Partnerzy serwisu:

PKP Intercity: Bilety na zwiększony limity miejsc nie pojawią się w przedsprzedaży

Jakub Madrjas 12.05.2021 6,8k

PKP Intercity: Bilety na zwiększony limity miejsc nie pojawią się w przedsprzedaży
fot. Dawid Licheniak, SM42.pl
Od 15 maja PKP Intercity będzie mogło przewozić dwa razy więcej pasażerów w każdym pociągu – limit zwiększy się z 50% do 100% miejsc siedzących. Dodatkowych biletów wciąż nie można jednak kupić – i to już się do soboty nie zmieni.
Od 15 maja złagodzone zostaną obostrzenia dotyczące liczby miejsc. To dobra wiadomość dla kolei i jej pasażerów. Jak już informował "Rynek Kolejowy", PKP Intercity utrzyma jednak obowiązkowy zakup miejscówek.

"Nie ma możliwości równoczesnej sprzedaży biletów z limitem na 50% i 100%"

Bilety na dodatkowe miejsca w pociągach wciąż nie pojawiły się jednak w przedsprzedaży. I to już się nie zmieni. – Spółka jest gotowa na przewóz pasażerów z nowym limitem 100% zajętości miejsc w pociągach. Zgodnie z deklaracją PKP Informatyka – właściciela systemu sprzedaży – zakup biletów na wszystkie miejsca siedzące w pociągach spółki będzie możliwy od soboty 15 maja – poinformowała nas rzeczniczka PKP Intercity Katarzyna Grzduk. Dlaczego? – PKP Informatyka, właściciel systemu sprzedaży, poinformował nas, że nie ma możliwości równoczesnej sprzedaży biletów z limitem na 50% i 100% – wyjaśnia Grzduk.

Przy okazji warto zauważyć, że wczoraj (11 maja) po raz kolejny doszło do kolejnej awarii systemu internetowej sprzedaży biletów PKP Intercity. Nie wiadomo jednak dlaczego. – Analizujemy przyczyny spowolnienia działania aplikacji – poinformowało nas biuro prasowe IC. 

Co zrobić, żeby się przesiąść? 

W rozesłanym dziś oficjalnym komunikacie PKP Intercity informuje, że zakup biletów na połączenia z limitem zajętości 100 proc. będzie możliwy od soboty 15 maja. – Osoby, które zakupiły bilety w przedsprzedaży najpóźniej 11 maja br. (włącznie), na przejazd w dniu 15 maja br. lub później, mogą zwrócić bilet bez potrącenia odstępnego. W przypadku zwrotu biletów w zakupionych w serwisach internetowych lub aplikacjach, przy zwrocie zostanie jednak automatycznie potrącone odstępne. O jego zwrot można wystąpić w drodze reklamacji – informuje przewoźnik.

Jak czytamy, osoby podróżujące wspólnie, którym system przydzielił „co drugie miejsce”, a które chciałby podróżować obok siebie powinny: zgłosić się do kasy, gdzie kasjer wymieni bilety albo bezpłatnie przydzieli nowe miejsca (w miarę dostępności) lub w serwisach internetowych i aplikacjach – zakupić nowe bilety, następnie wykonać rezygnację z pierwotnie zakupionych biletów i złożyć wniosek o zwrot odstępnego oraz ewentualnej różnicy w cenie.

Na pokładach pociągów nadal obowiązuje zakrywanie ust i nosa podczas trwania całej podróży. Kierownicy pociągów i konduktorzy korzystają ze środków ochrony indywidualnej i utrzymania higieny osobistej – maseczek i rękawiczek ochronnych oraz żeli do mycia i dezynfekcji rąk. Ich kontakt z podróżnymi podczas kontroli biletów odbywa się z zachowaniem bezpiecznego dystansu dzięki wykorzystaniu nowoczesnych terminali zbliżeniowych – podkreśla przewoźnik. W składach, w których jest wagon gastronomiczny WARS lub mobilny wózek z poczęstunkami możliwy jest zakup pakietu bezpieczeństwa w postaci płynu dezynfekującego i maseczki. W pociągach kategorii Express InterCity Premium (EIP) pakiet wydawany jest w cenie biletu na życzenie pasażera. Wszystkie pociągi PKP Intercity są dezynfekowane i czyszczone po zakończeniu każdego przejazdu. Od marca 2020 roku do końca marca br. przewoźnik wykonał już ponad 414 tysięcy dezynfekcji i ponad 13 tysięcy dezynfekcji metodą zamgławiania – podaje IC.

Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony