PKP Intercity: Alstom zapłacił kary za opóźnienia w dostawach Pendolino
Michał Szymajda ⚫ 08.11.2017 ⚫
8,5k

Pociąg ED250 na dworcu w KatowicachFot. ms, Rynek-Kolejowy.pl
Prezes PKP Intercity Marek Chraniuk potwierdził, że Alstom wpłacił na konto PKP Intercity kwotę zasądzoną przez Sąd Arbitrażowy, w związku z opóźnieniami w dostawach pociągów Pendolino.
Arbitraż, który dotyczył kwestii zapłaty kar umownych określonych w umowie pomiędzy przewoźnikiem a producentem, zakończył się w grudniu 2016 r. Od tego czasu PKP Intercity oczekiwało przelewu w wysokości około 50 mln euro. – Potwierdzam, że cała suma znalazła się na koncie kierowanej przeze mnie spółki – powiedział prezes PKP Intercity Marek Chraniuk.
ED250 wjechały na polskie tory w grudniu 2014, ale nie wszystkie. Mimo, że umowa podpisana z PKP Intercity gwarantowała dostarczenie pierwszych sztuk już w maju 2014, ze względu na problemy z wdrożeniem w pociągach systemu ERTMS/ETCS poziomu 2., 14 grudnia 2014 roku z pasażerami pojechało tylko 9 pociągów (kwestia odpowiedzialności za opóźnienia była dyskusyjna, o czym piszemy tutaj). Kolejne pociągi wyjeżdżały z pasażerami na wiosnę 2015.
PKP Intercity bierze udział w jeszcze jednym postępowaniu w Sądzie Arbitrażowym. Spotyka się tam z przedstawicielami Pesy. Chodzi o kary umowne, które przewoźnik chce egzekwować w związku z opóźnieniami w przedstawieniu do odbiorów ezt ED161 PesaDart. – Arbitraż z Pesą trwa – krótko powiedział prezes Marek Chraniuk.
ED250 wjechały na polskie tory w grudniu 2014, ale nie wszystkie. Mimo, że umowa podpisana z PKP Intercity gwarantowała dostarczenie pierwszych sztuk już w maju 2014, ze względu na problemy z wdrożeniem w pociągach systemu ERTMS/ETCS poziomu 2., 14 grudnia 2014 roku z pasażerami pojechało tylko 9 pociągów (kwestia odpowiedzialności za opóźnienia była dyskusyjna, o czym piszemy tutaj). Kolejne pociągi wyjeżdżały z pasażerami na wiosnę 2015.
PKP Intercity bierze udział w jeszcze jednym postępowaniu w Sądzie Arbitrażowym. Spotyka się tam z przedstawicielami Pesy. Chodzi o kary umowne, które przewoźnik chce egzekwować w związku z opóźnieniami w przedstawieniu do odbiorów ezt ED161 PesaDart. – Arbitraż z Pesą trwa – krótko powiedział prezes Marek Chraniuk.
Komentarze:
Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |