Partnerzy serwisu:

PKP IC chce ujednolicić serię EP09

Roman Czubiński 24.08.2021 17k

PKP IC chce ujednolicić serię EP09
fot. Marcin Kucięba, SM42.pl
Narodowy przewoźnik dalekobieżny nie wycofuje się z eksploatacji lokomotyw EP09. PKP Intercity przygotowuje się do kolejnej naprawy P5, podczas której chce ujednolicić serię szybkich elektrowozów. 
PKP Intercity wystosowało otwarte zapytanie ofertowe w sprawie kosztów napraw P5 całej serii 46 lokomotyw EP09, które mają być wykonywane od 2023 roku. Jej właściciel zamierza wykorzystać naprawy do ujednolicenia rozwiązań technicznych we wszystkich egzemplarzach.

Silniki pomocnicze asynchroniczne i Flexicoil

Najpoważniejsze zmiany mają nastąpić w układzie napędowym i elektrycznym. PKP IC oczekują zastosowania w układach pomocniczych silników asynchronicznych. Pozostałe silniki mają zostać przezwojone, a ich izolacja – nasycona. Całości dopełni zabudowanie elektronicznej szafy pneumatycznej z systemem przeciwpoślizgowym oraz zabudowa wydajniejszej sprężarki głównej.

Istotne będą też modyfikacje podwozia. Wszystkie EP09 otrzymają usprężynowanie drugiego stopnia ze sprężynami Flexicoil, które dotychczas miała tylko część egzemplarzy. Wózki mają zostać unowocześnione poprzez zamontowanie czujników temperatury maźnic, połączeń z wykorzystaniem gniazd typu Harting i szybkozłączek, nowych filtrów odpowietrzających przekładni głównych oraz układu smarowania kół i piasecznic. Ważną częścią modernizacji – obejmującą zarówno podwozie, jak i pudło – będzie przystosowanie pojazdów do zabudowy elementów pokładowego systemu ETCS.

Dla maszynisty - nowy pulpit i fotel

Wspomniane zmiany w układzie elektrycznym wymuszą zmiany w układzie chłodzenia maszyn elektrycznych i przedziału maszynowego, w tym – modyfikację układu żaluzji na burtach lokomotyw. Na tym jednak zmiany obejmujące pudło się nie skończą. PKP IC zamierza poważnie zmodyfikować kabiny maszynistów poprzez montaż nowych, ergonomicznych foteli i pulpitów, zabudowę nowego oświetlenia LED, nowej izolacji cieplnej i akustycznej (w kabinie i całym pudle) oraz nowego systemu klimatyzacji i ogrzewania. Nowe mają być też prędkościomierze elektroniczne oraz generatory systemu SHP i czuwaka aktywnego.

Drzwi boczne i do przedziału maszynowego mają zostać wymienione na nowe z możliwością doszczelnienia, a okna boczne – na opuszczane. Zmodernizowane pojazdy zyskają też gniazda UIC, możliwość zdalnego zamykania i otwierania drzwi wagonów oraz system monitoringu szlaku (zarówno torowiska, jak i sieci trakcyjnej).
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony