PKP IC naprawi też lokomotywy EP09
jm, Rynek Kolejowy ⚫ 08.04.2015 ⚫
223
Archiwum RK
Komentarze:
2015-04-08 09:52:24 Autor: BR232-092
---.multi.internet.cyfrowypolsat.pl
A co z przetargiem na złomowanie wagonów pasażerskich ? Te 167 zlomkow z całego kraju.
2015-04-08 10:00:39 Autor: gosc_33332
---.dynamic.chello.pl
w zeszle wakacje na wwa-gdynia to 9-ka padała średnio raz w tygodniu. moze coś więcej niż naprawa.. nie dają rady przy długich pociągach, ograniczeniach + temeperatura. może wreszcie asynchrony, kabel do kabin sterowniczych i moglyby jeszcze lata służyć.
2015-04-08 10:03:30 Autor: IM&ZB
---.dynamic.chello.pl
Dopoki przewoznik nie zajmie sie "naprawa" trzech filarow dzialalnosci czyli siatka polaczen, produktem i serwisem pokladowym na nic sie zdadza wszelkie dlubaniny taborowe...
2015-04-08 11:13:47 Autor: sb
---.internetdsl.tpnet.pl
czy to zdjęcie robione było koło Zawiercia w Chruszczobrodzie ?
2015-04-08 11:20:24 Autor: Goloos
---.internetdsl.tpnet.pl

Goloos
@SB:
Chruszczobród - lato 2014
Chruszczobród - lato 2014
2015-04-08 12:04:43 Autor: Luca
---.dynamic.chello.pl
NARODOWA to może być reprezentacja piłki kopanej. Skądinąd dorobek ma porównywalny.
Przewoźnik to może być co najwyżej państwowy.
Przewoźnik to może być co najwyżej państwowy.
2015-04-08 12:28:18 Autor: Gdynianin
---.19.245.166
Dotychczas modernizacje EP09 to był pic na wodę, prawdziwa modernizacja będzie jak wstawią asynchrony i falowniki lub przy chęci zachowania oryginalnych silników to chociaż choppery (jak chcą zgarnąć EM10 to u nich choppery będzie trzeba wymienić więc szlak będzie przetarty), przegrzewanie się oporów to główna bolączka epok.
2015-04-08 14:20:38 Autor: ep40
---.szczecin.mm.pl
Do czoperów jest raczej niechęć w polskich firmach kolejowych. Asynchrony byłyby o tyle lepsze, że dzięki nim można by podnieść moc, a wiadomo jak mułowate są EP09 (przegrzewanie oporów też ma w tym rolę, w EU07 maszynista nie boi się lecieć ostro po nastawniku do pozycji bezoporowej, bo wie, że EU07 się nie przegrzeje, a w EP09 trzeba powoli, bo jakby szybko to zanim doleciałby do bezoporowej to nawet nie spostrzegłby kiedy opory zapłonęłyby), więc asynchrony dynamikę by poprawiły. Można by też się pokusić przy asynchronach o podniesienie prędkości maksymalnej do 200km/h.
2015-04-08 15:32:46 Autor: maszynista IC
---.dynamic.gprs.plus.pl
fachowa strona to i sami fachowcy sie wypowiadaja, zwlaszcza ten od "plonacych oporow". Ale jakby tak jeden przynajmniej poczytal instrukcje maszynistowska (nawet jakas stara), albo ksiazke WKL zdobyl, to by bzdur o "wolnym" rozruchu nie pisal.
2015-04-08 18:50:41 Autor: też maszynista IC
---.dynamic.gprs.plus.pl
Nie trzeba oglądać kabaretu... wystarczy poczytać komentarze "specjalistów" od wszystkiego i od niczego. A te "płonące opory" ubaw po pachy :-) :-) :-)
2015-04-08 23:14:04 Autor: Ave Ja
---.242.138.101
To że EP09 zbiera się wolniej niż EU07 wynika z mniejszej siły pociągowej, ale mikole dadzą sobie wszystko wkręcić :)
Zresztą 104E była robiona poczatkowo przecież na 140 km/h, a 160 osiągnęli dzięki zmianie przełożeń, więc ceną za to jest pewne zmniejszenie przyspieszenia przy niższych prędkościach.
Zresztą 104E była robiona poczatkowo przecież na 140 km/h, a 160 osiągnęli dzięki zmianie przełożeń, więc ceną za to jest pewne zmniejszenie przyspieszenia przy niższych prędkościach.
2015-04-08 23:53:11 Autor: WB
---.dynamic.gprs.plus.pl
Z tytułu i z samego artykułu można wywnioskować, że państwowy przewoźnik ŁASKAWIE weźmie się za naprawy lokomotyw.
2015-04-09 09:38:44 Autor: Gdynianin
---.19.246.107
Odnośnie płonących oporów https://www.youtube.com/watch?v=_xnLcqA2qFc
Zasadniczo powinno się ustawić pozycję bezoporową jak najszybciej, lecz też trzeba pilnować by prąd zbyt mocno nie wzrósł, a o tym decyduje czy się zmienia pozycje powoli czy szybko. Zimą jednak maszyniści bardziej żwawo startują na EP09, bo zimniejsze powietrze lepiej chłodzi.
Zasadniczo powinno się ustawić pozycję bezoporową jak najszybciej, lecz też trzeba pilnować by prąd zbyt mocno nie wzrósł, a o tym decyduje czy się zmienia pozycje powoli czy szybko. Zimą jednak maszyniści bardziej żwawo startują na EP09, bo zimniejsze powietrze lepiej chłodzi.
2015-04-09 12:24:26 Autor: zeus04
---.133.22.13
W odpowiedzi na post Gdynianin:
"Odnośnie płonących oporów https://www.youtube.com/watch?v=_xnLcqA2qFc
Zasadniczo powinno się ustawić pozycję bezoporową jak najszybciej, lecz też trzeba pilnować by prąd zbyt mocno nie wzrósł, a o tym decyduje czy się zmienia pozycje powoli czy szybko. Zimą jednak maszyniści bardziej żwawo startują na EP09, bo zimniejsze powietrze lepiej chłodzi."
EP09 w dobrych rekach jest bardzo niezawodna. Przerwa na rezystorze nie jest i nie powinna być większym problemem. Łatwo to "obejść" :), na niektórych seriach nawet nie wychodząc z kabiny maszynisty. Najgorsze jest zalanie rezystora i w związku z tym doziemienie. Na ET21, ET22 i czasem ET41 zdarzały się takie przypadki. Opornik EP09 z natury był odporny na deszcz. Jechałem z obecnym instruktorem z Olszynki przy +30 stopniach w cieniu i wszystkie rozruchy na jego - wtedy jeszcze planowej - EP09 były powyżej 1000 amper na silnik. Zasadniczo powinno się ustawić pozycję bezoporową jak najszybciej, lecz też trzeba pilnować by prąd zbyt mocno nie wzrósł, a o tym decyduje czy się zmienia pozycje powoli czy szybko. Zimą jednak maszyniści bardziej żwawo startują na EP09, bo zimniejsze powietrze lepiej chłodzi."
2015-04-09 12:31:51 Autor: zeus04
---.133.22.13
W odpowiedzi na post Ave Ja:
"To że EP09 zbiera się wolniej niż EU07 wynika z mniejszej siły pociągowej, ale mikole dadzą sobie wszystko wkręcić :)
Zresztą 104E była robiona poczatkowo przecież na 140 km/h, a 160 osiągnęli dzięki zmianie przełożeń, więc ceną za to jest pewne zmniejszenie przyspieszenia przy niższych prędkościach."
104E nie miała zmienionego przełożenia na 160 km/h. Po prostu dobrany do tej lokomotywy silnik trakcyjny LKa-740 ma charakterystykę trakcyjną bardziej odpowiednią dla lokomotywy towarowej i w związku z tym przełożenie ma bardzo małe. Obroty maksymalne uzyskuje dopiero przy ok. 185 km/h. Moc ciągłą 2920kW przy napięciu znamionowym =3kV EP09 utrzymuje do 144 km/h, a później słabnie. Jechałem kiedyś na EP09 na pociągu osobowym z Katowic do Bielska Białej, a skład pociągu to były OIDP 4 lub 5 wagonów 111A i EU07 na zimno. EP09 w praktyce "zbierała" się bardzo dobrze, zwłaszcza przy większych prędkościach. Do 120 szła jak "rakieta" Zresztą 104E była robiona poczatkowo przecież na 140 km/h, a 160 osiągnęli dzięki zmianie przełożeń, więc ceną za to jest pewne zmniejszenie przyspieszenia przy niższych prędkościach."
2015-04-09 14:31:10 Autor: maszynista IC
---.dynamic.gprs.plus.pl
Gdynianin, Ty już lepiej nic nie pisz :)
2015-04-09 14:42:06 Autor: zal
---.dynamic.gprs.plus.pl
Brawo zeus04, zapomniales napisac jeszcze jak sie pomija nadmiarowe na dziewiatce , UTK ucieszyloby sie.
2015-04-09 15:40:03 Autor: zeus04
---.133.22.13
W odpowiedzi na post zal:
"Brawo zeus04, zapomniales napisac jeszcze jak sie pomija nadmiarowe na dziewiatce , UTK ucieszyloby sie."
Ja nigdy nie miałem potrzeby pomijać "nadmiarowe", ale są tacy i jest to dla mnie żenujące, tym niemniej EP09 wytrzymała to i na moje pytanie o cel i częstotliwość stosowania takiej jazdy - padła odpowiedź, że to codzienność na tym egzemplarzu (lokomotywy były wtedy planowe). Maszyna miała wtedy ok. dwóch lat i przez ten czas jeździła bezawaryjnie... 2015-04-09 21:00:06 Autor: zal
---.dynamic.gprs.plus.pl
Zeus04 proszę przestań , nie pisz więcej !!!
2015-04-10 08:45:16 Autor: zeus04
---.play-internet.pl
@zal:
A malować mogę? :)
A malować mogę? :)
Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |