Partnerzy serwisu:

PKP Intercity bada rynek przed kupnem 16 lokomotyw hybrydowych

Michał Szymajda 09.03.2021 269

PKP Intercity bada rynek przed kupnem 16 lokomotyw hybrydowych
Fot. ms, rynek-kolejowy (zdjęcie ilustracyjne)
PKP Intercity zbiera informacje dotyczące rynku producentów lokomotyw, które mogłyby poruszać się zarówno pod siecią trakcyjną, jak i bez niej. Zaprasza producentów takich pojazdów do konsultacji.
Postępowanie PKP Intercity prowadzone jest w „trybie zapytania o informację” i nie stanowi jeszcze zamówienia, które będzie ogłaszane osobno. W dużym skrócie: państwowy operator zbiera informację o produktach lokomotywach dostępnych na rynku i ich cenie. Ta wiedza pozwoli mu oszacować budżet, jaki potrzebny będzie na zakup pojazdów. Ale w „zaproszeniu do złożenia informacji” pojawiają się też pewne konkrety. Wiadomo na przykład, że PKP Intercity będzie chciało zamówić 16 lokomotyw hybrydowych. 

Zamawiający planuje rozpocząć eksploatację pierwszego dostarczonego pojazdu w II kwartale 2024 r. Następnie, po próbnej eksploatacji (minimum 6 miesięcy) dostawa kolejnych siedmiu lokomotyw odbędzie się w 2025 roku, kolejnych ośmiu w 2026 roku – czytamy w informacji PKP Intercity.

Operator chce, by wszystkie lokomotywy dostarczone zostały w 48 miesięcy od podpisania umowy, przy czym dostawa pierwszego pojazdu ma mieć miejsce w ciągu 24 miesięcy, siedmiu następnych w ciągu 12 następnych miesięcy, a pozostałych ośmiu pojazdów w ciągu kolejnych 12 miesięcy,

PKP Intercity miałby prowadzić zaplecze dla nowych pojazdów, a zespół utrzymaniowy składałby się z pracowników zamawiającego i wykonawcy w stosunku 50/50. Liderem procesu utrzymania byłby przy tym serwis wykonawcy produktu.

Nowa lokomotywa ma być wyposażona w silnik dieslowski o mocy nie mniejszej niż 1700 kW, który ma pozwolić na osiągnięcie mocy ciągłe większej lub równej 1,7 MW, z siłą pociągową 270-320 kN. Maksymalna masa pojazdu nie może być większa niż 84 tony. Co ciekawe, PKP Intercity bierze pod uwagę zakup zarówno lokomotyw cztero-, jak i sześcioosiowych. Pod siecią trakcyjną lokomotywy nie mogą być homologowane na prędkość niższą niż 160 km/h, poza nią – muszą kursować z prędkością przynajmniej 120 km/h.

Producenci lokomotyw dwutrakcyjnych mogli wysyłać do PKP Intercity swoje propozycje do 8 marca.
PARTNERZY DZIAŁU




Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony