taka zajebicho-PREMIUM
2015-05-12 21:05:28 Autor: gosc123
---.e-siemianowice.pl
Absolutnie nie pochwalam zakupu Pendolino ale czy ktoś się zastanowił czym by IC jeździło gdyby Pendo nie było?
2015-05-12 21:06:25 Autor: ep40
---.szczecin.mm.pl
W odpowiedzi na post fixall:
"Do miłośnika.
Biorąc pod uwagę że FPS jeszcze chyba nie dostarczył wszystkich z 25 wagonów na Wrocław - Gdynia to zrobienie 400 wagonów zajełoby im jakieś 10 lat."
Tydzień temu po raz pierwszy na trasie pojawiła się bezprzedziałowa jedynka z tego przetargu, z rocznym opóźnieniem. Biorąc pod uwagę że FPS jeszcze chyba nie dostarczył wszystkich z 25 wagonów na Wrocław - Gdynia to zrobienie 400 wagonów zajełoby im jakieś 10 lat."
2015-05-12 22:25:15 Autor: twardy dysk
---.multi.internet.cyfrowypolsat.pl
To są nowoczesne metody zarządzania wprowadzone przez prezesa Leonkiewicza, Rybotyckiego i Zajączkowską-Ejsymont. Totalni dyletanci. Niestety po raz kolejny mamy okazję się przekonać, że kolej to nie bankomat.
2015-05-12 22:52:43 Autor: G o r a l
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ twardy dysk
A właśnie się zastanawiałem, dokąd się to p. Zajączkowska-Ejsymont straciła z zespołu zarządzających PKO TFI... ;)
A właśnie się zastanawiałem, dokąd się to p. Zajączkowska-Ejsymont straciła z zespołu zarządzających PKO TFI... ;)
2015-05-12 23:03:36 Autor: Kflik
---.silesialan.eu
Czy inwestycjami i OFE (dla tych co zostali) zarządzają teraz byli pracownicy spółek kolejowych?
2015-05-13 00:28:39 Autor: xyz321
---.play-internet.pl
Wagony FPS bajka...daleko w tyle zostawiają pendolino.Czas dokonać zakupów po 200 wagonów. ..
2015-05-13 00:47:50 Autor: G o r a l
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ Kflik
Na szczęście nie, bo za chwilę zamiast jakichkolwiek aktywów (nawet tych na poły fikcyjnych, czyt. obligacji skarbowych) mielibyśmy trawsko po pas, unieważnione kanały dostępu i "zawieszoną do odwołania" możliwość wcześniejszego wycofania środków...
Na szczęście nie, bo za chwilę zamiast jakichkolwiek aktywów (nawet tych na poły fikcyjnych, czyt. obligacji skarbowych) mielibyśmy trawsko po pas, unieważnione kanały dostępu i "zawieszoną do odwołania" możliwość wcześniejszego wycofania środków...
2015-05-13 03:31:46 Autor: m-start.phtml 69
---.play-internet.pl
Niedługo w PKP IC będą pracować tylko prezesi i dyrektorzy, tabor nie będzie potrzebny. Będzie też księgowa sztuk 5, oraz związki zawodowe. Maszynistow i taboru nie będzie. Polityka złodziei z PO.....
2015-05-13 08:02:55 Autor: hutr
---.opera-mini.net
Bankomaty i ich blondynki - i wszystko jasne. Sezon ich zaskoczył...
2015-05-13 08:15:21 Autor: Kflik
---.60.129.178
Co do zakupów to obecnie najbardziej istotne jest nadal tabor dla kolei regionalnych (w tym zwłaszcza do kursów przyspieszonych także interregio jak Czestochowa - Zakopane, Wrocław - Bielsko Biała, Wrocław - Lublin itd.)
Absurdem jest, że PKP IC ma dotację do dalekobieznych mimo, że nie wiadomo w sumie co mają uruchamiać, ma wsparcie do zakupu taboru a przewoxnicy regionalni nie mają mimo, że niektóre połączenia typu np. Wrocław - Bieslko Biała powinny byc uruchamiane właśnie przez przewoźnika regionalnego (i najlepiej z dotacją i honorowaniem biletów na regio)
Absurdem jest, że PKP IC ma dotację do dalekobieznych mimo, że nie wiadomo w sumie co mają uruchamiać, ma wsparcie do zakupu taboru a przewoxnicy regionalni nie mają mimo, że niektóre połączenia typu np. Wrocław - Bieslko Biała powinny byc uruchamiane właśnie przez przewoźnika regionalnego (i najlepiej z dotacją i honorowaniem biletów na regio)
2015-05-13 09:23:47 Autor: Zenobiusz
---.158.222.92
@Kflik
Nie wiem czy wiesz, ale od nowego rozkładu nie będzie już IR Bielsko-Wrocław.
Zamiast IR będzie dwa razy codziennie TLK Bielsko-Wrocław.
Nie wiem czy wiesz, ale od nowego rozkładu nie będzie już IR Bielsko-Wrocław.
Zamiast IR będzie dwa razy codziennie TLK Bielsko-Wrocław.
2015-05-13 09:38:53 Autor: .Piotr
---.imir.agh.edu.pl
@Zenobiusz:
Ciekawe czy wpadną Icki na wprowadzenie jakiejś taryfy, bo przeskok cenowy z IR na TLK jest widoczny.
Ciekawe czy wpadną Icki na wprowadzenie jakiejś taryfy, bo przeskok cenowy z IR na TLK jest widoczny.
2015-05-13 09:52:00 Autor: logos
---.static.ip.netia.com.pl
W odpowiedzi na post xyz321:
"Wagony FPS bajka...daleko w tyle zostawiają pendolino.Czas dokonać zakupów po 200 wagonów. .."
Komfortem są super, ale jak już napisano wcześniej, FPS ma olbrzymi problem z wywiązaniem się z obecnych kontraktów na 20 sztuk, a co dopiero 200. 2015-05-13 10:17:26 Autor: Kflik
---.60.129.178
@Zenobiusz
a bez sensu jest TLK w takiej relacji, tu jest (zwłaszcza Bielsko - Rybik - Kędzierzyn Koźle) tak mało pociągów osobowych, że TLK powinny służyć jako przyspieszone.
iR jako niedotowany można było jakoś zrozumieć ale dotowany TLK bez integracji taryfowej w regionalnymi to skrajna nieodpowiedzialność.
Tabor wagony na tej relacji to też przesada, co tu ma jeździć?
3 wagonowy EZT jest optymalny, tylko w wybrane dni potrzebny jest dłuższy skład (i taki obecnie jeździ)
a kto zapłaci Przewozom Rgionalnym za to, że zachowały "przywyczajenie ludzi do korzystania z kolei" , robili to na własną rękę, nic za to nie dostając.
Uważam, że w takiej sytuacji wpuścić tam pociąg z dotacją ale innego przewoźnika, nawet bez słowa "dziekujemy" dla obecnego to skandal. To jak podebranie komuś wypracowywanej marki (nawet jeśli nie cieszy się ona zbyt dobra opinią..)
a bez sensu jest TLK w takiej relacji, tu jest (zwłaszcza Bielsko - Rybik - Kędzierzyn Koźle) tak mało pociągów osobowych, że TLK powinny służyć jako przyspieszone.
iR jako niedotowany można było jakoś zrozumieć ale dotowany TLK bez integracji taryfowej w regionalnymi to skrajna nieodpowiedzialność.
Tabor wagony na tej relacji to też przesada, co tu ma jeździć?
3 wagonowy EZT jest optymalny, tylko w wybrane dni potrzebny jest dłuższy skład (i taki obecnie jeździ)
a kto zapłaci Przewozom Rgionalnym za to, że zachowały "przywyczajenie ludzi do korzystania z kolei" , robili to na własną rękę, nic za to nie dostając.
Uważam, że w takiej sytuacji wpuścić tam pociąg z dotacją ale innego przewoźnika, nawet bez słowa "dziekujemy" dla obecnego to skandal. To jak podebranie komuś wypracowywanej marki (nawet jeśli nie cieszy się ona zbyt dobra opinią..)
2015-05-13 10:21:30 Autor: BIPA
---.19.18.234
Ceglorz dobre wagony robi i niektóre rzeczy rozwiązują w sposób w jaki nikt inny nie rozwiązał, układ wnętrza w 157Aa z odpowiednio szerokimi drzwiami umieszczonymi w odpowiednim miejscu.
Push&pulla na bazie swoich zetek teraz powinien zrobić (oczywiście w obleśnicy do EU07A kabli sterowania wielokrotnego nie dali)
Push&pulla na bazie swoich zetek teraz powinien zrobić (oczywiście w obleśnicy do EU07A kabli sterowania wielokrotnego nie dali)
2015-05-13 10:26:28 Autor: Kflik
---.60.129.178
@Piotr
poza tym ktoś kupował okresowy Kędzierzyn - Opole i mógł jechac i ir i regio.
Z TLK już się tak nie da.
Jednorazowe też ZDROŻEJĄ.
Teraz Bielsko - Kędzierzyn Koźle 22zł, w TLK 26PLN.
Przy dwóch i więcej osobach różnica będzie większa bo w IR jest Ty, Raz, Dwa, Trzy a w TLK nie ma.
nie będzie też superbiletów od 1zł.
Więc co za wielkie G?
Pojawia się dotacja a ceny się zwiększają?
No i powtarzam pytanie o to co tu ma jeździć? Bo skład wagonowy an tej relacji to rozdmuchiwanie kosztów.
Powinien byc EZT. Do tego w pełni zintegrowany z istniejącymi pociągami osobowymi.
TLK (przez swoje oddzielenie od kolei regionalnej, oraz brak odpowiedniego taboru, własnie typu 3 wagonowe EZT) są bardzo drogie - co widać po kwocie dotacji. Zamiast tego więcej kasy powinno iść do PLK na obniżenie stawek na słabszych liniach oraz na magistralach dla pociągów regionalnych (zamawianych przez samorzady - by ulżyć samorządom)
dlaczego jak było "jedno PKP" to nie była tak hojnego dotowania jak teraz dostaje PKP IC?
poza tym ktoś kupował okresowy Kędzierzyn - Opole i mógł jechac i ir i regio.
Z TLK już się tak nie da.
Jednorazowe też ZDROŻEJĄ.
Teraz Bielsko - Kędzierzyn Koźle 22zł, w TLK 26PLN.
Przy dwóch i więcej osobach różnica będzie większa bo w IR jest Ty, Raz, Dwa, Trzy a w TLK nie ma.
nie będzie też superbiletów od 1zł.
Więc co za wielkie G?
Pojawia się dotacja a ceny się zwiększają?
No i powtarzam pytanie o to co tu ma jeździć? Bo skład wagonowy an tej relacji to rozdmuchiwanie kosztów.
Powinien byc EZT. Do tego w pełni zintegrowany z istniejącymi pociągami osobowymi.
TLK (przez swoje oddzielenie od kolei regionalnej, oraz brak odpowiedniego taboru, własnie typu 3 wagonowe EZT) są bardzo drogie - co widać po kwocie dotacji. Zamiast tego więcej kasy powinno iść do PLK na obniżenie stawek na słabszych liniach oraz na magistralach dla pociągów regionalnych (zamawianych przez samorzady - by ulżyć samorządom)
dlaczego jak było "jedno PKP" to nie była tak hojnego dotowania jak teraz dostaje PKP IC?
2015-05-13 10:27:13 Autor: G o r a l
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ .Piotr
A po co? Przecież cały segment TLK/IC nie jest do wożenia kogokolwiek żywego, tylko nie narzekającej na nic dotacji, sukcesywnie coraz wyższej i wyższej. A IR do/z Bielska stało się ofiarą przejęcia ruchu regionalnego w ciągu bielskim przez KŚ, co podniosło koszty obsługi. I tak cud, że utrzymał się tak długo po pamiętnym grudniu 2012...
Np. z "Giewontem" ma PR nieco łatwiej, bo na obu "końcach" jest "teren" z funkcjonującymi oddziałami, "Szyndzielnia" nie ma tego komfortu (a i np. "Spodek" także, ale tu znowu jest całkiem spory ruch dotowany obsługiwany przez PR i kończący/zaczynający bieg w Katowicach).
A po co? Przecież cały segment TLK/IC nie jest do wożenia kogokolwiek żywego, tylko nie narzekającej na nic dotacji, sukcesywnie coraz wyższej i wyższej. A IR do/z Bielska stało się ofiarą przejęcia ruchu regionalnego w ciągu bielskim przez KŚ, co podniosło koszty obsługi. I tak cud, że utrzymał się tak długo po pamiętnym grudniu 2012...
Np. z "Giewontem" ma PR nieco łatwiej, bo na obu "końcach" jest "teren" z funkcjonującymi oddziałami, "Szyndzielnia" nie ma tego komfortu (a i np. "Spodek" także, ale tu znowu jest całkiem spory ruch dotowany obsługiwany przez PR i kończący/zaczynający bieg w Katowicach).
2015-05-13 10:29:13 Autor: Gdynianin
---.19.244.233
W odpowiedzi na post BIPA:
"Ceglorz dobre wagony robi i niektóre rzeczy rozwiązują w sposób w jaki nikt inny nie rozwiązał, układ wnętrza w 157Aa z odpowiednio szerokimi drzwiami umieszczonymi w odpowiednim miejscu.
Push&pulla na bazie swoich zetek teraz powinien zrobić (oczywiście w obleśnicy do EU07A kabli sterowania wielokrotnego nie dali)"
Inwalid w odmianie na Gdynia - Wrocław ma zastosowane rozwiązania bardziej skuteczne ze względu na ich niesamowitą prostotę Push&pulla na bazie swoich zetek teraz powinien zrobić (oczywiście w obleśnicy do EU07A kabli sterowania wielokrotnego nie dali)"
2015-05-13 10:31:14 Autor: xxx2
---.11.254.132
PRy maja pewno duzo EN57 na wynajem. Wiec PiC ma zaplecze taborowe na pociagi wakacyjne.
2015-05-13 10:31:58 Autor: G o r a l
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ Kflik
Może przestaniesz wreszcie jeździć z PICEM? Tu narzekasz, a pewnie Pędoszmatobogatochamobucolinio jechałeś, prawda? I z PICEM też jeździsz tak normalnie, a nie wyłącznie w sytuacjach awaryjnych, czyt. bez innego wyjścia, prawda?
Może przestaniesz wreszcie jeździć z PICEM? Tu narzekasz, a pewnie Pędoszmatobogatochamobucolinio jechałeś, prawda? I z PICEM też jeździsz tak normalnie, a nie wyłącznie w sytuacjach awaryjnych, czyt. bez innego wyjścia, prawda?
2015-05-13 10:46:54 Autor: G o r a l
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ Kflik
Aha. Za wszechogarniający pyrestyge w puciongach PICU należy się adekwatna gratyfikacja, nieprawdaż? ;) A Ty byś chciał satarmo jechać, satarmo umarło śmiercią naturalną...
Aha. Za wszechogarniający pyrestyge w puciongach PICU należy się adekwatna gratyfikacja, nieprawdaż? ;) A Ty byś chciał satarmo jechać, satarmo umarło śmiercią naturalną...
2015-05-13 11:13:50 Autor: .Piotr
---.imir.agh.edu.pl
@Kflik & Goral:
Oczywiście że relacja Bielsko - Wrocław (4 godziny) na TLK to kpina. To jest idealne na pociąg przyspieszony zintegrowany taryfowo z Regio.
Swoją droga, ciekawe kiedy pojedziemy z Kędzierzyna do Bielska poniżej dwóch godzin? Na razie połowę trasy od Wrocka do Kędzierzyna jedzie się 1,5 godziny, a drugą połowę 2,5 godziny.
Oczywiście że relacja Bielsko - Wrocław (4 godziny) na TLK to kpina. To jest idealne na pociąg przyspieszony zintegrowany taryfowo z Regio.
Swoją droga, ciekawe kiedy pojedziemy z Kędzierzyna do Bielska poniżej dwóch godzin? Na razie połowę trasy od Wrocka do Kędzierzyna jedzie się 1,5 godziny, a drugą połowę 2,5 godziny.
2015-05-13 11:31:03 Autor: Gdynianin
---.19.244.233
Szkoda, że bohuny wycięto w pień, teraz bardzo by się przydały
2015-05-13 11:31:03 Autor: G o r a l
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ .Piotr
Bez solidnego remontu odcinka Opole-Kędzierzyn-Rybnik-Żory-Pszczyna nigdy. Już teraz głupie 42 km z Opola do KK jedzie się aż 50 min (osobowym) lub raptem kilka min krócej posp./iR, więc z czym do ludzi.
Zresztą węzeł kędzierzyński został wręcz straszliwie zmarginalizowany od grudnia, bo dobiła go nie tylko proteza, ale i modernizacja linii strzeleckiej. 4-kierunkowy ważny "od zawsze" węzeł, 60-tysięczne miasto i spory ośrodek przemysłowy, a ruch dalekobieżny to 3 pary dziennych posp., 1 nocna (+jakiś nocny sezon co roku) i zasadniczo 3 pary iR (+weekendowa "Szyndzielnia" i niedzielny "Spodek" do Wrocka). Tyle, co przysłowiowy kot napłakał.
Bez solidnego remontu odcinka Opole-Kędzierzyn-Rybnik-Żory-Pszczyna nigdy. Już teraz głupie 42 km z Opola do KK jedzie się aż 50 min (osobowym) lub raptem kilka min krócej posp./iR, więc z czym do ludzi.
Zresztą węzeł kędzierzyński został wręcz straszliwie zmarginalizowany od grudnia, bo dobiła go nie tylko proteza, ale i modernizacja linii strzeleckiej. 4-kierunkowy ważny "od zawsze" węzeł, 60-tysięczne miasto i spory ośrodek przemysłowy, a ruch dalekobieżny to 3 pary dziennych posp., 1 nocna (+jakiś nocny sezon co roku) i zasadniczo 3 pary iR (+weekendowa "Szyndzielnia" i niedzielny "Spodek" do Wrocka). Tyle, co przysłowiowy kot napłakał.
2015-05-13 11:38:37 Autor: Zetes
---.lebork.vectranet.pl
Niegdyś pociągi sezonowe zestawiano również z wagonów wycofanych na okres wakacji, z mniej "obłożonych" o tej porze roku pociągów lokalnych... Cóż, "duży może więcej"!
2015-05-13 11:45:39 Autor: G o r a l
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ .Piotr
Dużo mniejsze 18-tysięczne Strzelce Opolskie, od lat bez węzła, mają teraz ruch dalekobieżny prawie taki sam jak Kędzierzyn - 6 par dziennych TLK/IC.
Dużo mniejsze 18-tysięczne Strzelce Opolskie, od lat bez węzła, mają teraz ruch dalekobieżny prawie taki sam jak Kędzierzyn - 6 par dziennych TLK/IC.
2015-05-13 11:50:24 Autor: zeus04
---.play-internet.pl
Skoro mają możliwość przedłużenia ważności świadectwa, to niech korzystają z tego. Trzeba ciąć koszty. Taka jest prawda.
2015-05-13 12:28:47 Autor: BIPA
---.19.18.234
W odpowiedzi na post Gdynianin:
"Inwalid w odmianie na Gdynia - Wrocław ma zastosowane rozwiązania bardziej skuteczne ze względu na ich niesamowitą prostotę"
Może i tak, lecz zarówno w przypadku przetargu Gdynia - Wrocław i tego w którym mają być 157Aa zamiast zamówić inwalidy czysto dwójki to lepiej jakby zamówili inwalidy częściowo dwójka (w tym przedział i WC dla inwalidów), a częściowo restaurant. Pendo, Flirt i Dart mają strefę dla inwalidów w barowym i tu akurat to klasyczne wagony powinny się inspirować EZT. 2015-05-13 14:51:42 Autor: Markos
---.play-internet.pl
Tlk na bocznicach trzyma w miarę wygodny sprzęt a tlk monciak ze szrotu zestawia...jakby to nie dawno z muzeum wyjechało
2015-05-13 14:57:22 Autor: Kflik
---.60.129.178
a w te wakacje Szyndzielnia ma jechać Wrocław - Rybnik - Bielsko - Żywiec - Zakopane, jak rozumiem po raz pierwszy i ostatni...
2015-05-13 15:00:28 Autor: BIPA
---.19.18.234
Y z programu SPOT co się pojawiają na Monciaku choć są lepsze od w ogóle niezmodernizowanych cudów to jednak nie są czymś szczególnym w porównaniu do ostatnich osiągnięć, powinno jeździć coś lepszego.
2015-05-13 15:28:03 Autor: Gdynianin
---.19.246.20
W odpowiedzi na post BIPA:
"Może i tak, lecz zarówno w przypadku przetargu Gdynia - Wrocław i tego w którym mają być 157Aa zamiast zamówić inwalidy czysto dwójki to lepiej jakby zamówili inwalidy częściowo dwójka (w tym przedział i WC dla inwalidów), a częściowo restaurant. Pendo, Flirt i Dart mają strefę dla inwalidów w barowym i tu akurat to klasyczne wagony powinny się inspirować EZT."
Coś w stylu niemieckiego wagonu ARkimbz? To byłoby dobre. Co do Monciaka i innych nocnych to problem jest głębszy. Problemem jest to, że sypialne i kuszety to wszystko stare trupy. 305A jest wyjątkiem dedykowanym do Kiepury, lecz w kwestii połączeń krajowych to jest bieda z 110Ac, Görlitzami i Bautzenami 2015-05-13 18:31:09 Autor: gość
---.158.221.79
Wagony są w stanie "IDEALNYM" więc ... tyko gdzie BEZPIECZEŃSTWO ???
2015-05-13 18:38:10 Autor: gość
---.158.221.79
Zgadzam się z Twoją opinią w 100%+ ...
2015-05-13 20:20:52 Autor: G o r a l
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ Kflik
Jak fizycznie pojedzie, to uwierzę, na razie to jest takie mówienie. Pamiętasz zeszłoroczną "Piranię", która eksperymentalnie jeździła z/do Częstochowy? Jak się okazało - problemy taborowe (wagony) i dość niska frekwencja na odc. od/do Katowic spowodowały jej nieuruchomienie w obecnym sezonie. OK, "Giewont" też nie jeździ full na odcinku Częstochowa-Katowice, ale jednak kibello jest zdecydowanie tańszy od tradycyjnego składu, co go co nieco ratuje - no i fakt, że od Częstochowy do Żywca (w obie strony zresztą) służy często za substytut ruchu regionalnego - choćby po uwaleniu KŚowskiego "Turysty" tylko do odcinka Katowice-Zwardoń.
Jak fizycznie pojedzie, to uwierzę, na razie to jest takie mówienie. Pamiętasz zeszłoroczną "Piranię", która eksperymentalnie jeździła z/do Częstochowy? Jak się okazało - problemy taborowe (wagony) i dość niska frekwencja na odc. od/do Katowic spowodowały jej nieuruchomienie w obecnym sezonie. OK, "Giewont" też nie jeździ full na odcinku Częstochowa-Katowice, ale jednak kibello jest zdecydowanie tańszy od tradycyjnego składu, co go co nieco ratuje - no i fakt, że od Częstochowy do Żywca (w obie strony zresztą) służy często za substytut ruchu regionalnego - choćby po uwaleniu KŚowskiego "Turysty" tylko do odcinka Katowice-Zwardoń.
2015-05-14 13:01:50 Autor: Kflik
---.60.129.178
optymalnie to taki Giewont powinien jechać z dotacją tzn. jako przyspieszony z honorowaniem taryfy KŚ na odcinku Częstochowa - Żywiec oraz regio PRów Sucha Beskidzka - Zakopane, może nawet w połączeniu z innymi pociągami
np. Czestochowa - Zwardoń/Zakopane dzielenie relacji w Żywcu, Zakopane - Katowice/Kraków dzielenie relacji w Suchej Beskidzkiej.
wtedy tylko odcinek Żywiec - Sucha Beskidzka byłby uruchamiany komercyjnie (skoro samorządy nie są nim zainteresowane...)
np. Czestochowa - Zwardoń/Zakopane dzielenie relacji w Żywcu, Zakopane - Katowice/Kraków dzielenie relacji w Suchej Beskidzkiej.
wtedy tylko odcinek Żywiec - Sucha Beskidzka byłby uruchamiany komercyjnie (skoro samorządy nie są nim zainteresowane...)
2015-05-14 16:45:01 Autor: krajowy gajowy
---.opera-mini.net
Kiedy wreszcie w PKP IC zmienią barwy? Te pastelowe kolorki są ohydne!!
2015-05-16 12:13:49 Autor: Polak mały
---.adsl.inetia.pl
Czyżby Szanowny Dyrektor Wykonawczy Grzegorz Sz. po raz kolejny zaspał?
2015-06-16 15:46:56 Autor: Fir-Ley
---.internetdsl.tpnet.pl
Pudrowanie trupa. Dzisiaj, przed godziną, próbowałem kupić bilet na EIC do trójmiasta, wcale nie Pier...lino. W automacie biletowym zastój, wyświetla się wyłącznie stary rozkład jazdy, w Punkcie Obsługi Pasażera na 6 stanowisk tylko dwie panny o ruchach przy których ślimak może uchodzić za sprintera, na 6 kas czynne tylko 3, obsługa e tempie gorzej niż ślimaczym. Przy takim podejściu do pasażerów te braki taborowe [przestają być brakami, ludzie odwrócą się tyłem do Inter Cioty i wsiądą do samochodów. Pier...lino nie załatwi niczego. Pociąg którym pojadę (po 1,5 godzinie udało mi się kupić bilet), jedzie tylko 1 (słownie JEDNĄ) minutę dłużej od Pier...lina, ale oszczędzam 50 złotych, w o niebo wygodniejszym przedziale. Admin oczywiście to zmoderuje, jak ma w zwyczaju, ale kij mu w oko.
Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |