Partnerzy serwisu:

Rusza projekt wagonów COMBO. Pierwsze 40 przejdzie modernizację

Martyn Janduła 31.05.2017 1,8k

Rusza projekt wagonów COMBO. Pierwsze 40 przejdzie modernizację
Wagon projektu COMBO (Dawniej nazwany Combi)wiz. PKP Intercity
Polski przewoźnik dalekobieżny rozpisał właśnie przetarg, w którym poszukuje wykonawcy modernizacji 40 wagonów osobowych typu 141A /111A. Zamówienie zawiera również prawo opcji. W sumie mowa jest nawet o 60 wagonach. Wszystkie one staną się wielofunkcyjnymi wagonami COMBO. O projekcie tym PKP Intercity wspominało już w 2015 roku. Przewoźnik wreszcie rusza z pierwszymi przetargami.
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie naprawy okresowej na 5. poziomie utrzymania wraz z modernizacją oraz przeglądu na 3. poziomie utrzymania 40 wagonów osobowych. Jak deklaruje PKP Intercity, po wykonanej naprawie wraz z modernizacją wagony osobowe będą wagonami wielofunkcyjnymi COMBO o podwyższonym standardzie z miejscami do siedzenia w układzie przedziałowym, z wydzielonymi przedziałami dla matki z dzieckiem, z przedziałem dla osób niepełnosprawnych, z miejscami do przewozu rowerów i z maszyną wendingową.

Wagony 141A to wersja rozwojowa najpopularniejszego typu wagonów używanych przez PKP IC w pociągach TLK oraz Ekspres Intercity, jakim jest 111A. Wagony 141A produkowano w latach 1989−1992 w poznańskich zakładach HCP. Ich prędkość maksymalna wynosi 160 km/h. Sześcioosobowy układ siedzeń w przedziałach oferuje ok. 60-80 miejsc.

Cena to 70%

PKP Intercity zaznaczyło w zamówieniu, że czas realizacji zamówienia dla jednego wagonu nie może być dłuższy niż 80 dni kalendarzowych. Wyjątek stanowi pierwszy wagon, przy którym zamawiający wymaga wykonania naprawy wraz z modernizacją w terminie nie dłuższym niż 250 dni kalendarzowych. Zamawiający wymaga wykonania przeglądu każdego z wagonów osobowych w terminie nie dłuższym niż 14 dni kalendarzowych.

Cena jednostkowa wykonania naprawy okresowej na 5. poziomie utrzymania wraz z modernizacją wynosi 70% oceny przetargowej. Cena jednostkowa wykonania przeglądu okresowego na 3. poziomie utrzymania to z kolei 10%. Termin wykonania naprawy na 5. poziomie utrzymania wraz z modernizacją pierwszego wagonu osobowego określono na 3%, zaś termin naprawy każdego kolejnego wagonu osobowego określono na 7%. Udzielona gwarancja na wykonaną usługę to 10% punktów.

Prawo opcji na 20 wagonów

Zamawiający przewiduje zastosowanie prawa opcji. Polegałaby ona na wykonaniu naprawy wraz z modernizacją nie więcej niż 20 wagonów osobowych typu 141A/111A wraz z przeglądem na 3. poziomie utrzymania.

Wykonawca składający ofertę zobowiązany jest do wniesienia wadium w wysokości 1,44 mln zł. Zamawiający będzie ubiegał się o współfinansowanie przedmiotu zamówienia z budżetu Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Składanie ofert trwa do 10 lipca. Jak zaznacza PKP Intercity, muszą one zachować ważność do 7 października 2017 roku.
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Przetargi
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony