PKP Cargo: Chcemy wykonywać 50% pracy przewozowej w kraju
Michał Szymajda ⚫ 06.02.2023 ⚫
3,3k

Kontenerowy pociąg PKP Cargo na stacji w Słupsku Fot. M. Szymajda
Podczas konferencji prasowej, uzasadniającej redukcję pierwotnie przewidzianej do roku 2023 strategii PKP Cargo, prezes spółki Dariusz Seliga mówił o planach Grupy na najbliższe lata.
Wbrew temu, co mówił prezes PKP Cargo Dariusz Seliga, w 2022 roku spadły udziały w rynku kierowanej przez niego spółki zarówno pod względem pracy przewozowej, jak i przewożonej masy towarów (chociaż i tak jest to największy na rynku operator). Dane na ten temat przestawił Urząd Transportu Kolejowego.
UTK podkreśla, że rok 2022 był pod względem pracy przewozowej rekordowy, ponieważ osiągnięto wartość 62,5 mld tonokilometrów. – Pierwszy raz od kiedy UTK zbiera dane, roczna praca przewozowa przekroczyła 60 mld tonokilometrów. Wynik za 2022 r. oznaczał wzrost o 11,7% w stosunku do 2021 r. – komentuje Urząd. Jednocześnie jednak Urząd zaznacza, że w 2022 r. udział w wykonanej pracy przewozowej rynkowego potentata, jakim jest PKP Cargo, spadł o 1,4 punktu procentowego, do 39,3%. Stało się tak pomimo tego, że spółka realizuje spore kontrakty na przewóz węgla, jakie są domeną spółki od połowy 2022 roku. Krzysztof Losz, rzecznik prasowy PKP Cargo broni jednak wypowiedzi swojego szefa.
– Odnosząc się do danych UTK, chcielibyśmy zaznaczyć, że sytuacja na rynku jest dynamiczna, były miesiące, gdy notowaliśmy wzrosty i spadki. Od jakiegoś czasu utrzymujemy przewozy na mniej więcej stałym poziomie. Liczymy, że do 2027 roku uda nam się osiągnąć cel zapisany w rewizji strategii, czyli zdobycie 50% udziałów w rynku w ujęciu pracy przewozowej – przedstawił stanowisko PKP Cargo.
Chociaż PKP Cargo dzierży palmę pierwszeństwa jeśli chodzi o masę towarów, tutaj jednak udział w rynku także spadł. – Niezmiennie liderem rynku pod względem udziału w przewiezionej masie towarów jest PKP Cargo. W 2022 r. udział ten jednak zmniejszył się o 1,1 punktu procentowego i wyniósł 35,5% – podało biuro prasowe UTK.
Więcej na temat kondycji rynku towarowego w 2022 roku w Polsce można znaleźć w raporcie UTK. O rewizji strategii PKP Cargo piszemy natomiast tutaj.
UTK podkreśla, że rok 2022 był pod względem pracy przewozowej rekordowy, ponieważ osiągnięto wartość 62,5 mld tonokilometrów. – Pierwszy raz od kiedy UTK zbiera dane, roczna praca przewozowa przekroczyła 60 mld tonokilometrów. Wynik za 2022 r. oznaczał wzrost o 11,7% w stosunku do 2021 r. – komentuje Urząd. Jednocześnie jednak Urząd zaznacza, że w 2022 r. udział w wykonanej pracy przewozowej rynkowego potentata, jakim jest PKP Cargo, spadł o 1,4 punktu procentowego, do 39,3%. Stało się tak pomimo tego, że spółka realizuje spore kontrakty na przewóz węgla, jakie są domeną spółki od połowy 2022 roku. Krzysztof Losz, rzecznik prasowy PKP Cargo broni jednak wypowiedzi swojego szefa.
– Odnosząc się do danych UTK, chcielibyśmy zaznaczyć, że sytuacja na rynku jest dynamiczna, były miesiące, gdy notowaliśmy wzrosty i spadki. Od jakiegoś czasu utrzymujemy przewozy na mniej więcej stałym poziomie. Liczymy, że do 2027 roku uda nam się osiągnąć cel zapisany w rewizji strategii, czyli zdobycie 50% udziałów w rynku w ujęciu pracy przewozowej – przedstawił stanowisko PKP Cargo.
Chociaż PKP Cargo dzierży palmę pierwszeństwa jeśli chodzi o masę towarów, tutaj jednak udział w rynku także spadł. – Niezmiennie liderem rynku pod względem udziału w przewiezionej masie towarów jest PKP Cargo. W 2022 r. udział ten jednak zmniejszył się o 1,1 punktu procentowego i wyniósł 35,5% – podało biuro prasowe UTK.
Więcej na temat kondycji rynku towarowego w 2022 roku w Polsce można znaleźć w raporcie UTK. O rewizji strategii PKP Cargo piszemy natomiast tutaj.
Komentarze:
Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |