Rusza projekt wagonów COMBO. Pierwsze 40 przejdzie modernizację
Martyn Janduła ⚫ 31.05.2017 ⚫
1,8k

Wagon projektu COMBO (Dawniej nazwany Combi)wiz. PKP Intercity
Polski przewoźnik dalekobieżny rozpisał właśnie przetarg, w którym poszukuje wykonawcy modernizacji 40 wagonów osobowych typu 141A /111A. Zamówienie zawiera również prawo opcji. W sumie mowa jest nawet o 60 wagonach. Wszystkie one staną się wielofunkcyjnymi wagonami COMBO. O projekcie tym PKP Intercity wspominało już w 2015 roku. Przewoźnik wreszcie rusza z pierwszymi przetargami.
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie naprawy okresowej na 5. poziomie utrzymania wraz z modernizacją oraz przeglądu na 3. poziomie utrzymania 40 wagonów osobowych. Jak deklaruje PKP Intercity, po wykonanej naprawie wraz z modernizacją wagony osobowe będą wagonami wielofunkcyjnymi COMBO o podwyższonym standardzie z miejscami do siedzenia w układzie przedziałowym, z wydzielonymi przedziałami dla matki z dzieckiem, z przedziałem dla osób niepełnosprawnych, z miejscami do przewozu rowerów i z maszyną wendingową.
Wagony 141A to wersja rozwojowa najpopularniejszego typu wagonów używanych przez PKP IC w pociągach TLK oraz Ekspres Intercity, jakim jest 111A. Wagony 141A produkowano w latach 1989−1992 w poznańskich zakładach HCP. Ich prędkość maksymalna wynosi 160 km/h. Sześcioosobowy układ siedzeń w przedziałach oferuje ok. 60-80 miejsc.
Cena to 70%
PKP Intercity zaznaczyło w zamówieniu, że czas realizacji zamówienia dla jednego wagonu nie może być dłuższy niż 80 dni kalendarzowych. Wyjątek stanowi pierwszy wagon, przy którym zamawiający wymaga wykonania naprawy wraz z modernizacją w terminie nie dłuższym niż 250 dni kalendarzowych. Zamawiający wymaga wykonania przeglądu każdego z wagonów osobowych w terminie nie dłuższym niż 14 dni kalendarzowych.
Cena jednostkowa wykonania naprawy okresowej na 5. poziomie utrzymania wraz z modernizacją wynosi 70% oceny przetargowej. Cena jednostkowa wykonania przeglądu okresowego na 3. poziomie utrzymania to z kolei 10%. Termin wykonania naprawy na 5. poziomie utrzymania wraz z modernizacją pierwszego wagonu osobowego określono na 3%, zaś termin naprawy każdego kolejnego wagonu osobowego określono na 7%. Udzielona gwarancja na wykonaną usługę to 10% punktów.
Prawo opcji na 20 wagonów
Zamawiający przewiduje zastosowanie prawa opcji. Polegałaby ona na wykonaniu naprawy wraz z modernizacją nie więcej niż 20 wagonów osobowych typu 141A/111A wraz z przeglądem na 3. poziomie utrzymania.
Wykonawca składający ofertę zobowiązany jest do wniesienia wadium w wysokości 1,44 mln zł. Zamawiający będzie ubiegał się o współfinansowanie przedmiotu zamówienia z budżetu Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Składanie ofert trwa do 10 lipca. Jak zaznacza PKP Intercity, muszą one zachować ważność do 7 października 2017 roku.
Wagony 141A to wersja rozwojowa najpopularniejszego typu wagonów używanych przez PKP IC w pociągach TLK oraz Ekspres Intercity, jakim jest 111A. Wagony 141A produkowano w latach 1989−1992 w poznańskich zakładach HCP. Ich prędkość maksymalna wynosi 160 km/h. Sześcioosobowy układ siedzeń w przedziałach oferuje ok. 60-80 miejsc.
Cena to 70%
PKP Intercity zaznaczyło w zamówieniu, że czas realizacji zamówienia dla jednego wagonu nie może być dłuższy niż 80 dni kalendarzowych. Wyjątek stanowi pierwszy wagon, przy którym zamawiający wymaga wykonania naprawy wraz z modernizacją w terminie nie dłuższym niż 250 dni kalendarzowych. Zamawiający wymaga wykonania przeglądu każdego z wagonów osobowych w terminie nie dłuższym niż 14 dni kalendarzowych.
Cena jednostkowa wykonania naprawy okresowej na 5. poziomie utrzymania wraz z modernizacją wynosi 70% oceny przetargowej. Cena jednostkowa wykonania przeglądu okresowego na 3. poziomie utrzymania to z kolei 10%. Termin wykonania naprawy na 5. poziomie utrzymania wraz z modernizacją pierwszego wagonu osobowego określono na 3%, zaś termin naprawy każdego kolejnego wagonu osobowego określono na 7%. Udzielona gwarancja na wykonaną usługę to 10% punktów.
Prawo opcji na 20 wagonów
Zamawiający przewiduje zastosowanie prawa opcji. Polegałaby ona na wykonaniu naprawy wraz z modernizacją nie więcej niż 20 wagonów osobowych typu 141A/111A wraz z przeglądem na 3. poziomie utrzymania.
Wykonawca składający ofertę zobowiązany jest do wniesienia wadium w wysokości 1,44 mln zł. Zamawiający będzie ubiegał się o współfinansowanie przedmiotu zamówienia z budżetu Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Składanie ofert trwa do 10 lipca. Jak zaznacza PKP Intercity, muszą one zachować ważność do 7 października 2017 roku.
Komentarze:
Przetargi

Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |