PKP Intercity ponownie chce wydzierżawić lokomotywy spalinowe
Jakub Rösler ⚫ 20.10.2021 ⚫
8,2k

Lokomotywa spalinowa 754, dzierżawiona od Kolei Czeskich. fot. Michał Szymajda
PKP IC chce wydzierżawić 5 lokomotyw spalinowych, które będą w stanie ogrzewać prowadzone przez siebie wagony. Termin dostarczenia 5 pojazdów określono na 30 grudnia tego roku, a oferty można składać do 4 listopada tego roku. Przewoźnik chce wynająć lokomotywy na 3 lata z opcją przedłużenia na kolejny rok.
PKP IC szuka kolejnych lokomotyw spalinowych. Tym razem jest to 5 sztuk pojazdów, zdolnych do zasilania wagonów w energię elektryczną 3kV DC, co pozwoli na prowadzenie składów wagonowych i korzystanie w nich z ogrzewania. Takiej możliwości nie mają wszystkie lokomotywy spalinowe, których używa do tej pory PKP IC. Ponadto lokomotywy muszą być przystosowane do kursowania po polskich liniach kolejowych.
Oferty można składać do 4 listopada tego roku, a termin dostawy dzierżawionych lokomotyw upływa 30 grudnia. Przewoźnik chce wynająć pojazdy na 3 lata, z opcją przedłużenia dzierżawy o kolejny rok. O wyborze w 100% zdecyduje cena. PKP IC wypożycza już lokomotywy spalinowe, są to popularne “Nurki” wypożyczone od Kolei Czeskich.
O problemach z taborem spalinowym w PKP IC pisaliśmy w ostatnim czasie wielokrotnie. Na braku lokomotyw cierpią zarówno mieszkańcy Gorzowa Wielkopolskiego, jak i chociażby pasażerowie pociągu TLK Sudety, który często jest zastępowany przez autobus, podobnie jak TLK Konopnicka. Przewoźnik deklaruje chęć poszerzania oferty i włączania do siatki połączeń kolejnych miast, co często wiąże się z koniecznością wykorzystania lokomotyw spalinowych, tak będzie chociażby w przypadku TLK Flisak, który od grudnia ma kursować przez nieużywany obecnie w ruchu pasażerskim fragment linii kolejowej 33.
Oferty można składać do 4 listopada tego roku, a termin dostawy dzierżawionych lokomotyw upływa 30 grudnia. Przewoźnik chce wynająć pojazdy na 3 lata, z opcją przedłużenia dzierżawy o kolejny rok. O wyborze w 100% zdecyduje cena. PKP IC wypożycza już lokomotywy spalinowe, są to popularne “Nurki” wypożyczone od Kolei Czeskich.
O problemach z taborem spalinowym w PKP IC pisaliśmy w ostatnim czasie wielokrotnie. Na braku lokomotyw cierpią zarówno mieszkańcy Gorzowa Wielkopolskiego, jak i chociażby pasażerowie pociągu TLK Sudety, który często jest zastępowany przez autobus, podobnie jak TLK Konopnicka. Przewoźnik deklaruje chęć poszerzania oferty i włączania do siatki połączeń kolejnych miast, co często wiąże się z koniecznością wykorzystania lokomotyw spalinowych, tak będzie chociażby w przypadku TLK Flisak, który od grudnia ma kursować przez nieużywany obecnie w ruchu pasażerskim fragment linii kolejowej 33.
Komentarze:
Przetargi

Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |