PKP Cargo ma już dziewięć z 15 Vectronów
inf. prasowa ⚫ 27.07.2016 ⚫
393

Fot. PKP Cargo
Od poniedziałku 25 lipca flota PKP Cargo powiększyła się o trzy kolejne lokomotywy wielosystemowe Siemens Vectron. Największy polski przewoźnik obsługuje nimi połączenia poza granicami kraju.
Każda z dziewięciu nowoczesnych maszyn odebranych dotychczas od producenta jest dopuszczona do ruchu na terenie Polski i pięciu innych krajów UE: Niemiec, Czech, Słowacji, Austrii i Węgier. Kolejne trzy podobne lokomotywy PKP Cargo odbierze w sierpniu, a odbiór ostatnich trzech z 15, mogących wjechać dodatkowo do Holandii, jest planowany do końca czerwca 2017 roku.
– Nowe Vectrony są nieustannie w ruchu, wykorzystujemy je w stu procentach – mówi Jarosław Klasa, członek zarządu PKP Cargo ds. operacyjnych. – Lokomotywy wielosystemowe pozwalają nam samodzielnie prowadzić składy z Polski do kilku krajów Unii Europejskiej, bez konieczności podmiany środka trakcyjnego na granicy. Oznacza to optymalny czas przewozu oraz wyższy poziom obsługi klienta – dodaje Jarosław Klasa.
Kolejne trzy Vectrony przewoźnik odbierze w sierpniu tego roku. Lokomotywy są oznaczone w PKP Cargo jako seria EU46. Trzy nowo odebrane lokomotywy mają numery boczne 507, 509 i 510. Do niedawna były one garażowane w lokomotywowni w Czechowicach w woj. śląskim, razem z trzema innymi lokomotywami z tej serii, o numerach 508, 511 i 512, które PKP Cargo odbierze w sierpniu.
Do czasu odebrania od Siemensa pierwszych trzech Vectronów w styczniu tego roku przewoźnik posiadał jedną własną lokomotywę wielosystemową i dzierżawił dziewięć innych. Wykonywanie połączeń zagranicznych w większości wynajętym taborem umożliwiało największemu polskiemu operatorowi szybkie i elastyczne reagowanie na zmieniające się warunki przewozowe oraz pozwoliło na zdobycie pozwoleń do samodzielnego prowadzenia ruchu kolejowego w dziewięciu krajach UE. Obecnie PKP Cargo ma ustabilizowany poziom wykorzystania lokomotyw wielosystemowych. W tych warunkach zakup jest najkorzystniejszą opcją.
– Nowe Vectrony są nieustannie w ruchu, wykorzystujemy je w stu procentach – mówi Jarosław Klasa, członek zarządu PKP Cargo ds. operacyjnych. – Lokomotywy wielosystemowe pozwalają nam samodzielnie prowadzić składy z Polski do kilku krajów Unii Europejskiej, bez konieczności podmiany środka trakcyjnego na granicy. Oznacza to optymalny czas przewozu oraz wyższy poziom obsługi klienta – dodaje Jarosław Klasa.
Kolejne trzy Vectrony przewoźnik odbierze w sierpniu tego roku. Lokomotywy są oznaczone w PKP Cargo jako seria EU46. Trzy nowo odebrane lokomotywy mają numery boczne 507, 509 i 510. Do niedawna były one garażowane w lokomotywowni w Czechowicach w woj. śląskim, razem z trzema innymi lokomotywami z tej serii, o numerach 508, 511 i 512, które PKP Cargo odbierze w sierpniu.
Do czasu odebrania od Siemensa pierwszych trzech Vectronów w styczniu tego roku przewoźnik posiadał jedną własną lokomotywę wielosystemową i dzierżawił dziewięć innych. Wykonywanie połączeń zagranicznych w większości wynajętym taborem umożliwiało największemu polskiemu operatorowi szybkie i elastyczne reagowanie na zmieniające się warunki przewozowe oraz pozwoliło na zdobycie pozwoleń do samodzielnego prowadzenia ruchu kolejowego w dziewięciu krajach UE. Obecnie PKP Cargo ma ustabilizowany poziom wykorzystania lokomotyw wielosystemowych. W tych warunkach zakup jest najkorzystniejszą opcją.
Komentarze:
Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |