Partnerzy serwisu:

PKP IC chce wynająć kolejne pociągi spalinowe – na Magistralę Podsudecką

Jakub Madrjas 18.03.2021 8,5k

PKP IC chce wynająć kolejne pociągi spalinowe – na Magistralę Podsudecką
fot. MS
PKP Intercity wydaje się być zadowolone z obsługi pociągów Kraków – Zagórz dzierżawionymi spalinowymi zespołami trakcyjnymi. Na kolejne lata planuje rozszerzenie oferty o połączenia Kraków – Nysa – Jelenia Góra/Kudowa-Zdrój.
Od połowy grudnia PKP Intercity, korzystając ze spalinowych zespołów trakcyjnych, których właścicielem jest SKPL, uruchamia dwie pary połączeń Kraków – Zagórz. W pierwszych tygodniach nie brakowało chętnych do skorzystania z nowej oferty. Zalety wykorzystania jednostek spalinowych z punktu widzenia Intercity opublikowaliśmy tutaj.

Planują wynajem na kolejne lata


Teraz PKP Intercity opublikowało zapytanie ofertowe (RFI) z prośbą o udzielenie informacji dotyczącej możliwości dzierżawy spalinowych zespołów trakcyjnych (dalej SZT) do obsługi relacji pociągów pasażerskich wraz z zapewnieniem utrzymania technicznego oraz obsługą rewidencką na kolejne trzy lata – począwszy od od 12 grudnia 2021 r., z opcją wydłużenia o jeden rok. PKP IC chce poznać szacunkową cenę netto za pociągokilometr.

Według przedstawionych rynkowi planów PKP Intercity, zamierza zapewnić obsługę pociągów w zakresie drużyn trakcyjnych i konduktorskich (ale ich przeszkolenie będzie leżeć po stronie dostawcy taboru). Przewoźnik zakłada, że prędkość maksymalna (wymagana) powinna wynosić 120 km/h, liczba miejsc siedzących minimum 180, obsługa techniczna pojazdów odbędzie się w Zagórzu i Krakowie.

Nowe pociągi na Magistralę Podsudecką

Bardzo ciekawe są planowane trasy pociągów. Oprócz obsługiwanej obecnie składami SKPL trasy Kraków – Zagórz/Łupków, na której PKP IC zakłada zakończenie zamknięcia linii 108 i powrót do pełnej oferty na odcinku Krosno – Zagórz, przewoźnik zgłosił zapotrzebowanie na obsługę trasy z Krakowa do Kudowy-Zdroju przez Nysę i Jelenią Górę. Chodzi o utrzymanie obecnej oferty (obsługa pociągiem IC Sudety, niestety często zastępowanym autobusami) oraz uruchomienie drugiej pary pociągów po linii podsudeckiej z wykorzystaniem linii 287 – na wniosek Ministerstwa Infrastruktury. Na pierwszej trasie zakładane są przebiegi 1000 pckm dziennie, a na drugiej – 1428 pckm dziennie.

Warto przypomnieć, że SKPL potwierdził zakup 32 pociągów spalinowych DM90. W Holandii miały one jednak tylko 169 miejsc siedzących, w tym 34 składane.
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony