Partnerzy serwisu:

PKP Cargo: 200 mln zł na nowe lokomotywy

Łukasz Malinowski 19.08.2014 0

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
 
 
Komentarze:
2014-08-19 09:13:21 Autor: Dudziek
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Wreszcie szansa dla Griffina?
2014-08-19 09:20:17 Autor: Goofy
---.fideltronik.com.pl
A Griffin ma gdziekolwiek dopuszczenia poza Polską? Nie, z resztą Gama też nie... więc pewnie znowu Traxxy lub Vectrony
2014-08-19 09:34:25 Autor: ptmd
---.adsl.inetia.pl
Jak już znaWFcy to Eurosprintery E189 będą brali ...
2014-08-19 09:50:22 Autor: ja
---.static.ip.netia.com.pl
Ciekawa koncepcja,

PKP Cargo będzie jeździć pojedynczymi pociągami w Niemczech, Austrii, Czechach, Słowacji, Belgii, Holandii, na Węgrzech i na Litwie,

a na terenie Polski większością pociągów granicznych będzie jeździć DB Schenker Rail Polska,

jakoś nie słychać, aby nowe loki dwu systemowe były kupowane przez PKP Cargo, aby przejąć ruch na naszych granicach,

a przecież widać w Oderbrucke nasze ET22, które tylko tam wjeżdżają i wracają, nie mogą jechać dalej, niedługo podobnie będzie w Węglińcu i na innych przejściach.

DB Bahn też zrobił przetarg na loki dwusystemowe, chyba w zeszłym roku coś pisano o tym, ale celem tego przetargu był zakup kilkudziesięciu lokomotyw do obsługi przejść do Polski i do Czech, w tym do obsługi zmodernizowanego przejęcia Horka / Bielawa Dolna, które ma być głównym przejściem towarowym polsko-niemieckim.

No cóż, można jeździć po całej Europie, ale nie można odpuszczać swoich przejść granicznych....
2014-08-19 09:56:13 Autor: red
---.dynamic.chello.pl
Raptem 10nowych lokomotyw no to poszaleli...
2014-08-19 10:06:45 Autor: Gryf
---.155.178.2
Czy ktoś zna odpowiedź na pytanie - w jakim celu PKP Cargo na swoich lokomotywach wielosystemowych utrzymuje niemieckie i fabryczne oznaczenia tych pojazdów?
Nie wystarczyłoby polskie EU45 itp. (i EVN oczywiście)?

A może ktoś wie dlaczego PKP IC mimo kilku już lat eksploatacji nie umieściło polskich oznaczeń serii na swoich Taurusach vel. Husarzach, tylko posługuje się niemieckimi? Czy PKP-IC przewidują przejęcie spółki przez koleje niemieckie DB? Jeśli nie to o co tu chodzi?
2014-08-19 10:07:53 Autor: Zuza
---.dynamic.chello.pl
Dlaczego Zarząd PKP C oszukuje swoich inwestorów podając nieprawdziwe informacje? .
Cyt.:Operacje za granicą stanowią coraz ważniejszy element działalności PKP Cargo. W pierwszym kwartale 2014 roku przewozy tranzytowe oraz importowe i eksportowe stanowiły łącznie 53 proc. wszystkich przewozów zrealizowanych przez spółkę.

Przecież to, że relacja globalna jest w eksporcie lub imporcie nie oznacza, że PKP C realizuje ten przewóz poza granicami. A najlepsze jest to, że w ponad 90% przypadków nie wyjeżdża poza granica PKP PLK. A w tranzycie zapinacie tylko lokomotywę na granicach nie angażując żadnych innych środków jak wagony itd.
Kolejny przykład indolencji Panów z Grójeckiej... Żenada!!!!
Pan Kuk jest mistrzem bełkotu - czy elastyczność polega na tym, że w przypadku obniżenia wolumenu postawicie konie w szopach płacąc raty leasingowe, dzierżawy, postoju itd? Super:)
2014-08-19 10:44:35 Autor: enya
---.zory.vectranet.pl
Kupcie , kupcie bo teraz jazda ET -22 ; ET - 41 nawet po Czechach to trochę jakby " wiocha " ;-) My to mały pryszcz ale czescy maszyniści " na tych wspaniałych niebieskich lokach " jadą w głąb Czech ! Więc wizerunek firmy jakby troszku słabnie ;-)
2014-08-19 10:53:00 Autor: gifter
---.84.246.233
I tu się mylisz kolego !!! Ma już dopuszczenie w Czechach...
2014-08-19 10:59:41 Autor: zagłębiok
---.centertel.pl
@enya

Nawet sprawy sobie nie zdajesz jakie Czesi mają dobre zdanie na temat naszych ET41, wiec proszę Cię :) niech sobie jeżdżą
2014-08-19 11:05:35 Autor: enya
---.zory.vectranet.pl
@zagłębiok - czy mógłbyś przytoczyć to zdanie o ET - 41 po czesku ?
2014-08-19 11:07:48 Autor: zagłębiok
---.centertel.pl
Nie muszę po czesku, bo znam czeskich maszynistów mówiących po Polsku :)
2014-08-19 11:51:39 Autor: kolejarz...
---.tktelekom.pl
@Gryf

Odpowiedź jest prosta. Lokomotywa musi być rozpoznawalna w Europie. Podając oznaczenie EU45 - mało kto w Polsce nawet wie, o jaka lokomotywę chodzi.
Natomiast w przypadku nazwy E189 - już z tym nie ma żadnego problemu w żadnym kraju UE.
Pokomunistyczny, dziwny proceder zmian nazw fabrycznych na inne - na szczęście odchodzi do lamusa.
2014-08-19 12:08:54 Autor: Gryf
---.155.178.2
@kolejarz:
Jesteś w błędzie, albo nigdy nie byłeś poza granicami naszego kraju.
W każdym obcym zarządzie kolejowym skrupulatnie i systematycznie stosuje się przyjęty sposób "zakładowego" oznaczania taboru kolejowego, bez względu na to, czy ten tabor wyjeżdża poza granice danego kraju, czy nie.

Dlatego nie widzę żadnych sprzeczności w oznaczaniu polskiego taboru (należącego do PKP) zgodnie z wiele lat temu przyjętym schematem, który jest znacznie czytelniejszy i bardziej jednoznaczny, niż niedawno wprowadzone przez UTK oznakowanie wywracające do góry nogami wszelkie dotychczasowe normy w tym zakresie. Oznaczenia fabryczne także różnią się w zależności od producenta, więc w żaden sposób nie systematyzują oznaczeń typu ani rodzaju danego taboru.
2014-08-19 12:37:01 Autor: dżejsek
---.adsl.inetia.pl
Mam tylko nadzieję, że Newag robiąc wielosystemowego Griffina przygotował się do uzyskiwania dopuszczeń. W przeciwnym razie cała zabawa była bez sensu. Zresztą i tak wszystko będzie zależało od warunków przetargu. Dopuszczenia nie muszą być wymagane już na starcie, przy dostawie pierwszych sztuk.
2014-08-19 13:10:03 Autor: kolejarz...
---.tktelekom.pl
@ Gryf

Jak zaznaczałem - oznaczenia krajowe stosują jeszcze państwowe firmy kolejowe z "Demoludów". Ale i one dla nowo pozyskiwanego taboru - stosują coraz żadziej.

W starej Unii oznaczenia krajowe padły już dawno. A co do uzasadnienia - to pomyśl, jaki by się zrobił "burdel" - jakby każdy właściciel np. Audi A6 zerwał oryginalne zonaczenia i nazwał sobie samochód np. "kuropatwa 2".

Tak więc pomyśl na przyszłość - zanim coś napiszesz.
2014-08-19 13:31:18 Autor: Małopolanin
---.116.200.90
No i tu będzie pole do popisu dla polityków. Jak zostanie opublikowany SIWZ, który wykluczać będzie krajowych producentów, to powinni podnieść raban. A nie jak przy okazji Pendolino, gdzie obudzili się dopiero 3 lata po opublikowaniu SIWZ i 2 lata po podpisaniu umowy.
2014-08-19 15:34:33 Autor: cosmo-pl
---.google.com
Małopolanin
Spółka powinna zamówić taki tabor, który pozwoli jej na realizację zadań przewozowych, a nie bo jest polski. Oczywiście miłoby było, gdyby padło na Newag, ale to nie jest problem Cargo. Oni mają swoje zadania i obowiązek kupić jak najlepszy sprzęt, przy możliwie rozsądnej cenie. Uważam, że Newag powinien już wystąpić o homologację i zacząć wykonywać jazdy testowe, bo skoro mają loka się po wielosystemowego i takiego chce Cargo, to obie firmy mają jakiś cel. Ja sobie wyobrażam zachowanie akcjonariuszy, jakby wydali 200 baniek na lokomotywę de facto, jedno systemową. Piłka po stronie Newagu i Pesy.
2014-08-19 15:34:33 Autor: cosmo-pl
---.google.com
Małopolanin
Spółka powinna zamówić taki tabor, który pozwoli jej na realizację zadań przewozowych, a nie bo jest polski. Oczywiście miłoby było, gdyby padło na Newag, ale to nie jest problem Cargo. Oni mają swoje zadania i obowiązek kupić jak najlepszy sprzęt, przy możliwie rozsądnej cenie. Uważam, że Newag powinien już wystąpić o homologację i zacząć wykonywać jazdy testowe, bo skoro mają loka się po wielosystemowego i takiego chce Cargo, to obie firmy mają jakiś cel. Ja sobie wyobrażam zachowanie akcjonariuszy, jakby wydali 200 baniek na lokomotywę de facto, jedno systemową. Piłka po stronie Newagu i Pesy.
2014-08-19 17:37:21 Autor: Małopolanin
---.116.200.90
@cosmo-pl

Ależ ja tego nie neguję. Chodzi mi raczej o to, że może się powtórzyć scenariusz z przetargu na 20 EZT dla PKP IC i nasi dzielni politycy zaczną robić zamieszanie, gdy zagraniczne lokomotywy będą już w produkcji (czyli w sytuacji gdy ich troska nie będzie miała już jakiegokolwiek znaczenia - dokładnie tak samo jak było z Pendolino).
2014-08-19 18:01:36 Autor: hihotek
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@Małopolanin

To Twoim zdaniem PKP Cargo ma kupić lokomotywy, które tam kiedyś może otrzymają dopuszczenia poza granice kraju?

Lokomotywy winny mieć dopuszczenia w momencie dostawy, by nie było jaj - jak z Pendolino (które nadal nie ma dopuszczenia).

Dostawa wg powyższego artykułu za dwa lata, więc nasz przemysł będzie miał czas na dopuszczenia. O ile się zabierze za robotę.
2014-08-19 21:56:13 Autor: Małopolanin
---.116.200.90
@hihotek

Moim zdaniem Cargo niech sobie kupuje lokomotywy jakie chce. Chciałem tylko zasygnalizować, że (jeżeli zostanie wybrana oferta producenta zagranicznego) możemy mieć powtórkę z Pendolino (kłótnie polityków).
2014-08-20 09:52:01 Autor: Palomino XIII
---.internetdsl.tpnet.pl
Byleby nie kupli tych wadliwych chrupków z Newagu, co je tam składa Duro Dakovic czy jak mu tam :>
2014-08-20 12:47:31 Autor: pysio
---.153.246.94.ip4.artcom.pl
a korna co zwagonami kiedy bedo nowe bo zlomy straszne sa a to one towar przeworza i kase zarabiaja
2014-08-20 17:12:08 Autor: sphinx2
---.internetia.net.pl
@Palomino XIII
Duro Dakovic będzie składać loki na własny rynek. Reszta będzie powstawać w Polsce.
2014-08-20 22:56:53 Autor: kolej moja miłość
---.toya.net.pl
A mnie ciekawi ile Cargo zamierza płacić maszynistom w Nemczech, czy Holandii i co na to związki zawodowe?
Giełda
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony