Partnerzy serwisu:

PKP Cargo: Będziemy operatorem intermodalnym XXI wieku

Roman Czubiński 18.05.2021 4,9k

PKP Cargo: Będziemy operatorem intermodalnym XXI wieku
Fot. PKP Cargo
Największy polski kolejowy przewoźnik towarowy nie będzie już w przyszłości opierał działalności głównie na obsłudze przemysłu ciężkiego. Jego miejsce w strukturze przewozów ma zająć intermodal. Temu właśnie celowi przede wszystkim służą obecne inwestycje taborowe i terminalowe PKP Cargo – powiedział podczas Kongresu 590 prezes zarządu PKP Cargo Czesław Warsewicz.
Przewoźnik liczy się z tym, że przewozy węgla będą coraz mniejsze. W 2017 r. Grupa PKP Cargo postawiła sobie zadanie przekształcenia w operatora logistycznego. – Chcemy dokonać tej transformacji jak najszybciej. Takie są trendy na rynku i oczekiwania naszych akcjonariuszy. Przyjęliśmy to założenie w naszej strategii, w którą wpisują się realizowane od tego czasu inwestycje – zapewnił prezes. Jedną z największych jest zakup 1200 platform intermodalnych – największy taki zakup w historii przewoźnika. PKP Cargo zamówiły też 5 lokomotyw wielosystemowych i rozbudowują centrum logistyczne w Małaszewiczach. Około 50% wartości każdego z tych przedsięwzięć pokrywają fundusze Unii Europejskiej.

Oprócz samego przewozu PKP Cargo chce też oferować klientom usługi towarzyszące. – Widzimy potrzebę zwiększenia dostępności naszej usługi dla klientów. Z myślą o tym modernizujemy terminale przeładunkowe – stwierdził Warsewicz. Oprócz twardych inwestycji w infrastrukturę prezes przewoźnika pochwalił się też poprawą jakości systemu informatycznego. – Dzięki nowemu Transport Management System integrujemy informację i sprawnie przekazujemy ją klientom, by mogli śledzić swój ładunek na każdym etapie transportu – poinformował.

O potencjale rynku intermodalnego świadczy – zdaniem Warsewicza – rosnąca z roku na rok liczba działających na nim podmiotów. – Duże znaczenie mają trwające inwestycje w porty morskie, przejścia graniczne i linie komunikacyjne – zwrócił uwagę prezes PKP Cargo. Jak stwierdził, już dziś kolej jest bezpiecznym i przewidywalnym środkiem transportu, co pokazała – w jego ocenie – choćby sytuacja podczas blokady Kanału Sueskiego.

– Rozwijamy ofertę zwłaszcza na południu Europy, wpisując się w inicjatywę Trójmorza. Nasze inwestycje współtworzą system logistyczny kraju, bez którego trudno wyobrazić sobie dynamiczny rozwój polskich firm i konkurencyjność gospodarki. Bez systemu wsparcia logistycznego trudno wyobrazić sobie wyrwanie z pułapki średniego rozwoju – przekonywał prezes przewoźnika. PKP Cargo uważa też za swoją misję umożliwienie gospodarczego wykorzystania położenia geograficznego Polski. – Realizując naszą misję i zmieniając się w operatora logistycznego, wpisujemy się w ten proces. Zachodzi tu synergia: gospodarka, którą napędzamy, wymusza potrzeby przewozowe, których my jesteśmy beneficjentem – zakończył.
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony