Partnerzy serwisu:

PKP Energetyka z nagrodą za innowacje

inf. pras. 28.11.2018 0

PKP Energetyka z nagrodą za innowacje
Fot. PKP Energetyka
PKP Energetyka zdobyła pierwszą nagrodę w konkursie „Orzeł Innowacji” organizowanym przez redakcję dziennika „Rzeczpospolita”. Działania związane z digitalizacją spółki i podniesieniem jakości usług utrzymania sieci trakcyjnej zostały wyróżnione przez jury konkursu w kategorii „Innowacje organizacyjne”.
PKP Energetyka została nagrodzona za wdrożenie Zintegrowanego Systemu Zapewnienia Sprawności Sieci Trakcyjnej. Głównym celem projektu było ograniczenie awarii sieci trakcyjnej poprzez wprowadzenie innowacyjnych metod zarządzania opartych o rozwiązania cyfrowe.

Projekt jest podstawą do implementacji pionierskiej w skaju kraju metody tzw. predyktywnego zarządzania awariami (przeciwdziałania awariom zanim wystąpią). – Nagroda Orzeł Innowacji jest dowodem, że praca, którą wykonujemy jest zauważana i doceniana przez szerokie grono ekspertów i obserwatorów rynku. To dla nas bardzo ważne, ponieważ wszystkie innowacyjne projekty, które wdrażamy w PKP Energetyka w realny sposób wspierają rozwój kolei w Polsce – mówi Konrad Tyrajski, członek zarządu PKP Energetyka cytowany w komunikacie spółki.

PKP Energetyka wdrożyła w ciągu ostatnich trzech lat zestaw innowacyjnych rozwiązań, takich jak paszportyzacja sieci, system zarządzania pracami brygad w terenie (workforce management) i system reklamacyjny on-line. Poszczególne elementy zostały zintegrowane w jeden ogólnopolski system, co w połączeniu ze skonsolidowaniem zakładów spółki dało efekt znaczącej poprawy jakości usług – szybszego docierania do miejsca awarii i łatwiejszej relokacji brygad. System udowodnił swoją skuteczność podczas Światowych Dni Młodzieży oraz orkanu Ksawery, kiedy to przewidywanie awarii i szybkie ich usuwanie było kluczowe dla bezpieczeństwa pasażerów – chwali się PKP Energetyka.

– W ramach konkursu Orzeł Innowacji nagrodziliśmy projekty, które nie są jedynie nowinkami, a rozwiązują realne problemy dnia codziennego – argumentują członkowie Kapituły Konkursu. Wprowadzenie systemu opracowanego przez PKP Energetyka w znaczący sposób poprawiło jakość i bezpieczeństwo działań związanych z utrzymaniem sieci trakcyjnej. Przyczyniło się także do zmniejszenia liczby awarii, która w porównaniu z latami 2014-2016 spadła aż sześciokrotnie, co przekłada się na aż 30 tys. minut mniej opóźnień pociągów. Wprowadzenie zmian nie byłoby możliwe bez zaangażowania wszystkich pracowników PKP Energetyka, zwłaszcza ponad 3000 osób bezpośrednio związanych z pracami utrzymaniowymi na sieci trakcyjnej. Wsparcie rozwoju ich kompetencji poprzez m.in. system szkoleń z wykorzystaniem metodologii „Kaizen”, technologii Virtual Reality, czy innowacyjnego Symulatora Pojazdów Szynowych stanowiło istotny element procesu transformacji cyfrowej spółki – czytamy w informacji spółki.


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony