PKP Intercity: Bilety międzynarodowe w standardowych cenach wkrótce przez internet
Kasper Fiszer ⚫ 27.09.2022 ⚫
4,5k

Fot. ms (zdjęcie ilustracyjne)
Zakres internetowej sprzedaży biletów międzynarodowych ma wkrótce zostać rozszerzony. PKP Intercity chce wprowadzić do swojego sklepu www bilety wydawane według podstawowej taryfy międzynarodowej NRT. Zapobiegnie to sytuacjom, w którym sprzedaż w ostatnim okresie przed odjazdem pociągu prowadzona jest wyłącznie w kasach.
Od dłuższego czasu pasażerowie mogą kupować bilety na pociągi międzynarodowe za pośrednictwem strony internetowej PKP Intercity. W sprzedaży są tam jednak wyłącznie bilety wydawane według określonych ofert promocyjnych. Nie jest natomiast prowadzona sprzedaż według tzw. taryfy NRT (non-reservation ticket), a więc podstawowego sposobu naliczania opłat w komunikacji z większością krajów sąsiednich.
Sprzedaż przez internet kończy się nieraz zbyt wcześnie
Prowadzi to do sytuacji, w których po wyczerpaniu się puli biletów w obniżonych cenach kupno biletu jest możliwe jedynie w kasie biletowej. Tak zdarza się np. w przypadku przejazdów w niektórych relacjach pomiędzy Polską a Republiką Czeską. Początkowo na stronie intercity.pl można kupić bilet choćby w relacji Chałupki – Bogumin, ale po wyczerpaniu się puli określonej w ramach oferty Super Promo International system zaproponuje odwiedzenie kasy.
W wielu przypadkach dla podróżnych korzystniejsze będzie skorzystanie z ofert Visit Ostrava czy Visit Bohumin, jednak również bilety wydawane według tych zasad taryfowych sprzedawane są tylko w kasach na nie dłużej niż jeden dzień przed wyjazdem. Podobne problemy napotkają oczywiście także podróżujący w innych kierunkach. Jak informuje przewoźnik, wkrótce ma się to zmienić. Choć na razie nie znamy konkretnej daty rozszerzenia sprzedaży internetowej, Agnieszka Serbeńska z zespołu prasowego PKP Intercity zapewnia, że trwają prace nad zaoferowaniem za pośrednictwem witryny biletów NRT.
Pasażer ma mieć możliwość wyboru oferty
– Po rozszerzeniu systemu sprzedaży systemu dostępne będą zarówno ceny biletów Super Promo International, jak i NRT z możliwością porównania ceny i warunków handlowych – zapowiada nasza rozmówczyni. Dodaje, że to pasażer będzie mógł wybrać najkorzystniejszą dla siebie ofertę. Należy przy tym zaznaczyć, że bilety promocyjne będą w znakomitej większości przypadków atrakcyjniejsze cenowo, choć pewne różnice dotyczą zasad zwrotu czy zmiany terminu podróży.
Narodowy przewoźnik dąży w ostatnim czasie do zwiększenia roli sprzedaży internetowej. Sprzyjać ma temu m.in. wprowadzenie oferty Super Promo w relacjach krajowych. Zapewnia ona niższe ceny biletów przy zakupie z większym wyprzedzeniem, a nie w kasie tuż przed podróżą.
Sprzedaż przez internet kończy się nieraz zbyt wcześnie
Prowadzi to do sytuacji, w których po wyczerpaniu się puli biletów w obniżonych cenach kupno biletu jest możliwe jedynie w kasie biletowej. Tak zdarza się np. w przypadku przejazdów w niektórych relacjach pomiędzy Polską a Republiką Czeską. Początkowo na stronie intercity.pl można kupić bilet choćby w relacji Chałupki – Bogumin, ale po wyczerpaniu się puli określonej w ramach oferty Super Promo International system zaproponuje odwiedzenie kasy.
W wielu przypadkach dla podróżnych korzystniejsze będzie skorzystanie z ofert Visit Ostrava czy Visit Bohumin, jednak również bilety wydawane według tych zasad taryfowych sprzedawane są tylko w kasach na nie dłużej niż jeden dzień przed wyjazdem. Podobne problemy napotkają oczywiście także podróżujący w innych kierunkach. Jak informuje przewoźnik, wkrótce ma się to zmienić. Choć na razie nie znamy konkretnej daty rozszerzenia sprzedaży internetowej, Agnieszka Serbeńska z zespołu prasowego PKP Intercity zapewnia, że trwają prace nad zaoferowaniem za pośrednictwem witryny biletów NRT.
Pasażer ma mieć możliwość wyboru oferty
– Po rozszerzeniu systemu sprzedaży systemu dostępne będą zarówno ceny biletów Super Promo International, jak i NRT z możliwością porównania ceny i warunków handlowych – zapowiada nasza rozmówczyni. Dodaje, że to pasażer będzie mógł wybrać najkorzystniejszą dla siebie ofertę. Należy przy tym zaznaczyć, że bilety promocyjne będą w znakomitej większości przypadków atrakcyjniejsze cenowo, choć pewne różnice dotyczą zasad zwrotu czy zmiany terminu podróży.
Narodowy przewoźnik dąży w ostatnim czasie do zwiększenia roli sprzedaży internetowej. Sprzyjać ma temu m.in. wprowadzenie oferty Super Promo w relacjach krajowych. Zapewnia ona niższe ceny biletów przy zakupie z większym wyprzedzeniem, a nie w kasie tuż przed podróżą.
Komentarze:
Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |