Partnerzy serwisu:

PKP IC będą miały nowoczesną myjnię w Krakowie

Roman Czubiński 30.08.2021 3,2k

PKP IC będą miały nowoczesną myjnię w Krakowie
fot. PKP IC
Najkorzystniejszą ofertę w przetargu na zaprojektowanie i budowę myjni dla pociągów PKP IC na stacji Kraków Główny Zachód złożył Budimex. Obiekt powstanie w ciągu dwóch lat od podpisania umowy. Dziś składy pociągów rozpoczynających bieg w Krakowie są myte jedynie ręcznie.
Inwestycja zostanie przeprowadzona w trybie „projektuj i buduj”. Przetarg nieograniczony na wykonanie zadania ogłoszono w maju bieżącego roku. W przetargu wzięło udział dwóch oferentów, których oferty nie podlegały odrzuceniu. Budimex uzyskał maksimum punktów, pozostawiając katowickie Przedsiębiorstwo Budowlane „DOMBUD” daleko w tyle.

Automatyczne dopasowanie do kształtu pudła

Automatyczna myjnia wieloszczotkowa wraz z urządzeniami i infrastrukturą towarzyszącą ma powstać na terenie przy ul. Składowej 17, na torze nr 11. Na długości ok. 480 metrów tor ten ma otrzymać nawierzchnię szczelną (z posadowieniem na płycie betonowej), która przed i za myjnią ma być także ociekowa. Konieczna będzie rozbiórka m. in. mieszczącego się tam obecnie stanowiska mycia (nieczynnego z powodu złego stanu) oraz magazynów. Tor ma też zostać zelektryfikowany i wysekcjonowany.

Zastosowane urządzenia mają zapewniać możliwość mycia zewnętrznego boków oraz górnych i dolnych skosów pudeł pojazdów, ale nie – dachów. Domywanie pudeł, w tym – usuwanie graffiti, ma odbywać się ręcznie. Częścią stanowiska ma być układ oczyszczania ścieków i neutralizowania używanych do mycia środków chemicznych. Myjnia ma być wyposażona w stanowisko do zabezpieczania podwozia przed oblodzeniem, a także w system RFID, automatycznie rozpoznający typ pojazdu na podstawie numeru EVN w celu dostosowania wstępnych ustaleń mycia.

Do 20 składów na dobę

PKP IC wymaga przystosowania obiektu do mycia posiadanych przez siebie elektrycznych zespołów trakcyjnych oraz składów klasycznych o porównywalnej z nimi długości (8 wagonów), ciągniętych lub pchanych lokomotywą elektryczną lub spalinową. Przewidywana maksymalna intensywność pracy myjni to 20 cykli mycia na dobę (przy założeniu pracy ciągłej). Mycie takiego składu, przejeżdżającego przez szczotki z prędkością 3-5 km/h, ma trwać około 5 minut (przy jednym przejeździe) lub do 20 minut (przy trzech przejazdach). Urządzenia maja jednak być wykorzystywane tylko przy temperaturach dodatnich.

Myjnia powinna zostać oddana do użytku w ciągu 2 lat od podpisania umowy. Projektowanie ma trwać nie dużej, niż rok – tyle samo, co prace budowlane. PKP IC wymaga trzyletniego okresu gwarancji.

Oddanie myjni do użytku powinno poprawić stan czystości składów pociągów PKP IC rozpoczynających bieg w Krakowie. Obecnie mycie taboru odbywa się tu tylko ręcznie.

Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony