Partnerzy serwisu:

PKP IC wykorzystało już całą dotację na ten rok

Jakub Madrjas, Rynek Kolejowy 17.10.2014 157

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
Komentarze:
2014-10-17 14:10:04 Autor: Tubylec
---.dynamic.gprs.plus.pl
Aha.
Teraz rozumiem; 650zl ma wspomoc niedobor finansowy spolki.
Brawo panie C.
BRA-WO!
2014-10-17 14:19:58 Autor: Huciński (worek ziemniaków)
---.dynamic.chello.pl
Tytuł powinien brzmieć -

PKP IC przejadło już całą dotację na ten rok.

Amen.
2014-10-17 14:21:29 Autor: Krakus_E30
---.133.192.36
Oj, chyba finanse PKP IC zostaną poddane NIK.

To wszystko coraz bardziej wyglada na kreatywną księgowość! Do tego nie radosną, o jakiej prywatyzacji my mówilmy i wiarygoności dla przyszłych akcjonariuszy. Kpina!
2014-10-17 14:25:44 Autor: et21
---.jeleniagora.vectranet.pl
No i co? Zwiększy się dotację i po sprawie.
2014-10-17 14:29:28 Autor: JP
---.dynamic.chello.pl
Skandalem nie jest, że przedwcześnie przejedli całą dotację. Prawdziwy problem jest taki, że MIR zamierza ją zwiększyć!
2014-10-17 14:34:11 Autor: dżejsek
---.internetdsl.tpnet.pl
Tak właśnie rządzi finansami firma, która woli wozić powietrze, zamiast pasażerów stojących na peronie z kasą na bilet w kieszeni.

A może postawić ten bajzel w stan upadłości i zakończyć występy żałosnego kabaretu? Jak nie teraz, to trzeba to będzie zrobić za rok. Zmieni się tylko tyle, że jako podatnicy stracimy kolejne pół miliarda. Jeśli przeciągnie się sprawę o kolejny rok, dołożymy pewnie jeszcze więcej. MOŻE JUŻ DOŚĆ???

Świeża sprawa kar za "niemanie" wcześniej kupionego biletu na Pendolino jest oczywiście drobiazgiem, ale bardzo symptomatycznym. Odziera ona ze wszelkiej nadziei tych, którzy liczyli, że PKP IC można jeszcze wyleczyć i postawić na nogi. Niestety, to jest trup. Śmierć mózgu nastąpiła nieodwracalnie i pacjent nadaje się już tylko na organy. Dalsza reanimacja spowoduje, że nawet te organy staną się bezużyteczne. Czas wypisać akt zgonu.
2014-10-17 14:42:10 Autor: wch
---.tktelekom.pl
Jakim prawem mają dostać większą dotacje. Zlikwidować firm, ED 74 oddać w dobrym stanie PR bo dla nich były kupione, Za p...lino niech zapłaci ten kto decydował o zakupie, parę lokomotyw i kilkadziesiąt wagonów wyremontowanych za pieniądze podatnika rozdać innym sprawnie działającym koleją.
2014-10-17 14:53:10 Autor: amigo.ze.szwecji
---.opera-mini.net
Pora już na opowiadanie:

"O psie który jeździł koleją"
:-)
2014-10-17 14:54:51 Autor: ..........................
---.dynamic.chello.pl
OJ...la boga... skąd teraz weźmiemy 43 miliony na poprawę wizerunku...buuu...
2014-10-17 15:05:14 Autor: RRR
---.leon.com.pl
W każdym normalnym kraju miasta wielkości 70-200 tys. to potencjalnie ogromne rynki do zagospodarowania przez przewoźników kolejowych w przewozach dalekobieżnych. Zobaczcie sobie jak to funkcjonuje w Polsce - śmiech na sali. To skąd się mają brać pasażerowie? Bazowanie wyłącznie na Warszawie czy Poznaniu w 38 milionowym kraju jest jakąś paranoją. Czy nikt w ministerstwie nie widzi że personalnie PKP IC sobie nie radzą?
2014-10-17 15:05:37 Autor: 9461
---.dynamic.chello.pl
Cała nadzieja w opłacie za prestiż - 650 zł.
2014-10-17 15:08:45 Autor: Zetes
---.lebork.vectranet.pl
Mozna bylo tego oczekiwac! Od miesiecy widac, ze "bankomaty" nie maja zielonego pojecia o zarzadzaniu jakakolwiek firma. Czy w koncu zostana rozliczeni ze swoich dokonan, czy tez maja calkowicie rozlozyc IC? Ich polityczni mocodawcy powinni pamietac, ze nic nie trwa wiecznie i (wczesniej czy pozniej) przyjdzie odpowiedziec za brak nadzoru i karygodna niegospodarnosc. Kampania wyborcza to dobry okres, aby zadac "wybrancom narodu", chcacym utrzymac sie w swych wygodnych fotelach wiele pytan,
2014-10-17 15:19:54 Autor: hahaha
---.g-net.pl
Jerzy Polaczek: „Nominacji pani Marii Wasiak należałoby się przyjrzeć od strony prawnej. Jako minister będzie udzielała absolutorium zarządowi PKP, w którym sama zasiadała”.


Dlatego dotacja będzie zwiększona, a zarząd IC będzie działał dalej bez przeszkód. Do wyborów.
2014-10-17 15:24:50 Autor: ///
---.multi.internet.cyfrowypolsat.pl
Ja sie pytam gdzie jest teraz Bruxela?

Zajmują sie jakimiś debilizmami typu krzywizna banana a nie skontrolują tak wielkiej spółki z której śmierdzi machlojkami na kilometr?
2014-10-17 15:33:21 Autor: Hjd
---.165.1.30
a wystarczyłyby przetargi 10 letnie na dane linie... jak w UK
2014-10-17 15:40:52 Autor: Misia Ministra
---.dynamic.chello.pl
Ale jak to? Przecież będą wielkie zyski? Co to ma znaczyć? Trzeba zwiększyć dotację o 1/3.
2014-10-17 16:11:07 Autor: mathewicforum
---.centertel.pl
Jak wygląda algorytm, wzór zależności pomiędzy ilością przejedzonej dotacji, a zyskiem operacyjnym netto?

Czy MIR także traci kontakt z rzeczywistością...?
2014-10-17 16:11:26 Autor: Małopolanin
---.168.193.198
"W takim tempie pieniądze skończą się jesienią – ostrzegał Adrian Furgalski, dyrektor programowy Railway Business Forum"

I co z tego? Wiarygodność tego pana jest zerowa. Że też przypomnę jego proroctwa o wejściu DB na najważniejsze trasy w Polsce (Warszawa-Poznań/Kraków/Katowice) w II połowie 2010 roku albo to sprzed 2 lat, iż Przewozy Regionalne nie przetrwają nawet roku :D
2014-10-17 16:25:41 Autor: pinkdotR
---.174.214.50
Czy zarządowi IC, który tak gospodarzy, starcza z wypłaty do pierwszego, czy też mają z tym problemy? Może powinni przejść na tygodniówki?

Już się napisałem dość na temat tego, jak powinna zostać przekształcona dotacja - powinna stać się zwrotem określonego % kosztów dostępu do infrastruktury zamiast kasy do ręki na pokrycie straty czyli narzędziem do ułatwiania budowania oferty zamiast zachętą do jej likwidowania. Niestety nie ma woli zrobienia czegoś takiego (sprawdzałem nawet w MIR) więc może chociaż podzielić tę dotację na kwoty miesięczne, żeby wszystko nie zostało przeżarte przed końcem roku. Jak do pierwszego nie będzie starczać, to tu też wprowadzić tygodniówki a potem dniówki.
2014-10-17 16:35:20 Autor: max2
---.merinet.pl

max2
Wprowadzenie kar za jedzenie "wonnych posiłków" na pokładzie pociągów PKP Intercity wydaje się nieodzowna w tej sytuacji. Nie tak prestiżowa jak w dziobakach, ale bez kozery powiem pińcet złotych. Przynajmniej na początek.
2014-10-17 16:43:14 Autor:
---.opera-mini.net
@Małopolanin

Wygraj w lotto czy na wyścigach jakich tam chcesz i nalej spółce.
Na początku roku inaczej pisałeś teraz rozumu nalało :-)

Furgalski dobrze mówił bo według wolnego rynku usług jest to ukierunkowane gospodarką kapitału tylko że Polska to już tak naprawdę neoliberalizm z hipokryzją.
2014-10-17 16:54:54 Autor: Głos z USA
---.tmodns.net
Rok w Polandii jest stanowczo za długi. Powinien mieć 10 miesięcy. 2 miesiące na wypłaty 13-14 stek.
2014-10-17 16:57:52 Autor: Małopolanin
---.168.193.198
W odpowiedzi na post :
"@Małopolanin

Wygraj w lotto czy na wyścigach jakich tam chcesz i nalej spółce.
Na początku roku inaczej pisałeś teraz rozumu nalało :-)

Furgalski dobrze mówił bo według wolnego rynku usług jest to ukierunkowane gospodarką kapitału tylko że Polska to już tak naprawdę neoliberalizm z hipokryzją."
Niby o czym pisałem inaczej? Cytaty proszę.
2014-10-17 17:30:58 Autor: pmpoznan
---.172.252.169
Pani premier Kopacz znajdzie jeszcze gdzies 100 milionow :D
2014-10-17 17:53:47 Autor: pes
---.slupsk.vectranet.pl
Jak się wozi wężykiem powietrze /czyt. dotację/ po sieci osadniczej typu 8 w relacji północ-południe w poc. Ustronie zamiast tak jak w Pobrzeżu pasażerów po CMK to czemu tu się dziwić....Ale w imię marketingowych herezji głoszonych także przez kryniczanina i k65 o "tunelowości" CMK skraca się Pobrzeże, zawsze o dużej frekwencji, z CMK, a tym samym wygania kolejnych pasażerów/klinetów z osi północ-południe to w przyszłym roku usłyszymy, że już w lipcu dotacja się skończyła....
2014-10-17 19:14:25 Autor: maga
---.opera-mini.net
KONIEC tego rozpuszczania na prawo, lewo i w blond panienki publicznych pieniedzy przez banksterow. Pisze doniesienie do prokuratury, prokuratorii generalnej skarbu panstwa i NIK. Niech się w końcu za nich wezmą!
2014-10-17 19:27:51 Autor: okokc
---.dynamic.gprs.plus.pl
Wirtualny zysk, wirtualni zarządcy na wirtualnych danych ogłosili na forum w Krynicy że jest dobrze a będzie jeszcze lepiej. A uczestnicy z głowami w ,,chmurach" w to uwierzyli.
2014-10-17 20:48:49 Autor: G o r a l
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Czy jest tu ktoś, kto jeździ złomami PICu?

Miłego wieczora PICofile!!! ;)))
2014-10-17 21:44:13 Autor: scorpio
---.icpnet.pl
@pes
Znowu się dzieciarnia z infokolej wyżywa. A ma za co, w końcu picolino drogie i za karę siedem stów :-P Swoją drogą pełna konkurencja wszędzie poza CMK i LHS. Jeśli chcecie posłać pracowników LHS na bruk to tylko tak dalej. Milton Friedman proponował prywatyzację jako lek na całe zło. Efektem są prywatne szkoły o niskim poziomie, prywatne armie walczące dla tych co płacą więcej lub same stanowią prawo (gangi o charakterze zbrojnym). Tego chcecie?
2014-10-17 22:33:54 Autor: kris kross
---.cm-11-1c.dynamic.ziggo.nl
Jedna rzecz tylko dziwi, mianowicie panstwo doi obywatela i kaze rozliczac sie co do gronia i placic podatki, a jednoczesnie w momencie gdy ma juz kase, to obraca sie plecami do obywatela i zaslania tajemnica handlowa, branzowa czy co tam jeszcze i nie mowi na co idzie kasa. A w takim PIC przewala sie gruba kasa za kurtyna tajemnicy handlowej.
2014-10-17 23:54:08 Autor: mathewicforum
---.centertel.pl
Puszczanie pociągów TLK po CMK to skandal, ale dodatkowo ich dotowanie to już przestępstwo kryminalne.
2014-10-17 23:55:11 Autor: Kflik
---.cpe.marton.net.pl
Zwiększenie dotacji??
Za co???!!!

To niech dopłacą też proporcjonalnie samorządem a te przekażą tą kwotę PRom, Arrivie lub swoim kolejkom.


Dlaczego wszyscy narzekają na PRy gdy to z PKP IC jest znacznie gorzej?????
2014-10-18 00:02:31 Autor: wojtek52
---.wtvk.pl
Niedawno odebrałem odpowiedź na reklamację z IC. I okazało się że "podstawowym problemem przewoźnika jest zapewnienie wszystkim podróżnym miejsc siedzących" (cytuję z pamięci). Właśnie dlatego przewoźnik zachęca do zakupów biletów wcześniej, aby dostosować podaż miejsc w pociągu do spodziewanego zapotrzebowania, itd. Czyli gdy klienci są, stanowią tylko problem dla IC. Powodzenia!
2014-10-18 00:03:46 Autor: Kflik
---.cpe.marton.net.pl
@mathewicforum

imho nieco inaczej:

dotowanie TLK na CMK to zbrodnia,
generalnie wszystko powinno być bez dotacji,
jedynie koleje regionalne mogą być dotowane - które od biedy mogą pełnić też rolę kolei dalekobieżnej
(pociągi przyspiezzone o nieco dłuzszych trasach i skomunikowania).
Można też dotować infrastrukturę (powinno się bardziej niż obecnie)
- zamiast dotacji do PKP IC - myslę, że dotatkowe 600mln rocznie w PLK zamiast w PKP IC byłoby przy wszystkich wadach PLK i tak lepiej wydane,
a gdyby np. o tyle zmniejszyć stawki to także wszyscy by na tym zyskali - pewnie nawet PKP IC bo musieliby zacząć dbać o klienta).
2014-10-18 00:55:17 Autor: Olgierd_Jedlina
---.internetdsl.tpnet.pl

Olgierd_Jedlina
Oj tam, oj tam. W 2013 dwucyfrowy spadek paxów PIC dostał dwucyfrowy wzrost dotacji. To się po prostu opłaca. Więcej transportu asfaltowego -> więcej pieniędzy na kolej (opłata paliwowa!). Wiedział to Wach z Celińskim i Wasiak, Karnowski z Celejewskim i Wasiak też wiedzą. Spokojnie. Kasa się znajdzie.
2014-10-18 01:13:35 Autor: EU07
---.wroclaw.mm.pl

EU07
Pytanie dlaczego ministerstwo przez pieniądze podatników utrzymuje darmozjada.
Wagony i lokomotywy zabrane PR do obsługi międzyregionalnej winny się stać własnością ministerstwa. Ministerstwo zaś winno ogłaszać przetarg na wykonanie przewozów na powierzonym taborze.
Zabrać międzywojewódzkie, niech darmozjad InterCipy sobie uruchamia pociągi komercyjne, zobaczymy jak długo pociągną na pociągach kwalifikowanych beż żadnej dotacji.
Co do kwestii wykorzystania całości dofinansowania winien się zając NIK w jaki sposób i na jakich warunkach. SKANDAL
2014-10-18 09:52:06 Autor: pes
---.slupsk.vectranet.pl
W odpowiedzi na post scorpio:
"@pes
Znowu się dzieciarnia z infokolej wyżywa. A ma za co, w końcu picolino drogie i za karę siedem stów :-P Swoją drogą pełna konkurencja wszędzie poza CMK i LHS. Jeśli chcecie posłać pracowników LHS na bruk to tylko tak dalej. Milton Friedman proponował prywatyzację jako lek na całe zło. Efektem są prywatne szkoły o niskim poziomie, prywatne armie walczące dla tych co płacą więcej lub same stanowią prawo (gangi o charakterze zbrojnym). Tego chcecie?"
@ A niby czemu CMK ma być czymś szczególnym, skoro właśnie tam ludzie chcą jeździć...
2014-10-18 09:56:40 Autor: pes
---.slupsk.vectranet.pl
W odpowiedzi na post mathewicforum:
"Puszczanie pociągów TLK po CMK to skandal, ale dodatkowo ich dotowanie to już przestępstwo kryminalne."
@scorpio; @mathewicforum Właśnie przez takiego chore herezję co rusz czytamy o ile to zmniejszyła się liczba pasażerów, albo o ile wcześniej dotacja została wykorzystana
2014-10-18 12:54:53 Autor: dr z
---.eaw.com.pl
poszła na premie dla bankomatów?
2014-10-18 13:33:34 Autor: pes
---.slupsk.vectranet.pl
W odpowiedzi na post dr z:
"poszła na premie dla bankomatów?"
Ostatnio był artykuł o planowanej kampanii reklamowej za 43mln...+ premia....więc znowu trzeba będzie ciąć...
2014-10-18 16:05:54 Autor: hum
---.multi.internet.cyfrowypolsat.pl
Gratulujemy, bankowcy! Na premie z efektywnego zarządzania wam nie zabrakło? KASA DLA SIEBIE PONAD WSZYSTKO I WSZYSTKICH
2014-10-18 17:09:26 Autor: G o r a l
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Wczoraj - piątek, szczyt było nie było. TLK "Hetman" Poznań-Rzeszów w Mysłowicach, wagonów 4 (w tym 1 1 klasy), frekwencja ok. 30%, w 1 klasie blisko 0%. I po co to to jeździ?
2014-10-18 19:05:31 Autor: Kflik
---.silesialan.eu
@pes

Co do dotownia to ja się z nimi zgadzam.
Nie powinno być dotowania na CMK - dotowany powinien być tylko ruch regionalny w tym przyspieszony. Natomiast powinien móc jeździć kto chce.

Na podobnej zasadzie nie powinny byc dotowane TLK Kraków - proteza - Wrocław.
Zwłaszcza jeśli maja maksymalnie przyciete postoje i brak integracji taryfowej z Regio.
Jak się maksymalizuje czas przejazdu kosztem postoi to albo ma to sie opłacać komercyjnie (bez dotacji) albo znaczy to, że nie ma to sensu.

Owszem można znacznie lepiej dotowac infrę - wtedy będzie łatwiej uruchomić komercyjnie dalekobieżne ( a i regionalne też!)
2014-10-18 20:38:44 Autor: pes
---.slupsk.vectranet.pl
W odpowiedzi na post Kflik:
"@pes

Co do dotownia to ja się z nimi zgadzam.
Nie powinno być dotowania na CMK - dotowany powinien być tylko ruch regionalny w tym przyspieszony. Natomiast powinien móc jeździć kto chce.

Na podobnej zasadzie nie powinny byc dotowane TLK Kraków - proteza - Wrocław.
Zwłaszcza jeśli maja maksymalnie przyciete postoje i brak integracji taryfowej z Regio.
Jak się maksymalizuje czas przejazdu kosztem postoi to albo ma to sie opłacać komercyjnie (bez dotacji) albo znaczy to, że nie ma to sensu.

Owszem można znacznie lepiej dotowac infrę - wtedy będzie łatwiej uruchomić komercyjnie dalekobieżne ( a i regionalne też!)"
I tu własnie jest problem, że cały czas nie możecie zrozumieć, że kolej powinna tak jechać jak chcą pasażerowie, a nie jak dotacja. Skoro pasażerowie chcą jechać w rozsądnej cenie Po CMK czego przykładem jest Pobrzeże, Korczak, Smok to wszyscy na siłę chcą ich przegonić na celowo rozklekotaną 8....Jakoś PB , Szwagropol czy inne busiarstwo jedzie tak jak chcą pasażerowie i mają się dobrze w przeciwieństwie do kolei która za 43mln. chce im wmówić gdzie i jak mają jechać, pomimo efetktów jakim jest odpływ pasażerów z kolei.

Interrego jeździ bez dotacji po tej trasie i robi się wszystko aby je z niej usunąć......


Zobaczymy ile kolejnych pasażerów ubędzie po planowanym skróceniu Pobrzeża z CMK....
2014-10-18 20:46:37 Autor: G o r a l
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ pes

Nie bój żaby ;) Premierowa ze Skaryszewa/Radomia nakaże zmienić prawo tak, by publikacja wyników przewozowych przez UTK była przestępstwem, a prezes CE dostanie tajną instrukcję z odpowiednim algorytmem zawyżania liczby pasażerów i nikt się prawdy nie dowie ;)
2014-10-18 21:03:00 Autor: G o r a l
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ pes

No i nie nazywaj raczej PB "busiarstwem", bo tabor i organizację przewozów (ścisłe rozkłady, dominacja netu w sprzedaży biletów, niemożność zakupu biletu u kierowcy, kwity bagażowe, itp.) mają raczej mało "busiarską"...
2014-10-18 21:10:56 Autor: pes
---.slupsk.vectranet.pl
W odpowiedzi na post G o r a l:
"@ pes

No i nie nazywaj raczej PB "busiarstwem", bo tabor i organizację przewozów (ścisłe rozkłady, dominacja netu w sprzedaży biletów, niemożność zakupu biletu u kierowcy, kwity bagażowe, itp.) mają raczej mało "busiarską"..."
Przyznaję rację, powinno być i inne busiarstwo
2014-10-19 11:28:12 Autor: doog
---.internetia.net.pl
Naucz się czytać ze zrozumieniem...
2014-10-19 11:31:12 Autor: jaksa
---.internetia.net.pl
Powinieneś nazwać się < osioł nr.7>, bo głupoty piszesz...
2014-10-20 08:29:41 Autor: TBB
---.opera-mini.net
Wybory samorzadowe ida. Rozliczmy bande czworga!
2014-10-20 09:28:35 Autor: sheva17
---.205.221.231
Akurat TLK na CMK nie wmagają dotacji. A jak TLK nie będzie zyska tylko Polski Bus i sprzedawcy paliw. Głupota prezentowana tutaj przez niektórych jest porażająca, śżwiadczy o całkowitym oderwaniu od realiów. Jeżeli ceny na bilety lotnicze są tańsze od podstawowych na Pendolino to likwlidacji TLK-a na CMK może chcieć tylko ten kto albo źle życzy kolei, albo jest dyletantem ekonomicznym. Poczekajmy jeszcze do zbudowania pełnej S7 z Krakowa do stolicy, wtedy Pendolino będzie tylko kosztowym cieżarem dla budżetu i zabawką dla MK-oli. Dzisiaj konsument ma wybór, a zachowują się jakby zatrzymali się w latach 90-tych, gdzie dróg ekspresowych nie było niemal wcale. A odnośnie dotacji to zwykłe marnowanie pieniędzy publicznych i nie powinno być jej wcale, wspierać należy transport regionalny, reszta musi zarobić na siebie. Mamy masę głodujących dzieci w Polsce, a my wydajemy miliony złotych na przewozy powietrza. TLK-i tak naprawdę są coraz mniej potrzebne pasażerowi, a jak już nie będzie tych na CMK-a to równie dobrze może ich zabraknąć.
2014-10-20 09:33:11 Autor: sheva17
---.205.221.231
@mathewicforum, a jakim cudem wiesz, jakie konkretnie pociągi są dotowane? Posiadasz widzę tajemną wiedzę, którą powinieneś się podzielić. Nie wiem na ile jesteś zorientowany, bo może podróżujesz obecnie bardzo rzadko, ale akurat TLK-i i IR to jedyne pociągi na CMK, które są wypełnione po brzegi. Jeżeli gdzieś jest potrzebna dotacja to na wożące powietrze EIC, pewnie tak naprawdę do tych połączeń trafia. Proponuję zatem trochę poczytać, nie wielić tutaj Pana Prześlugi, odrzucić doktrynerstwo i spojrzeć prawdzie w oczy...Gdyby nie TLK na CMK to tych ludzi jako pasażerów byśmy stracili, wiedenka czy linia przez Radom nie są żadnymi sensownymi alternatywami. Także proponuję zejść na ziemię:).
2014-10-20 12:46:42 Autor: tourist
---.free.aero2.net.pl
Wszystkie te problemy pokazują że obowiązujący u nas system dotacji jest chory i trzeba go zmienić żeby coś drgnęło.
2014-10-20 18:45:32 Autor: mathewicforum
---.centertel.pl
@sheva17:

Miszczu, zero dotacji dla TLK na CMK dla Katowice/Kraków - W-wa. A dla TLK między tymi miastami przez odpowiednio: Cz-owę i Kielce z co najmniej 30% promocją jak był "Bilet Rewelacyjny", po zlikwidowaniu którego liczba podróżnych spadła o 54%!!! Do tego dotacja, ale niewielka.

Z resztą "Wiedenka" jest coraz szybsza, od Cz-owy do Koluszek praca idą bardzo dobrze.
2015-05-16 09:24:30 Autor: tfanatic
---.189.0.198
Tak to się właśnie w tym kraju robi reformy tej kolei drodzy Panowie
zamiast dac ogromne zasiłki na dzieci żeby miał kto nimi jezdzic w przyszłości i je serwisować tak aby te tory nawet nowe nie zarosły to się wkłada w kolej którą i tak nikt nie jeździ nie wspominam już o likwidacji tych linii jak naprzyklad:
Koluszki-Budziszewice Łódzkie
Gorzów WLKP - Myślibórz
Miedzychód-Zbąszyń
Międzychód-Pniewy Szamotulskie
Międzychód - Rokietnica
Krzyż- Człopa - Wałcz
Konin - Kazimierz Biskupi
Drawski Młyn - Oborniki Wlkp
Z wielu tych linii można jeszcze sciagnac
dość dobry starouzyteczny tor na szynach S49 i podkładach strunobetonowych są mijanki z Łodzi do Kutna oparte jeszcze o drewniane podkłady i szyny S42 z lat 1950.
Kutno jest obecnie stacją w stanie agonii - 3 pociągi z tego 2 widziałem
na całą tą wielokilometrową wioske kolejową stoją na tej stacji z czego 2 towarowe
jakies długie i jeden stal przy peronie na stacji osobowy,
i cala masa torow nieużywanych które tez moznaby zdemontować i 
wyremontować inne odcinki naprzyklad Kutno-Płock
gdzie szyny są zrobione z krótkich wstawek i wstawki są z podkladow nowych strunobetonowych bo się wszystko rozchodzi i chętni są na pewno
na podróż na tej trasie z Płocka do Łodzi. Już nie wspomnę o tym
ile drutów w kutnie się pali prąd cala dobe żeby doprowadzić
do tylu torow zasilanie to jakie to są straty przecież każdy taki cienki
drut ma jakąś swoją oporność ja jak place za swiatlo to muszę
stale oszczedzac żeby mi nie przyszly jakies rachunki a PKP
sobie pali prad na jakies 24 torach i nikt nawet fizyki
nie skonczyl na poziomie szkoły sredniej żeby sobie albo
zdemontować te tory albo wyłączyć zasilanie bo tam cale
slupy stoją nad tą stacją z izolatorami.
Z Kostrzyna do Gorzowa Wlkp i dalej do Krzyza i Piły
widziałem jedzie 1 pociąg do Warszawy w zeszłym roku
były 3 wagony w tym są 2 i jedzie kilku ludzi
dla tych połączeń to powinno Państwo zakupić
jakiś nowoczesny komfortowy jednoczłonowy szynobus
z napedem diesla i elektrycznym czyli dwunapedowy
żeby zaoszczedzic na czyms przynajmniej a nie skład
ciagnie duza lokomotywa SP45 która pali kilkaset litrow
oleju na godzine wiesz ile za te pieniądze moznaby autobusow
puscic już nie mowie o szynowych autobusach jeżeli
na tych trasach nie ma już zadnego ruchu to na ę
te tory remontować z publicznej kasy powinno się
przystąpić do zdjęcia jednego toru i zostawienia tylko
jednego bo w tym kraju nie zarobimy nawet na swiatlo
i za zaoszczędzone pieniądze można gdzie indziej
tez zdjąć jeden tor razem z drutem tam gdzie pociągów
nie ma albo nie jezdzą i im polozyc w końcu ten drut
z Krzyza do Gorzowa Wlkp na 1 tor niech mają
razem z używanymi podstacjami i do Piły to samo.
Czy ktoś w tym kraju liczy ile kosztuje taki pociąg
oparty na starej lokomotywie SP45 która na godzine
to pali jak nic ze 600 litrow oleju napedowego jeżeli nie więcej?
I nie mowcie mi [Admin: zmoderowano] ze się taka reforma nie oplaca
bo na linii Koluszki-Budziszewice Łódzkie wykreślonej i zlikwidowanej
z Inwentarza też są jeszcze jakies slupy trakcyjne zdrowe
i to na kilkudziesięciu kilometrach które normalnie
możnaby wykorzystać żeby temu Gorzowowi
zrobić elektryfikacje z drutem bo już nie licze
tych torow zelektryfikowanych w tym kraju
po których nigdy nic nie jeździ bo ruch mamy coraz
mniejszy i jest nas coraz mniej dlatego moje
wątpliwości budzą remonty tego typu
jak naprzyklad Łódz-Zdunska Wola
na 2 torową linie na tym odcinku
jak już obecnie nie ma popytu nawet na 
jeden pociąg który na tym odcinku jak wyjezdza
z Łodzi do Zduńskiej Woli czy ze Zduńskiej Woli do Łodzi
to nigdzie się nie mija nawet z zadnym towarowym
już nie mowie nawet o osobowych i w srodku
naprawdę nie ma ludzi nawet na 5 wagonow tylko
może gora na 2-3, jeden tor jak zrobicie
to jeszcze się powinno normalnie polikwidować
te nastawnie razem z torami dodatkowymi na tej trasie
na stacyjkach widmo typu Łódź Lublinek - stacja jest
kilka par torow zarośniętych i nic nigdy się ani nie mija
ani nie ma zadnej pracy manewrowej i jest jeden czy 2 dyżurnych ruchu
którzy się zmieniają cala dobe po to tylko żeby sobie popatrzeć
jak jadą jeszcze jakies pociągi powinien być jeden tor
i jak się stacje nie opłacają to tylko drugi tor jako mijanka
i druty jak się zdejmie dodatkowe to wystarczy razem z torami
i szynami na elektryfikacje jeszcze takich odcinkow jak
Kostrzyn-Gorzow Wlkp-Krzyz-Pila
tam tez wystarczy tylko jeden tor,
a co do odcinka Krzyz-Piła
to nie będę się nawet wypowiadal bo to jest smiechu
warte żeby robic 2 tory podczas gdy pociąg jedzie
zlozony z lokomotywy i 1 wagonu bonanzy
i jedzie 3-7ludzi na pokładzie obudzdzie się ludzie.
Bo na zdrową reformę usuniecia jednego toru tam gdzie
się już nic nie oplaca nie jest jeszcze za pozno i jeden
można doprowadzić wtedy do ladnych parametrow.
2015-05-16 09:32:14 Autor: tfanatic
---.189.0.198
Ja oczywiście rozumiem takie remonty jak na linii Łódź Kaliska - Dębica po to żeby zapewnić tej Łodzi jakies dogodne połączenia z Kielcami i Rzeszowem ale tam tez wystarczy tylko jeden tor wyremontować bo obecnie to co kursuje na odcinku ze Słotwin do Tomaszowa po tych 2 torach to tez ledwo by się jeden raz wyminęło na jakiejś mijance jakby był tylko 1 tor i ile slupow można zdemontować i zelektryfikować takie odcinki jak np. Kostrzyn-Gorzów Wlkp-Krzyz-Piła , tam tez wystarczy tylko 1 tor i az nadto uważam ze wystarczająco dlatego ze ruch na tych liniach jest coraz mniejszy i mozna przypuszczać ze w następnych dziesięcioleciu linia Krzyz-Piła będzie do likwidacji bo już obecnie jest taki popyt ze jak jedzie skład zlozony z bonanzy jednego wagonu i SP45 to 3 osoby najczęściej jadą rzadko żeby było 7 osob w tym pociągu - na taki olbrzymi popyt wystarczy tylko jeden krótki nowoczesny szynobus ala TRAPEZIK produkcji ZNTK Poznan i to az nadto powinno wystarczyc tym ludziom do zachowania komunikacji podmiejskiej w ruine tego kraju nie ma co więcej inwestować .
2015-05-16 09:35:09 Autor: tfanatic
---.189.0.198
Jak Intercity chce zachować wogole jakiś ruch z Kostrzyna przez Gorzów WLkP i Piłę do Warszawy to proponuje aby sobie policzylo koszty tego składu co kursuje obecnie przy 2 wagonach ciągniętych przez towarowy spalinowoz SP45 gdzie ludzi ledwo jest na jeden , i powinno sobie zamowic wysokiej klasy dalekobieżny szynobus z dwoma napedami diesla i elektrycznym i wtedy by zaoszczedzilo nie tylko na paliwie ale i na pracy manewrowej bo nie trzebaby zatrudniać nikogo kto by zmienial lokomotywy od takiego składu gdzie jedzie kilka osob zaledwie
2015-05-16 09:38:28 Autor: tfanatic
---.189.0.198
Ponadto Kilka kilometrow starych żelaznych mostow ma PLK do demontażu i zdjęcia ze skasowanej linii Stare Bielice -Skwierzyna i jak się nie upora z decyzjami administracyjnymi to może być już za pozno chodzi o mosty nad wartą Notecią i nad rozlewiskami których łączna dlugosc wynosi kilka km i które wam zlomiarze sukcesywnie demontują cały czas i jest to wiele milionow złotych które mozna odzyskac na tym złomie albo wykorzystać te konstrukcje tam gdzie pociąg jeszcze chodzi i nie ma za co wyremontować bo nie wyglądają na zniszczone wystarczyloby je pomalować czyms nierdzewnym i uzupelnic te prety które zlomiarze powycinali .
2015-05-16 09:40:54 Autor: tfanatic
---.189.0.198
W tym kraju to powinno się zacząć inwestować w autostradę A2 z Poznania do Warszawy w jej rozbudowę bo obecnie tam ruch jest już o wiele samochodow przekroczony na 10minut a co dopiero mowic na godzine wygląda to mniej więcej tak jak w komedii Egona z Danii tymi ciezarowkami i idiotami którzy jadą jeden za drugim .
2015-05-16 09:44:15 Autor: tfanatic
---.189.0.198
Ja jestem ekonomistą po zarządzaniu i uważam ze Panstwo powinno częściej inwestować w odbudowę linii jednotorowych
dlatego ze na 2 tory ekonomia sama pokazuje wystarczy zmierzyć potoki podróżnych obecnie i już wynik sam wychodzi
ile ludzi więcej pojedzie jak kursuje z Krzyza do Pily jedna bonanza ciagnieta przez stary spalinowoz SP45 i nie ma
na nią już praktycznie nikogo chętnego może gora 3-7 osob to nie oplaca się nawet tego toru remontować
tylko uzupelnic podsypke i go trochę wyregulować i drugi tor na tym odcinku spokojnie mozna zdjąć
bo towarowych pociagow tez nie przybywa tylko ubywa z roku na rok i raz na tydzień ledwo cos jezdzi
2015-05-16 09:47:22 Autor: tfanatic
---.189.0.198
A Państwo jak chce obciążać w Polsce ubezpieczeniami drogimi linie wąskotorowe to mozna się będzie odwolac
do komisji europejskiej bo technicznie te linie są podobne bardzo parametrami do tramwajow
i jeżeli taka firma ma zaplacic wyższe ubezpieczenia to tramwaj po tym tez powinien zostać
obciążony i w następnym ciągu już autobus który ma konstrukcje praktycznie taką
samą jak tramwaj tylko ze ma silnik spalinowy .
2015-05-16 09:49:42 Autor: tfanatic
---.189.0.198
Albo wszyscy zapłacimy wyższe składki OC albo się to Państwo samo roz i bo
wąskotorowy pociąg od tramwaju rozni się tylko tym ze ma wagony ciagniete
przez spalinową lokomotywe i naciski na oś i waga pojazdow praktycznie
nie odbiega od konstrukcji tramwajowych czy autobusowych wiec jak
jakiś łach w tym kraju chce tą kolej zamknąć tym młodym ludziom
którzy ją chcą postawić na nogi to sobie zamknie za chwile
komunikacje samochodową i będzie musial nam wszystkim
podnieść składki za mieszkanie za to ze jeszcze jesteśmy w tym
Rumuńskim kraju na zasiłku od UE
2015-05-16 09:52:15 Autor: tfanatic
---.189.0.198
Ja osobiście uważam ze wąskotorowa kolej w tym kraju jeszcze się najbardziej oplaca
dlatego ze ma niskie naciski na os szyny mogą być z likwidacji starych linii normalnotorowych
i oplaca się je polozyc nawet dlatego ze pojazdy są bardzo tanie i nie palą tyle paliwa
co normalnotorowe ani nie zużywają glowki tych szyn ani nawierzchni
bo 8 ton nacisku w stosunku do 20ton to jest już spora roznica
w kosztach utrzymania takiego toru jak i ruchu w którym w pociągu
nawet jak jedzie 8 osob to jednoczłonowy się na pewno oplaca bardziej
nawet jak PKS który ma paliwo o polowe droższe niż kolejowe .
2015-05-16 09:55:08 Autor: tfanatic
---.189.0.198
Ponadto ja u siebie w Łodzi jakos obserwuje ze Frekwencja jakos nie spada
na liniach wąskotorowych do takiego stopnia jak naprzyklad z Krzyza do Piły
czy z Krzyza do Gorzowa popyt jest wciąż taki sam na liniach wąskotorowych
wiec jak ktoś chce je obciazyc wysokimi składkami ubezpieczeń OC to
powinien się spotkać z prawnikami w trybunale UE dlatego ze
konstrukcja jest podobna do tramwajow tej kolei wraz z pojazdami
szynami i budowlami inżynierskimi i naciskami na os a tramwaje
są na poziomie takim samym jak autobusy a autobus to jest
to samo co ciezarowka i byscie musieli nam wszystkim podnieść
te składki za to ze zyjemy i jeszcze jeździmy po tych drogach po cos .
2015-05-16 09:57:53 Autor: tfanatic
---.189.0.198
Najbardziej się wlasnie w tym kraju oplaca utrzymywać te linie wąskotorowe bo taka
kolej jest lubiana przez wszystkich i przez młodych ludzi i przez starych emerytow
i ja jakos nie widze jak tylko przewozy uruchomili z Ozorkowa przez Łęczyce do Krosniewic
żeby mniej jak 8 osob jechalo w tym szynobusie czasami jedzie ze 20 osob nawet i więcej
bo bilet kilka złotych kosztuje praktycznie mniej nawet niż MPK i każdego na to stać
nawet jak trochę wolniej jedzie to każdy się chce przejechać
2015-05-16 10:01:10 Autor: tfanatic
---.189.0.198
Jak firma ubezpieczeniowa chce nam te wąskotorowej koleje obciązyc
swoimi składkami to Panstwo powinno jej ustalić trochę wyższy podatek
za to ze tylko jest i nic się takiego w tym kraju nie dzieje dopiero
mozna jej obnizyc podatki na kilka miesięcy w momencie jak cos się stanie .
2015-05-16 10:06:49 Autor: tfanatic
---.189.0.198
Setki ludzi widziałem ze przyszlo włącznie z władzami samorządowymi na otwarcie tej linii wąskotorowej z Ozorkowa do Krosniewic
i po otwarciu jakos nie widać żeby spadal popyt tylko popyt widać ze rosnie nie wiem czy to jest z uwagi na niską
cene biletow czy ludzie po prostu się już przyzwyczaili do tej kolei . Ale ja bym jej na pewno nie obciazal podatkami
na ubezpieczenia tylko jeszcze tym ludziom ulgi dal dlatego ze nie maja na żaden nowy tabor ani na tor ani
nawet na remonty .
2015-05-16 10:15:21 Autor: tfanatic
---.189.0.198
Ja osobiście gdybym miał jechać pociągiem jeszcze zamiast samochodem z Łodzi przez Piłe i Krzyz do Gorzowa WLKP lub Kostrzyna
to chciałbym w końcu zacząć widzieć ekonomikę tego transportu kolejowego nowoczesny jednoczłonowy skład
dalekobieżny z napedem elektryczno-diesla nowy a nie stary rupiec który się rozwala z SP45 ,
i do tego jeden tor niech będzie i niech te stacje i perony z porastającymi mchem szynami i rozjazdami
na których nic nie stoi od dzisiecioleci w końcu zaczną przypominać choćby te Duńskie Unijne
z nowymi nowoczesnymi krótkimi peronami tak według tych potrzeb jakie obecnie są a nie jakie były
za komuny . I wtedy jak doprowadzicie ten swój majątek do ladu to się okaze
ze są chętni jeszcze bo wtedy im się zacznie podobać ta kolej jednotorowa
która tez ma swój sentyment jak zobaczą ze ladnie wygląda ale może
być za chwile tez do likwidacji bo puki się nie sciaga tych dodatkowych szyn to wszystko jest OK
ludzie mysla ze pociąg będzie dalej jezdzil bo się oplaca po nich cale towarowe puscic
co jest mylne bo PLK nie stać nawet żeby odchwaszczyc te zwrotnice czy tory dodatkowe
albo żeby dyżurnych puscic na kuroniowke którzy tylko siedzą i liczą dni do emerytury
bo widza ze nic jest już nie potrzebne bo nic już praktycznie nie jeździ
na takich odcinkach jak Piła-Krzyz
2015-05-16 10:17:49 Autor: tfanatic
---.189.0.198
W Danii jak są składy spalinowe jedno czy dwuczłonowe to tam na większości odcinkach nawet nie ma zadnych dyżurnych ruchu
bo nie oplaca się ich nawet utrzymywać dla tak małego ruchu to sobie obsluga sama wychodzi i ręcznie
przestawia zwrotnice tych szyn .
2015-05-16 10:21:13 Autor: tfanatic
---.189.0.198
Jesli chodzi o porównanie z Polską to Dania jest najbardziej podobna
jeśli chodzi o popyt na kolej dlatego ze tam tez
funkcjonują linie wąskotorowe które są tylko utrzymywane
bez nakladow na całkowitą wymiane tych szyn i się oplaca
po nich puszczac jednoczłonowe dwuczlonowe szynobusy
i normalnotorowe to samo tez więcej jak jeden dwa czlony
tam nie kursują bo wszystko się opiera na ciężarówkach
i obsluga sobie sama przestawia zwrotnice na stacjach
nie tak jak u nas ze dyżurny jeszcze gdzies jest
gdzie kilka pociagow na dzień kursuje
2015-05-16 10:24:50 Autor: tfanatic
---.189.0.198
Wedlug mnie to Polski nie stać na utrzymywanie więcej jak jednoczłonowego pociągu
dalekobieżnego na trasie z Kostrzyna czy Gorzowa WLKP przez Krzyz i Piłę do Warszawy
dlatego ze już obecnie ten popyt jest mniejszy minimalnie od autobusu PKS
i powinien być jeden tor na tym odcinku bo 2 się na pewno nie będzie oplacalo
nawet utrzymać z tymi wszystkimi ogromnymi stacjami i rozjazdami które
porastają mchem
2015-05-16 10:31:10 Autor: tfanatic
---.189.0.198
Kolej to zamiast utrzymywać te dwutorowe szlaki i mnogość torow stacyjnych powinna
postawić na jeden tylko tor i na wizerunek tego wszystkiego i krótkie ladne
nowoczesne perony wyremontowane powyburzać te stare nastawnie
i niektóre stacje jak się nie oplaca i postawić tym ludziom tylko wiate przynajmniej
jak w budynku nie oplaca się nikogo zatrudniać i wszystko jest zamknięte ze
nawet w zimie nie mozna wejść i się zagrzać a wiata może stać nowoczesna .
W USA jest tam tak ze pali się tylko jedna lampa na stacji
bo Panstwo uważa ze większość ludzi w tych czasach ma komorke
albo laptopa czy tableta żeby sobie podswiecic w nocy
i nie ma tam na punktach zdawczo odbiorczych tyle lamp
swiecących się w nocy co w Polsce chyba to na atak UFO
się wszystko pali na maszynistów bo w USA
się nawet nie zatrudnia manewrowych tylko
się postawilo na sprzęgi samoczynne do czego Polska
komunistyczna po tylu latach nawet nie może dojść
i sobie kierowca takiej lokomotywy wychodzi sam z latarką
i sobie tylko luzuje te zaczepy żeby mu się automatycznie
wagony polaczyly i nie musi wchodzić nawet pod pociąg
ani mieć badan psychiatrycznych przeprowadzonych czy ktoś
z kolegow by go tam nie wepchnął bo sam jedzie i sam
się wszystkim zajmuje .
2015-05-16 10:33:29 Autor: tfanatic
---.189.0.198
W USA tam Panstwo tak uważa ze jak wszyscy w tym kraju mają
już komórki z latarką albo tableta czy laptopa na baterie
to wystarczy tylko jedna lampa na przystanku kolejowym
bo jakby ktoś się bal to ma internet bezprzewodowy i telefon komorkowy zazwyczaj
i może szybko się skontaktować z odpowiednimi wladzami
2015-05-16 10:38:17 Autor: tfanatic
---.189.0.198
Na automatyczny zaczep to przecież jest latwiej w tym kraju tak samo jak w USA
zapracować niż na setki manewrowych którzy nie mają ani lekkiej pracy
i im się wciska badania psychiatryczne bo nie wiadomo czy są z uczelni
żeby wiedzieli czym grozą zżarty z kolegami kolejarzami jak pod pociąg trzeba
wejść bo w USA wystarczy tylko latarka i maszynista żeby sobie sam
poluzowal te sprzęgi samoczynne i lokomotywą tylko dojedzie i ma
caly skład momentalnie uformowany i badan psychiatrycznych
nie musi mieć chyba ze przejedzie jakiegoś pijaka co się polozyl
pod pociągiem albo narkomana ale to już nie jest jego wina
i nikt go za cos takiego tam nie sądzi bo każdy wie ze jest
tylko maszynistą i jaką ma prace w nocy po ciemku
2015-05-16 10:43:37 Autor: tfanatic
---.189.0.198
To tylko u was w tej Unijnej komunie są sprzęgi manualne jeszcze
bo wszędzie na swiecie w krajach rozwijających się typu USA ,
Chiny czy Japonia i nawet chyba w Rosji w niektórych republikach
są wszędzie już sprzęgi samoczynne i tam nikt pod pociąg nie wchodzi
ani nie ma zderzakow żeby kogos cos scisnelo sobie maszynista
staje kilka metrow od wagonow i nawet jak są osobno
to sobie jedynie pociąga za spust od poluzowania tych sprzegow
żeby mu się połaczyly te wagony w 1 calosc i nikt
do tego nie potrzebuje ani manewrowych ani oświetlenia
większego niż latarka ani badan psychiatrycznych dlatego
się tam ta kolej oplaca a tu chcecie ją jeszcze opodatkować
jakimiś chorymi systemami ubezpieczeń OC .
2015-05-16 10:45:46 Autor: tfanatic
---.189.0.198
I jak jest cos nie tak to najczęściej taki maszynista z USA ginie jak
ma wagony na gorce i mu kilka ucieknie bo kolega ich nie przyblokowal
plozami ma na to wszystko swoje uprawnienia trochę większe
niż Polscy jego koledzy .
2015-05-16 10:47:12 Autor: tfanatic
---.189.0.198
Ale sam maszynista jest w USA za wszystko odpowiedzialny
i jak mu się cos stanie to albo sam odpowiada albo
mu sąd przyznaje racje ze ktorys z kolegow czegos zapomnial
bo wszyscy jadą na tym samym wozku i tam nie ma manewrowych
tak jak w Polsce .
2015-05-16 10:52:06 Autor: tfanatic
---.189.0.198
A w Polsce wladza kolejowa się tylko manewrowymi posluguje i jak
mają jakiś ważniejszy interes do zrobienia
na tej kolei związany z wykolejeniem kilku wagonow albo
pracowników którzy im się nie podobają bo ktorys
się zaczyna przygladac po co mu tyle głupich przepisow i wiedzą po co ich się na badania
psychiatryczne wysyla to mozna wtedy kogos popchnąć tego co nizej pracuje
albo pod pociąg albo żeby sobie wagony wykoleić i żeby sam
na siebie wszystko wzial i poszedł z tym się rozliczyć za nich do sądu
bo ja wiem ze Polskiego urzędnika nie stać żeby wyeliminować
to pijactwo stare z tego PKP na tyle żeby zakonczyc epoke
łączenia tych pociagow pod pociągiem na rzecz sprzęgania
samoczynnego przy którym albo się ktoś zna i wszystko
mu samo wychodzi albo ponosi porazke ale on sam
bo nie ma nikogo ustawionego przez władze
żeby mu podlozyl swinie w pracy sam jedzie
jest wyszkolony i jak mu się noga powinie
to tylko od osoby z zewnątrz a nie od tego całego burdeliku PKP .
2015-05-16 10:55:49 Autor: tfanatic
---.189.0.198
Na tym ta rzecz wlasnie za komuny polegala ze jak szedł Ruski SPIRITUS z Sankt Petersburga
tymi wagonami z recznymi sprzęgami to się popchlo kilku manewrowych
żeby sobie sami je wykoleili jak się miało swoich pracowników i spirytus
sanktus był na ich koszt bo jeszcze poszli do sądu i się przyznali
ze im cos nie wyszlo a jakby sam maszynista sprzegal sprzęgami automatycznymi
te wagony i by mu cos ktoś kazal więcej to by się zorientowal
ze to już mafia jest
2015-05-16 10:59:40 Autor: tfanatic
---.189.0.198
Przeciez na to tyle roznych przepisów jest w tym kraju
na PKP i tyle ludzi się zatrudnia żeby było na czym kombinować
bo wladza by na darmowe papierosy i alkohol nigdy nie zarobila
jakby kilku mądrych ludzi prowadzilo tą kolej sprzęgi bylyby samoczynne
i nikogo nie mozna by było posądzić o jakies malwersacje bo wtedy
kolega kolege maszyniste na pewno by nie wsypal tylko by się wszyscy
obronili ze maja ciezką prace i na tym rzecz polega ze dzisiaj
żeby pracownik miał jakies prawa to powinien mieć tylko latarke
żeby zobaczyć czy tego wysokiego pracownika tam nie ma pod wagonami
który ma zbyt wysoką pensje żeby sobie czegos nie wziazc z tylu dopalaczy
2015-05-16 11:01:31 Autor: tfanatic
---.189.0.198
Bo w USA to większość tych wysokich urzednikow którzy zarabiają
miliony na ludzkiej głupocie jak nie bierze jakiś narkotykow
to corki za nich biorą i kladą się spac pod pociągiem i po tym
mozna poznać ich mafie narkotykowe .
2015-05-16 11:05:39 Autor: tfanatic
---.189.0.198
Nic by ci się nie stało na tych torach jakbys sam zczepial te wagony
sprzęgami samoczynnymi jako maszynista i szef by miał trochę
większą oszczednosc na tych lampach bo dalby ci tylko latarke
i jeszcze więcej by zarabial tak samo jak w USA bo coraz
bardziej by mu się nudzilo i bys w końcu zobaczyl jego corke
która wziela narkotyki pod pociągiem bo w USA taki widok
nie jest wcale rzadki ze corka jakiegoś urzędnika wziela trochę więcej
i się polozyla pod pociąg
2015-05-16 11:10:39 Autor: tfanatic
---.189.0.198
W USA jeden i drugi jest lumpem maszynista który dostaje tylko latarke i ma sam sprzegac
po ciemku te wagony bo jego Pana nic nie interesuje tylko większy zysk i oszczednosci
a Szef nawet nie wie ze cos bierze z tych narkotykow jak go stać na trochę więcej
bo dosypują mu wszyscy tak ze jego corka tez na pewno nie wie ze cos brala
i ląduje pod pociągiem ktoregos dnia
2015-05-16 11:18:44 Autor: tfanatic
---.189.0.198
Takze corka w USA spi pod pociagiem takiego Boosa i nawet nie wie jak
jej się udało z domu wyjść jak stary chciał wszystko kontrolować z kim
się spotykala żeby najniżej nie spadla i zazwyczaj tak jest ze jak
cos już wezmie od kolegow to nawet nie wie jak z tego domu wylazła
ze jej się trafil ten najniższy towarowy pociąg bez oświetlenia
razem z najtańszym maszynistą który ma tylko latarke żeby sprawdzić
czy ktoś pod nim nie lezy bo jego to nic nie interesuje z uwagi na fakt
ze jak chce cos sprzegnac tymi sprzęgami samoczynnymi to nie musi
nawet wchodzić na tory wajche ma z daleka i wystarczy ze ja sobie poluzuje
i skład mu się uformuje momentalnie razem ze wszystkimi wariatami
2015-05-16 11:22:00 Autor: tfanatic
---.189.0.198
Najgorsze jest to ze taka corka nie wie ze jest pijana
i nie mozna od niej zadnego alkoholu wyczuć
a może się rzucic jak UFO na takiego maszyniste który wtedy
nawet może skład spuscic albo sam pod niego wpaść jak ufo .
2015-05-16 12:41:28 Autor: tfanatic
---.189.0.198
Mnie osobiście dziwi polityka transportowa naszego pięknego kraju dlatego ze Panstwo chce nałożyć na kolej która już plajtuje dodatkowe obciążenia w formie ubezpieczeń OC , na zachodzie w UK ludzie mają majątek w formie pojedynczych samochodow w domu Ferrari po 100.000funtow a gdzie tu mowiac o mieszkaniach dla młodych osob w tym kraju które chechłają na przysłowiowie krowie gowna obok torow w których są ukryte podatki Panstwo powinno albo te tory zwinąć albo tym ludziom pokazac ze mogą za darmo po nich jezdzic i sobie uruchomić swoje firmy kolejowe tak żeby wszyscy mieli prace a nie tylko czubki w firmach ubezpieczeniowych które siedzą i mysla tylko jak dużo nie robic żeby mieć więcej od tego co codziennie ciężary dźwiga i mu kregoslup peknie i nikt mu nawet nie zapłaci za tą wycieczke do szpitala oprócz samego Panstwa
2015-05-16 12:45:51 Autor: tfanatic
---.189.0.198
Wiesz ze zwykłego młodego człowieka w UK po skończeniu szkoły jak pracuje 2 lata stać na Ferrari za 100.000funtow nie mówiąc
o własnym mieszkaniu to powinieneś wiedzieć kto za tego bata u tych młodych ludzi w Polsce placi ze po torach nikt nie jeździ
i bilety kosztują majątek i oplaca się jeszcze na to wszystko uderzyć nowymi podatkami z ubezpieczeń na OC zamiast
polikwidować i te kliki i klitki w których siedzieli ruskie i ludziom pokazac ze mozna je powyburzać trochę
te tory wyprostować samemu i sobie pociąg kupic na zachodzie używany gowno kopnac w to które już się przewraca
w tych firmach i koncernach ubezpieczeniowych i samemu prowadzic ruch tak żeby wszyscy tylko mieli jakies zatrudnienie
no bo o to w tym kraju chodzi tym ruskim żeby sobie do końca zniszczyć to młode pokolenie po to żeby już nie powstalo normalne
tylko satelitarne myślące na wschod bo wtedy jak komuna była to się wszystko oplacalo ale was ow wtedy nie było
stać nawet na zachodni zegarek i dzisiaj chcecie sobie za prace tych ludzi kupic mieszkania we wszystkich krajach
swiata żeby było gdzie uciekać jak się wam biznes w tym kraju zacznie pieprzyc
2015-05-16 12:50:20 Autor: tfanatic
---.189.0.198
[Admin: zmoderowano]
2015-05-16 12:58:51 Autor: tfanatic
---.189.0.198
[Admin: zmoderowano]
2015-05-16 13:02:22 Autor: tfanatic
---.189.0.198
[Admin: zmoderowano]
2015-05-16 13:04:35 Autor: tfanatic
---.189.0.198
[Admin: zmoderowano]
2015-05-16 13:24:34 Autor: tfanatic
---.189.0.198
Ja pamiętam doskonale ile pijaków z rodzinami było stać
żeby sobie pojechać z Łodzi do Ciechocinka za komuny
Czy z Warszawy i wagony nie były takie same nowoczesne
jak teraz ale z tego samego pudla były zbudowane bo na
nowe do tej pory nie ma w tym kraju .
2015-05-16 13:26:27 Autor: tfanatic
---.189.0.198
[Admin: zmoderowano]
2015-05-16 13:31:48 Autor: tfanatic
---.189.0.198
[Admin: zmoderowano]
2015-05-16 13:40:15 Autor: tfanatic
---.189.0.198
[Admin: zmoderowano]
2015-05-16 13:46:39 Autor: tfanatic
---.189.0.198
[Admin: zmoderowano]
2015-05-16 13:52:42 Autor: tfanatic
---.189.0.198
Ja dokładnie pamiętam na początku lat 80 ten pociąg z Łodzi do Ciechocinka
który łączył się w Kutnie z EX Kujawiakiem z Warszawy tez do Ciechocinka
to ten pociąg tu u mnie w Łodzi miał 14 wagonow i wszystkie były pelne
a koszt mniej więcej za 3 osoby moja mama zaplacila w granicach
12-18zl w 1 strone dlatego się oplacalo 14 wagonow i wszystkie były pelne ,
a dzisiaj ci ludzie na to wszystko charują obciąza się ich podatkami za wszystko
i nie stać ich nawet żeby wejść do swojego własnego pociągu na którzy orzą
calymi latami jak głupcy .
2015-05-16 13:55:09 Autor: tfanatic
---.189.0.198
W tamtych latach za komuny Panstwo tez kolej dotowalo tak samo
jak ta Chora Unia teraz z tym ze każdemu wolno było wejść do tego pociągu
nawet jak pil wodke w pracy i wszystko psul to tez mu wolno było zapracować
na spanie i na jedzenie i nawet na nowe bloki jak tylko sobie na nie wplacil .
2015-05-16 13:57:54 Autor: tfanatic
---.189.0.198
Bo dzisiaj to już bys temu swojemu pracownikowi na którego Unia tez daje ci pieniądze
powiedział ze nie jest już rentowny jak sobie kilka razy pozwolil w pracy wypic
wodke i nie przyszedł o wyznaczonej porze a Unia ci daje na te pociągi
które od lat nie są rentowne i nie ma komu was wszystkich za to posadzic
2015-05-16 13:59:54 Autor: tfanatic
---.189.0.198
[Admin: zmoderowano]
2015-05-16 14:01:53 Autor: tfanatic
---.189.0.198
[Admin: zmoderowano]
2015-05-16 14:18:13 Autor: tfanatic
---.189.0.198
[Admin: zmoderowano]
2015-05-16 14:24:13 Autor: tfanatic
---.189.0.198
[Admin: zmoderowano]
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony