Partnerzy serwisu:

PKP IC: Wkrótce przetarg na 23 składy KDP!

Roman Czubiński 05.05.2021 11,9k

PKP IC: Wkrótce przetarg na 23 składy KDP!
fot. MS
Wśród inwestycji taborowych PKP IC znajdzie się zakup ponad 20 zespołów trakcyjnych dużych prędkości. Przewoźnik pracuje też nad pozyskaniem aż 96 wielosystemowych elektrowozów i prawie 40 składów push-pull z lokomotywami. Pomysł na obsługę odcinków niezelektryfikowanych to hybrydowe zespoły trakcyjne w specyfikacji dalekobieżnej – ujawnił podczas Kongresu 590 członek zarządu PKP IC Adam Laskowski.
Według planów do 2030 r. w Polsce mają powstać pierwsze linie Kolei Dużych Prędkości z prawdziwego zdarzenia. Będą one zapewniać dojazd do Warszawy i Centralnego Portu Komunikacyjnego m. in. z Wrocławia przez Łódź. – Z myślą o ich obsłudze przygotowujemy przetarg na dostawę 15 elektrycznych zespołów trakcyjnych rozwijających prędkość 250 km/h. Przewidujemy też opcję na osiem dodatkowych pojazdów – poinformował Laskowski. Wraz z Pendolino ma to pozwolić PKP IC na obsługę wszystkich tras KDP w Polsce. – Będzie to tabor bardzo wysokiej jakości – zapewnił przedstawiciel przewoźnika.

Szykują się duże przetargi PKP Intercity


Nie będzie to jedyne duże postępowanie w najbliższym czasie. – Niebawem ogłosimy przetarg na kolejnych 96 lokomotyw wielosystemowych – zapowiedział członek zarządu PKP IC. Prędkość nowych pojazdów ma wynosić 200 km/h. Będzie to największe tego typu zamówienie w historii przewoźnika – i w ogóle w Polsce po 1989 r. Kolejny zastrzyk nowych lokomotyw będzie wiązał się z dostawami taboru push-pull. – W drugiej połowie roku rozpiszemy przetarg na 38 takich składów wraz z lokomotywami do ich obsługi – zapewnił Laskowski. Piętrowe składy będą przeznaczone do obsługi tras o największych potokach pasażerskich, takich jak Warszawa – Łódź czy Kraków – Katowice – Wrocław.

PKP IC nie zapomina też o obsłudze linii niezelektryfikowanych. – Do ich obsługi zamierzamy pozyskać hybrydowe zespoły trakcyjne. Są one już dostępne na polskim rynku, ale w wersji regionalnej – kontynuował przedstawiciel PKP IC, zastrzegając, że przewoźnikowi zależy na pojazdach o specyfikacji dalekobieżnej. Umożliwią one obsługę pozbawionych sieci trakcyjnej końcówek tras bez wydłużania czasu podróży poprzez przesiadkę lub zmianę lokomotywy.

150 nowych lub zmodernizowanych "pojazdów" w 2021 roku

Nowa strategia taborowa PKP IC do 2030 r. zakłada modernizację lub wymianę na nowy całego taboru. – Do tego czasu chcemy kupić 500 nowych wagonów i tyle samo zmodernizować. W samym 2021 r. na nasze tory trafi 150 nowych lub zmodernizowanych pojazdów. Pokazuje to skalę inwestycji naszej spółki – stwierdził Laskowski. Jak uzasadnił, właśnie szeroko zakrojone inwestycje są konieczną odpowiedzią na spadek przewozów spowodowany pandemią. – To jedyna droga do powrotu pasażerów. Jeśli nie będziemy kupować nowego taboru i zachęcać nim ludzi, trend spadkowy się utrzyma. Oprócz tego w roku 2030, kiedy w pełni wejdą w życie zapisy IV Pakietu Kolejowego, dzięki zakupom i modernizacjom będziemy w stanie konkurować z dużymi przewoźnikami europejskimi – podsumował członek zarządu PKP IC.
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony