Partnerzy serwisu:

PKP IC: We wrześniu jeszcze większe wzrosty niż w wakacje

PKP IC 15.10.2015 147

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
Komentarze:
2015-10-15 11:10:54 Autor: .Piotr
---.imir.agh.edu.pl
Fajnie, ale szanowne ICe. Weźcie w końcu urealnijcie cennik dla pociągów TLK.

Dla wyjaśnienia, mały przykład. Od nowego rozkładu wraca połączenie Zagórz - Warszawa p. Stróże. Cena podróży 2 kl. w relacji Gorlice Zag. - Kraków Gł. (157 km) to 42 złote (!!!)
http://www.intercity.pl/pl/dokumenty/Przepisy%20i%20taryfy/RPOIC/01-09-2015/Cennik_uslug_(zm_1-10).pdf

gdy autobusem jedziemy maksymalnie za 20 zł. (Mercedes dobrej klasy z klimą, nie żaden burakowóz Arona). Wybaczcie, ale nikt nie będzie kupował biletu z miesięczmym wyprzedzeniem żeby zaoszczędzić 15 zł, bo i tak konkurencja jeździ taniej.

Bilety relacyjne psu na budę się zdadzą, jeśli nie będzie urealnienia cen pociągów TLK. Na dystanse do 200-300 km te ceny są zupełnie oderwane od realiów rynkowych. A po bankowcach to należy jednak spodziewać się dobrego rozeznania otoczenia rynkowego.
2015-10-15 11:11:30 Autor: Driver
---.centertel.pl
Tak tak, propaganda sukcesu przed wyborami...Wczoraj jechałem Pendolino, zapełnienie pociągu może 40%.
2015-10-15 11:13:56 Autor: Kflik
---.60.129.178
Przewozy na poziomie z 2012, a dotacja?

jak wypadnie porównanie z 2007?
2015-10-15 11:15:53 Autor: Kflik
---.60.129.178
@.Piotr

to jest problem któego PKP IC nie widzi.

Może na Warszawa - Kutno jeszcze mogą mieć takie ceny, tutaj jednak nie.

Dlatego ceny moga zależec od linii kolejowej po której jedziemy, nie powinny zaś od kategorii pociągu (jesli oba są dotowane).
Mają tak dużą dotację, że powinno się ich zmusić do dogadania z przewoźnikami regionalnymi.
2015-10-15 11:38:04 Autor: unapologetic bitch
---.dynamic.chello.pl
Faktycznie jest się czym chwalić? Po przejęciu w 2012 roku grupy PKP przez ''Karnowskich'',PKP IC zaliczyło w ciągu 2 lat spadek przewozów o prawie 10 milionów pasażerów. Teraz zaczynają zbliżać się do wyniku przewozów osiąganego w 2012 roku przez poprzedników.Tylko za jaką cenę?

W 2012 roku dotacja do połączeń międzywojewódzkich wynosiła nieco ponad 200 milionów złotych,tymczasem w roku 2015 blisko 500 milionów. Dodatkowe środki publiczne nie wpłynęły na radykalne zwiększenie pracy eksploatacyjnej,a pokrywają jedynie horrendalne koszty oferty, której efektywność jest na najniższym poziomie od 2001 roku. Warto zauważyć,że jeszcze w 2013 roku, na przykład na trasie Warszawa-Trójmiasto kursowało raptem 5 par pociągów,a od grudnia 2015 będzie ich aż 20.Oferowanie ( oraz koszty) wzrośnie więc w ciągu 2 lat na tej trasie o 300%.O ile wzrastają średnio przewozy...o 30%. Zakładając, że na trasie do Trójmiasta przewozy wzrosły nawet i o 100%, ich efektywność spadła. Czekamy na dane dotyczące wyniku firmy za 2015 rok. Zwłaszcza w segmencie komercyjnym...
2015-10-15 11:55:21 Autor: \\\Goral///
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ .Piotr & Kflik

Ludzie, naprawdę nie rozumiecie skąd się to bierze? Naprawdę?

Jeżeli osoba decydująca o kształcie oferty cenowo-taryfowej na co dzień mieszka w Warszawie (do tego być może w lepszej klasy mieszkaniu w lewobrzeżnej części miasta, a nie w zwyczajnym bloku na prawym brzegu Wisły), jeździ głównie dobrej klasy samochodem (zarówno służbowym, jak i prywatnym), zarabia zapewne zdecydowanie więcej niż średnia krajowa, a faktyczne realia kolei kojarzy nie dość, że tylko od przypadku do wypadku, to jeszcze wyłącznie przez pryzmat Pędoszmaty i ludzi z niej korzystających - to czy jakikolwiek dalszy komentarz jest potrzebny?
2015-10-15 11:57:27 Autor: /\Goral/\
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ unapologetic bitch

To są tzw. fakty niewygodne, a w perspektywie 25 października wręcz silnie uwierające, więc Cię zaraz PICofania zaszczuje, albo i Admin zmoderuje, bo wszak RK to portal poprawny politycznie ;D
2015-10-15 12:15:52 Autor: asm. hucinski
---.play-internet.pl
Trudno odbudować to co wcześniej zaprzepaszczono. Jednak trzeba zwiększyć udział kolei - ogólnie w Polsce - w przewozach pasażerskich, który jest bardzo niski. Miasta nasze duszą się od spalin samochodowych, na wylotówkach drogowych z aglomeracji korki i przekleństwa. W transporcie szynowym - ulga, dla wszystkich uczestników ruchu, w ramach równoważenia transportu. To powinno być priorytetem. A dotacje ? Cóż - podobno jesteśmy w trzydziestce najbogatszych państw świata. Może nas stać na dotowanie wielu rzeczy, ale nie stać nawet bogatych na marnotrawstwo, i nie można pozwolić też na to aby pociągi jeździły puste, bo ceny są zaporowe dla wielu a TLK i IC, za drogie w porównaniu do innych środków transportu, zwłaszcza drogowego.

2015-10-15 12:23:44 Autor: zbychu
---.um.torun.pl
Raczej ostatnie wzrosty ilości pasażerów (jak dla mnie wręcz zaskakujące) nie skłonią ich do urealnienia cen. Niestety.
2015-10-15 12:28:07 Autor: Kflik
---.60.129.178
@zbychu

To nie jest zaskakujące, przy tak znaczącym wzroście ilości oferowanych połączeń na niektórych liniach oraz poprawie stanu technicznego linii.

Natomiast problem jest taki, że gdzie jest ok to jest, ale w wielu miejscach obecne ceny (na trasy do powiedzmy 200km) są absurdalne. (nie, że wysokie - są absurdalne, mają się nijak do jakości oferty)
2015-10-15 12:29:56 Autor: Kflik
---.60.129.178
są miejsca, że trasy do 200km moga kosztować jak obecnie (np. może wyjazdówki z Warszawy) ale są miejsca gdzie są wzięte z kosmosu.

z resztą jesli PLK gdzieś płacą mniej, pociąg jest 1 czy 2 pary na dobę, czas przejazdu gorszy od busa, który kosztuje połową ceny na TLK albo i mniej a kursuje nawet z 10 razy częściej - to nad czym się tu zastanawiać?
2015-10-15 12:32:05 Autor: Marmur
---.satfilm.net.pl
Zwiększyli przewozy kosztem wycofanych Interregio.
2015-10-15 12:41:02 Autor: unapologetic bitch
---.dynamic.chello.pl
Skoro PKP SA postanowiło zatrudnić Fronczewskiego do kampanii nawiązującej treścią do wiersza Tuwima, trudno mi było się powstrzymać:)

Mówi Bielecki i Balcerowicz,
Szuka roboty Karnowski, Ćiżkowicz,
Bankowy rynek drąży posucha,
Przyda się dla nich intratna fucha.

I nagle powstał pomysł szatański,
Przejąć teren brudny ugór bezpański,
Co zawsze śmierdział nutą obciachu
W świecie biznesu prawdziwym tabu.

Więc zagościły na Szczęśliwickiej,
Tabuny dzikie z hordy zbójnickiej,
Złaknione blichtru i apanaży,
Z obfitym rogiem stołków podaży.

Wnet zbudowały świat korporacji,
Strategie kreśląc z Sowich kolacji,
Exel zastąpił zdrowy rozsądek,
Filarów strumień wylał się wrzątek.

Dwa lata ich ciężkiej pracy,
A nie docenili podli rodacy,
Osiem milionów obywateli,
Wysiadło z IC i poszli gdzie chcieli.

I tak upadła planów groteska,
Niezbyt rozsądna, bo Celejewska,
Na cito poszły prezesów zmiany,
Nastąpił w IC młodzian pejsany.

Rozdał bilety za marne grosze,
Bo premium łkał Klienta prosze!,
Odbił przewozy od dna porażki,
wynik kasowy,nie był tu ważki.

Wpisał się w linię parasola,
Który wszak uznał,że jego rola,
Polega tylko na sprzedaży,
Rodowych sreber, bo kto skojarzy,

Że cały sukces zarządzania,
Wynika z Cargo i prądu sprzedania,
I kto im w twarz bezczelnie powie,
Znamy okrutną prawdę Panowie.

Macie dziś bardzo dobre wyniki,
Dzięki sprzedaży Energetyki.
2015-10-15 12:43:09 Autor: max2
---.merinet.pl

max2
30 mln, czyli zaledwie POŁOWA tego, co przewiozły w 2008 OPM PR (poc. pospieszne) + ówczesne PKP Intercity.
2015-10-15 13:11:52 Autor: Kflik
---.60.129.178
BTW

"wzrosty większe niż w wakacje" czy też rok temu we wrzesniu były większe spadki niż w wakacje?
2015-10-15 13:12:07 Autor: Kryniczanin
---.play-internet.pl

Kryniczanin
A czy spółka pochwaliła się podwyżkami cen biletów na pendolino?
2015-10-15 14:00:22 Autor: A podrożały?
---.static.ip.netia.com.pl
A podrożały ?
2015-10-15 14:05:14 Autor: Kryniczanin
---.play-internet.pl

Kryniczanin
Podrożeją

Piotr Ciżkowicz, wiceprezes zarządu PKP SA podczas spotkania z dziennikarzami w srawie nowych inwestycji w PKP IC ocenił, że decyzja o podniesieniu cen na przejazdy EIP w klasie 1 nie obniży zainteresowania pasażerów podróżami w EIP Pendolino. W ocenie Ciżkowicza, jeśli przedstawiciele biznesu są gotowi płacić w ostatniej chwili za bilet do Krakowa 195 zł, zapewne zaakceptują także cenę nieznacznie wyższą.

Źródło:Kurier Kolejowy
2015-10-15 14:24:00 Autor: Kflik
---.60.129.178
W 1 klasie to niech sobie podnoszą, choć będzie to sporo więcej niż Leo bierze za klasę Premium która jest zdecydowanie fajniejsza.
2015-10-15 14:30:21 Autor: Kflik
---.60.129.178
Ostrawa - Praga w klasie Premium na dziś 919 - 1039 CZK (zależnie od kursu)

to 143 - 162PLN.

W cenie biletu:
- fotele rozkładane do pozycji leżącej
- wifi (w Pendo nie ma)
- monitor LCD
- gniazdko, lampa do czytania, koc
- nielimitowane napoje bezalkoholowe
- posiłek ("large meal) i deser
2015-10-15 14:58:51 Autor: .Piotr
---.imir.agh.edu.pl
@Kflik:
Problem Ic polega an tym, że ci światowi menago nie jeździli pociągami na świecie. Ba, wątpię, że po Polsce podróżują koleją. Stąd ich działania są chaotyczne - od ściany do ściany. Choć czasem coś ustrzelą, to jednak brakuje jakiejś logicznej, jasnej konsekwencji, wynikającej z dobrego rozeznania rynku i jego otoczenia.
2015-10-15 15:38:13 Autor: Malopolanin
---.116.200.66
W odpowiedzi na post Marmur:
"Zwiększyli przewozy kosztem wycofanych Interregio."
Mhm. Czyli prawie 600 tys. pasażerów więcej we wrześniu (w porównaniu z wrześniem 2014), to byli pasażerowie InterREGIO. Okej. Dzięki za zrobienie mi dnia.
2015-10-15 15:49:19 Autor: rudek09
---.tktelekom.pl
Jeśli Intercity nadal będzie zestawiało dalekobieżne pociągi TLK z dwóch zdezolowanych wagonów 2KL i jednego 1KL. W których przez tłok nie można się przecisnąć, jak jest nagminnie w Jezioraku, Poznań - Olsztyn to mnie niech nie liczą, zwłaszcza po podroży w nieoświetlonym i nieogrzewanym wagonie, jak to miało miejsce tydzień temu.
2015-10-15 16:23:06 Autor: Kryniczanin
---.play-internet.pl

Kryniczanin
Goral

W Bydgoszczy pewnie przerażenie.

Jarubas w NRR Prezydenta Andrzeja Dudy.

http://wpolityce.pl/spoleczenstwo/268535-jarubas-rotfeld-gilowska-orlowski-kluska-to-niektore-z-nazwisk-narodowej-rady-rozwoju-przy-prezydencie-dudzie-zobacz-pelna-liste
2015-10-15 16:26:05 Autor: Kryniczanin
---.play-internet.pl

Kryniczanin
Kurczę, źle przeczytałem.

PSL-owiec pomylił mi się z Jakubasem :-)

Sorki za wprowadzenie w błąd.
2015-10-15 16:29:57 Autor: /\Goral\/
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ Kryniczanin

Chyba Ci cię nazwiska mylnęły co nieco... ;P

Jarubas (Adam) to marszałek woj. świętokrzyskiego i eks kandydat PSL na prezydenta.

Właściciel Newagu nosi "nieco" inne nazwisko - Jakubas i zdecydowanie inne imię - Zbigniew.
2015-10-15 16:40:45 Autor: unapologetic bitch
---.dynamic.chello.pl
@Kryniczanin
Uważaj, bo kiedyś pomylisz Krynicę Morską z Górską:)
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony