Partnerzy serwisu:

PKP Cargo stawia na Nowy Jedwabny Szlak i korytarz północ-południe

Leonard Dolecki 20.09.2018 75

PKP Cargo stawia na Nowy Jedwabny Szlak i korytarz północ-południe
fot. PKP Cargo
– Jesteśmy drugim największym operatorem przewozów towarowych w Europie Środkowo-Wschodniej. W najbliższej przyszłości planujemy położyć większy nacisk na dwa międzynarodowe korytarze, które krzyżują się na terenie Polski – mówił, podczas tegorocznych targów InnoTrans w Berlinie, Czesław Warsewicz, prezes zarządu PKP Cargo.
W tej chwili największa grupą towarową PKP Cargo jest węgiel. Przewozy mają być jednak dywersyfikowane. Dzięki rozwojowi polskich morskich terminali kontenerowych, w przewozach kolejowych coraz silniejszą pozycję ma intermodal. Duża dynamiką charakteryzuje się także autmotive.

Największy polski operator kolejowych przewozów towarowych, planując strategię na najbliższe lata, położył duży nacisk na Nowy Jedwabny Szlak i korytarz północ-południe. PKP Cargo widzi szansę w rozwoju terminali intermodalnych na wschodzie kraju, które mają tworzyć wysokoprzepustową bramę na trasie Chiny – Europa.

W tej chwili największym i najbardziej eksploatowanym terminalem na wschodzie Polski są Małaszewicze. PKP Cargo ma jednak zamiar rozwijać także kolejne obiekty. Inwestycje mają być prowadzone w sześciu miejscach. Po jednym na granicach polsko-rosyjskiej i polsko-ukraińskiej oraz w czterech lokalizacjach na granicy polsko-białoruskiej.

Drugą trasą, na którą kładziony będzie nacisk, jest korytarz północ-południe. Na terenie naszego kraju krzyżuje się on z trasą Chiny – Europa, co może przynieść dodatkowe korzyści. Niemniej jednak, w pierwszej połowie trzeciej dekady XXI w. polskie wybrzeże zostanie połączone z południową granicą przez autostradę A1. Dzięki temu znacznie zyska transport drogowy.

Obecnie w przewozach towarów koleją w Polsce jednym z największych problemów jest prędkość. W tej kwestii transport szynowy wiele traci do drogowego. Podczas prezentacji przedstawiciel PKP Cargo zaznaczył, że ta sytuacja ma się zmienić, a dzięki licznym inwestycjom kolejowym, w ciągu najbliższych 3-4 lat prędkość pociągów ma wzrosnąć ok. dwukrotnie.


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony