Partnerzy serwisu:

PKM – (z)niszczona zabawka za miliard

Paweł Rydzyński, Transport-Publiczny.pl 31.10.2014 119

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
Komentarze:
2014-10-31 12:44:34 Autor: Gierek
---.10.1.25

Gierek
Jeśli schrzanią ten projekt kiepską ofertą przewozową, to ja już przestanę wierzyć w cokolwiek w tym kraju.
2014-10-31 12:58:32 Autor: brema192
---.dynamic.chello.pl
Sprawa jest taka... Chłopaki mieli 2 lata na dogasanie sie i stworzenie porządnej taryfy...
Nawet gdyby teraz zaczęli dzualac na szybko i nawet jutro rozpisali by projekt na nowe elektroniczne kasowniki, pozwalające na rozliczanie sie pomiędzy przewoźnikami/ miastami.. To i tak nie zdarza tego zrealizować ;//
Prawda jest taka ze bez integracji biletowej z komunikacja miejska (conajmniej w Gdańsku) ten projekt nie ma wielkiej przyszlosci;//
A jak widać Gdynia jakoś nie przywiazywala do pkm wielkiej roli i z jej pkt widzenia nie wiele sie mylili ;)
2014-10-31 13:04:27 Autor: scorpio
---.icpnet.pl
PKM jest schrzaniona już na etapie planowania. Nie można bowiem rozpatrywać jej jedynie jako dojazd do lotniska. Zupełnie pominięto o budowie 2 toru do Kościerzyny (jedynie wydłuży się jego odcinek bo 2 tor skończy się za Osową w kierunku Kościerzyny), istotnym w przypadku ruchu towarowego a zarazem przebudowy Glincza tak, iż niemożliwa jest jazda bezkolizyjna z lotniska do Kartuz bez konieczności przecinania toru kościerskiego (wyrżną ten bezkolizyjny kawałek i zastąpią rozjazdami. Wystarczy więc, że coś będzie jechać z obu stron i robi się korek). I co to za pomysł kończenia pociągów w Kartuzach? Te pociągi mogą jeździć do Kościerzyny przez Kartuzy, skoro linia przez Somonino jest w przyzwoitym stanie (szlakowa 60 km/h z możliwością wyflekowania do 80 km/h). No i na dodatek nie zrobiona linia 211 do Chojnic i 212 do Bytowa kładzie się cieniem na budowie dobrej oferty przewozowej. I to skrócenie do Wrzeszcza, żenada. Te pociągi powinny jechać minimum do Gdańska Śródmieścia lub dalej do Pruszcza Gdańskiego a od strony Osowy do Helu/Łeby. Dziwi mnie także brak wykorzystania linii Pruszcz Gdański - Gdańsk Port Północny i Motława Most - Gdańsk Południowy w ruchu pasażerskim. W pobliżu jest sporo osiedli domków jednorodzinnych a samą stację Gdańsk Olszynka można dostosować do ruchu pasażerskiego - 1 tor z krawędzią peronową.
2014-10-31 13:06:05 Autor: IM&ZB
---.dynamic.chello.pl
@PawelRydzynski
PKM to male miki. Pendolino/modernizacja E65, to zniszczona zabawka za 15 miliardow...
2014-10-31 13:28:33 Autor: Zetes
---.lebork.vectranet.pl
Pomysl odbudowy, a wlasciwie gruntownej przebudowy poniemieckiej linii z Wrzeszcza jest nieglupi - pytanie, w jaki sposob potencjalni klienci zostana zacheceni do korzystania z PKM? Zasadnicze znaczenie maja, jak zawsze - czas przejazdu, cena oraz czestotliwosc polaczen. Kilkadziesiat lat temu SKM kursowalo (w szczycie) co 6 minut - PKM co kwadrans, moze sie sprawdzi...
2014-10-31 13:33:21 Autor: Tomo1976
---.centertel.pl
Nie ma mowy, żeby w tym kraju było cokolwiek zrobione tak jak trzeba - zawsze musi być coś spieprzone. "PKM - popieramy kampanię TU JEST POLSKA" :)
2014-10-31 13:35:09 Autor: GFM
---.warszawa.vectranet.pl
...Wątpliwości budzi polityka komunikacyjna władz Gdyni odnośnie rozbudowanej oferty linii autobusowych i trolejbusowych kursujących równolegle do SKM. ...

Zdaje się autobusy i trolejbusy mają przystanki zdecydowanie częściej
od SKMki, a ponad to brakuje dróg równoległych.
Nie można ludzi na siłę zmuszać do korzystania z SKMki, jeśli jest to
dla nich niekorzystne.
Dodatkowe dojścia, przesiadki, czas oczekiwania - to wszystko ma wpływ
na negatywne postrzeganie komunikacji publicznej.

W Warszawie niebawem będziemy mieli tego dobitny przykład.
W momencie uruchomienia II linii metra autobus 125 straci skomunikowanie
z liniami jeżdżącymi ciągiem Al. Zieleniecka - Targowa.
Czyli chcąc jechać z Międzylesia/Anina/Wawra gdzieś na północ/północny wschód
od Pl. Wileńskiego konieczna będzie dodatkowa przesiadka.
Albo nieco wcześniej do tramwaju (do przejścia dwa przejścia dla pieszych
i kawałek na piechotę); albo jak to sobie w ZTMie umyślili dojechać do metra,
zejść na dół, poczekać, przejechać jedną stację, wyjść na górę, pobłądzić
w przejściach podziemnych i znowu poczekać na kolejny pojazd tej samej
linii, bo ten pierwszy w międzyczasie nam właśnie uciekł.
Szczególnie fajnie jak się jedzie do pracy na szóstą rano, a autobusy jeżdżą
po dwa na godzinę.
Ale przecież dla ZTMu głównym priorytetem jest zapewnienie metru
odpowiedniej frekwencji.
2014-10-31 13:37:22 Autor: wdr
---.emea.ibm.com

wdr
PKM w granicach Gdańska powinna być dostępna za darmo w ramach miejskiego biletu miesięcznego. tak zbudowała swój sukces warszawska SKM.
dodatkowo powinni się skupić na dobrej ofercie w regionie. w szczycie dojazd z Kartuz/Kościerzyny powinien być częściej niż co godzinę. godzina poza szczytem a rano i popołudniu takt półgodzinny.
2014-10-31 13:42:07 Autor: wdr
---.emea.ibm.com

wdr
@GFM
metro powinno mieć niezłą frekwencję dzięki biurowcom przy rondzie ONZ, daszyńskiego a także przejazdom na uniwersytet oraz przesiadkom na świętokrzyskiej. tłum wysiadający z pociągów na wileńskiej w dużej mierze się skieruje właśnie do metra, wypada mieć tylko nadzieję, że PLK i Torpol jakoś doprowadzą do szczęśliwego końca modernizację trasy do Tłuszcza.
dopiero po przedłużeniu na wolę i dalej za wileńską to będzie rozwiązanie dla większej liczby warszawiaków.
2014-10-31 13:42:45 Autor: Eurotram
---.lublin.mm.pl
@Redaktorze Rydzyński,widzę że najbliższe plany życiowe zakładają chyba przenosiny do FAKT-u czy Super Expressu;,bo predyspozycje do pisania dla tych pism widzę gołym okiem...
Proszę nie wymuszać w ten sposób pozwolenia na wyślizganie się Gdyni z kosztów,gdy miasto to cały czas ma wylane na wspólne projekty,a w części wręcz robi krecią robotę (Lotnisko i to)! I związek przyczynowo-skutkowy się pochrzanił chyba,bo ten rozkład to raczej efekt nastawienia ZKM Gdynia,a nie odwrotnie!
2014-10-31 13:49:11 Autor: Pendolinek
---.97.198.177
Czyżby obudziło się widmo klęski PKM?

Coś się mnie wydawa, że chyba tak.

Jak dobrze sięgnę pamięcią - za nieboszczki Północnej DOKP /w Dziale Inwestycji/ - już na początku lat .80 obudziła się koncepcja odbudowy linii Wrzeszcz - Kokoszki.
Ale wtedy było wiele innych projektów - i zależało, który będzie miał większe przebicie.

Ze względów politycznych - zwyciężyła budowa kolei do atomowej elektrowni w budowie w Żarnowcu.
Przypominam jeszcze że była jeszcze koncepcja elektryfikacji linii Reda - Hel - ale MON postawił veto.

I jak pamiętam - linia z Wrzeszcza do Kokoszek w założeniach miała być jednotorowa.
Z mijankami.
Potem nastąpił kryzys - kolej pojechała po równi pochyłej.
Lata tłuste się zakończyły.

Ile to było koncepcji tej linii?
Szybki tramwaj, linia jednotorowa, linia dwutorowa pod drutem, coś tam jeszcze.

Nie wiem o co teraz biega, ale jak nie wiadomo o co biega - to biega o kasę.
I powtórzę jeszcze raz - PKM rozbiła się o stację Gdańsk Wrzeszcz.
Rozbiła się o PLK-owski beton z Dyrekcyjnej 2/4.
Wywalone miliardy na trójmiejski odcinek E-65 w błoto.
Po modernizacji - przepustowość mniejsza - bo PIColino.
Bo PIColino od Wrzeszcza do Głównego pojedzie 200 km/h?
Który idiota z PLK wymyślił koncepcje że najpierw PIColino a potem reszta pociągów jak się uda?
A ruch towarowy to już w ogóle w diabły.
2014-10-31 13:53:38 Autor: Pendolinek
---.97.198.177
@Eurotram

Jak ćwierkają źródła dobrze poinformowane - władze Szczurkolandu uparcie forsują koncepcję reaktywacji lądowiska w Kosakowie.
Prezydent Gryzoń chce mieć własne lądowisko do spółki z sołtysem w Kosakowie.
I sobie ustawia komunikację miejską chrzaniąc resztę Trójmiasta.
2014-10-31 14:25:43 Autor: spokój
---.miasto.gdynia.pl
Eurotram najwyraźniej nie zna historii budowy PKM. Te inicjatywę samorządu województwa podjeła na poczatku tylko Gdynia wspołfinansując wszelkie niezbedne studia i projekty a Gdańsk upierał sie przy nierozsądnej koncepcji obsługi ladowiska w Rebiechowie za pomoca tramwaju. Kiedy jednak wyższość rozwiazania kolejowego dotarła w końcu do gdańskich decydentów Gdynia została z projektu wyślizgana. W pierwotnej wersji ta rzekomo metropolitalna kolej miała mieć 7 przystanków w Gdańsku a w Gdyni zatrzymywać się tylko na dworcu Gdynia Główna. Na finansowanie jednego, dodatkowego przystanku władze Miasta zdołały namówić właściciela sąsiedujacej z planowanym przystankiem galerii handlowej. Dzieki oszczędnosciom na innych projektach i pod wpływem stałego nacisku w tej sprawie władz Gdyni na rok przed planowanym uruchomieniem Marszałek przeznaczył pieniadze na dwa przystanki w Gdyni. Oczywiście nie uda sie ich PKMce wybudować w terminie ale to już zupełnie osobna spraw. Tak oto wyglada ta smutna historia
2014-10-31 14:39:59 Autor: Zetes
---.lebork.vectranet.pl
"Spokoj" ma absolutnie racje! Wladze Gdanska niezbyt przychylnie patrzyly na proponowane projekty kolejowe - rowniez przystanek Stadion powstal dopiero w wyniku nacisku opinii spolecznej. Mozna to sprawdzic chociazby w owczesnej prasie...
2014-10-31 14:51:18 Autor: Eurotram
---.lublin.mm.pl
W odpowiedzi na post spokój:
"Eurotram najwyraźniej nie zna historii budowy PKM. Te inicjatywę samorządu województwa podjeła na poczatku tylko Gdynia wspołfinansując wszelkie niezbedne studia i projekty a Gdańsk upierał sie przy nierozsądnej koncepcji obsługi ladowiska w Rebiechowie za pomoca tramwaju. Kiedy jednak wyższość rozwiazania kolejowego dotarła w końcu do gdańskich decydentów Gdynia została z projektu wyślizgana. W pierwotnej wersji ta rzekomo metropolitalna kolej miała mieć 7 przystanków w Gdańsku a w Gdyni zatrzymywać się tylko na dworcu Gdynia Główna. Na finansowanie jednego, dodatkowego przystanku władze Miasta zdołały namówić właściciela sąsiedujacej z planowanym przystankiem galerii handlowej. Dzieki oszczędnosciom na innych projektach i pod wpływem stałego nacisku w tej sprawie władz Gdyni na rok przed planowanym uruchomieniem Marszałek przeznaczył pieniadze na dwa przystanki w Gdyni. Oczywiście nie uda sie ich PKMce wybudować w terminie ale to już zupełnie osobna spraw. Tak oto wyglada ta smutna historia"
Jak widzę uderz w stół,a urzędas Szkodnika się odezwie...

Tak,bieeedna Gdynia (zaznaczam,że wbrew pokićkanemu sygnałowi od dostawcy internetu piszę z centrum Gdyni),piękna historyjka,zupełnie pomijająca ogólne nastawienie Gdyni do wspólnych projektów komunikacyjnych. Do SKM dokłada tyle co kot napłakał też przez Gdańsk?Forsowanie z uporem maniaka lotniska w Kosakowie to też pewnie przez utrudnianie dostępu do Rębiechowa (na razie co pół godziny,reszta zależy od was!)? Jako mieszkaniec dodam (poza konkursem),że całe szczeście że pod wpływem oburzenia społecznego wycofano się z bezczelnego pomysłu budowy nowego pałacu dla biurew na Skwerze Plymouth. Ale wracając do tematu: ZKM Gdynia zaczął się boczyć w momencie,gdy zaczęło się komplikować przejęcie władzy nad trójmiejską komunikacją przez wiernego ucznia Docenta,czyli H. Kołodziejskiego; odtąd nagle Gdynia jest na nie. Wiadomo,że trzeba wyciąć co najmniej R na odcinku dublującym się z PKM; dlaczego w tej oczywistej kwestii jest opór?
I gdzie niby ma się zatrzymywać po drodze w Gdyni? Witominu nie opłaca się z niej korzystać,dla Wlk Kacka 15-minutowy takt to zdecydowanie za dużo, w Redłowie (Stadion)ruchu takiego jak na SKM to w życiu nie będzie,Riwiera też nie ściągnie tyle ludu co SKM Wzgórze! Smutna historia... smutne pitolenie raczej.
2014-10-31 18:12:59 Autor: Kinga13
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
I to jest ok.
2014-10-31 19:05:21 Autor: az
---.dynamic.mm.pl
Komunikacja miejska w Gdyni zawsze była OK.
Gdyby mieszkańcy chcieli przesiąść się do pociągów to by tak zrobili ale skoro zostali w autobusach i trolejbusach to widocznie jest im tak wygodniej.
2014-10-31 19:20:23 Autor: RuruMaHobi
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@az: No to chyba jestem starszy od Ciebie, bo pamiętam że komunikacja w Gdyni nie zawsze była dobra. Dziś też nie ma rewelacji - proponuję podróż linią R z Karwin do Rumi o 16:00 - zobaczysz wtedy jak rozkład jazdy ma mało wspólnego z rzeczywistością.
2014-10-31 19:21:06 Autor: Ezil
---.free.aero2.net.pl
"Dziwi mnie także brak wykorzystania linii Pruszcz Gdański - Gdańsk Port Północny i Motława Most - Gdańsk Południowy w ruchu pasażerskim. W pobliżu jest sporo osiedli domków jednorodzinnych a samą stację Gdańsk Olszynka można
dostosować do ruchu pasażerskiego - 1 tor z krawędzią peronową."

A po co? Dla kogo? Olszynkę obsługuję autobus 178 z częstotliwością max co 30 min. Frekwencja szału nie robi, perspektywy rozwojowe z uwagi na depresję żadne. Przeróbka: obsługiwana dziś autobusem zastępczym co 20 min., co w zupełności wystarcza. W normalnym trybie jest tu natomiast co jakieś 5-7 min. tramwaj.
Po co tu jeszcze pociągi????

Takowe miałyby sens w relacji Gdańsk - Pruszcz - Kolbudy - Leźno - Wrzeszcz, ale niezły plan transportowy dla Pomorza i tego nie przewiduje.

A co do Gdyni: ta ma całkowicie wylane na transport kolejowy. Olgierd i Szczurek wiedzą, że bezpośrednie połączenie Pustek Cisowskich z Sopotem, gwarantujące dla emerytów bezpłatną jazdę, przysparza im punktów wyborczych, więc kasacją wszystkich bezsensownych linii typu S nie są w najmniejszym stopniu zainteresowani.

A nie dlatego ludzie jeżdżą autobusami, bo im tak wygodnie, a dlatego, że ich miesięczny w SKM nie obowiązuje.
2014-10-31 19:39:33 Autor: kolejTAR
---.42.87.250
PKM,srekaem, a ja się k...w pytam co z tą posraną moRdernizacją Kraków-Katowice?!?!? ileż k...w jeszcze lat bedzie trwało to co się tam odp...a?!!?
2014-10-31 21:23:45 Autor: Podrozny
---.204.173.204
@Pendolinek: kilkukilometrowa bocznica (plus elektryfikacja całości) do EJ Żarnowiec jako konkurencja dla odbudowy linii kokoszkowskiej? Pierwsze pomysły odbudowy dopiero w latach 80-tych? Pierwsze słyszę. Słowa też na ten temat nie ma w książce Henryka Jursza "Koleją z Wrzeszcza na Kaszuby". Trzeba było wcześniej dać znać, że masz braki wiedzy w tym temacie to bym Ci jeden egzemplarz książki podarował.
2014-11-01 10:59:43 Autor: krejzibicz
---.dynamic.chello.pl
PKM projekt dobry ale ....
Wybrano Budimex firme jaka sie moze i zna na przepustach i mostach ale na torach to juz wogole nie - budimex to jak wiadomo lepsza sitwa jaka tylko zatrudnia podwykonawcow - oj nie dla wszystkich starczy pieniedzy oj nie.
Podwykonawcy w ramach tego ze Budimex płaci mało a "panie jakos trzeba zarabiac"
daja pracownikom umowe o dzieło albo najnizsza krajowa a reszta pod stołem Panie.
I interes sie kreci .
Kierownicy Budimex - młodzi swiezo po szkółkach doswiadczenie bliskie 0 moze ciut wiecej ale niewiele - szczegołnie pozdrawiam tu pana Dysarza kierownika Budimex
co rzucił PKM dla jazdy drezyna kolejowa oraz pana Gębałe - aktualnego kierownika
(jak wytrzezwieje co sie zdarza niezmiernie rzadko)

to tyle.
2014-11-01 14:10:05 Autor: Pendolinek
---.97.198.177
@Podrozny

Czytaj ze zrozumieniem!
Napisałem, może niezbyt precyzyjnie "obudziła się koncepcja" - być może powinienem dodać "ponownie obudziła się ...".
I pudło, zacny kolego - książkę tę posiadam - i chciałbym aby ją przeczytali ci, którzy zajmują sprawami kolei na Pomorzu.
Może co nieco by zrozumieli.

A podjętą decyzję o budowie linii żarnowieckiej znam z autopsji.
Tylko w tamtych czasach bardzo niezręcznie i niepolitycznie było z niej się śmiać...
2014-11-02 12:51:54 Autor: Stasio
---.dynamic.gprs.plus.pl
Zamiast SKM bis będzie zwykła kolej. Takt, jak na obsługę Kaszub czy lotniska, przyzwoity. Oczywiście nie tego się spodziewałem, ale cóż... Teraz najważniejsze, żeby powstał w końcu wspólny bilet na transport autobusowy i tramwajowy oraz kolejowy w Gdańsku. To jest podstawa, by ktokolwiek z Jasienia czy biurowców w okolicach lotniska w ogóle zaczął myśleć o jeździe koleją.
Mam też nadzieję, że nikt nie wpadnie na genialny pomysł likwidacji linii autobusowych, szczególnie 110 i 210. Przy obecnych założeniach, PKM nie stanowi żadnej alternatywy dla autobusów.
2014-11-02 15:38:24 Autor: ecik
---.dynamic.chello.pl
Już dzisiaj dojazd z Gdańska Morena do Gdynia Obłuże kosztuje jakies 11zł w jedną strone. Brak jednolitego systemu opłat powoduje, że taniej jest podróżować samochodem co jest absurdalne !
2014-11-02 16:31:46 Autor: MMM
---.dynamic.mm.pl
Do Eurotram

Facet, nie pamiętasz swoich postów sprzed kilku lat? Kto usiłował udowodnić, że kolej powinna służyc połączeniu Portu Lotniczego z Gdynią, a do Gdańska powinien dojeżdżać tramwaj? Kto usiłował w ten sposób bronić, łagodnie mówiąc, sceptycznego podejścia władz Gdańska do budowy kolei? a teraz śmiesz wciskać kity, że Gdańsk od początku sypał kasę na PKM, a Gdynia torpedowała inwestycję. Krótka pamięć.
2014-11-02 20:21:49 Autor: Kot789
---.toya.net.pl
IMHO sprawe spieprzyli budujac linie niezelektryfikowana, jakbysmy jakims Zimbabwe byli
2014-11-03 09:53:01 Autor: Eurotram
---.lublin.mm.pl
W odpowiedzi na post MMM:
"Do Eurotram

Facet, nie pamiętasz swoich postów sprzed kilku lat? Kto usiłował udowodnić, że kolej powinna służyc połączeniu Portu Lotniczego z Gdynią, a do Gdańska powinien dojeżdżać tramwaj? Kto usiłował w ten sposób bronić, łagodnie mówiąc, sceptycznego podejścia władz Gdańska do budowy kolei? a teraz śmiesz wciskać kity, że Gdańsk od początku sypał kasę na PKM, a Gdynia torpedowała inwestycję. Krótka pamięć."
Za to tobie się wydaje,że masz dobrą pamięć,ale to jak z tym kościołem: wiesz że dzwonią...
Dodatkowo mieszasz tematy...

W tamtej sytuacji Gdynia forsowała kolej tylko po to,żeby wyłączyć tę linię transportu miejskiego spod władzy Gdańska; gdyby Gdańsk budował tam tramwaj,to tramwaj budowałby za swoje z normalnym dofinansowaniem unijnym,bez marszałkowskiej kasy,a Gdynia też miałaby swoje połączenie,relatywnie niewielkim kosztem,ale wyłączone spod władzy miast. Jeśli jednak już Gdynia przeforsowała kolej,to jedynym sensownym rozwiązaniem było ożywienie dawnej z Wrzeszcza; w tej sytuacji skala wzrosła tak,że konieczne stało się marszałkowskie dofinansowanie.
Mieszasz tematy,bo odnośnie uchylania się od proporcjonalnego udziału finansowego to pisałem o kwestii SKM i w tej kwestii Gdynia dalej leci w ... W ostatnich latach zaczęła się też krecia robota w postaci nieformalnego budowania "gdyńskiej metropolii",czego objawem są m.in. ośli upór w kwestii lotniska Kosakowo i wypięcie się d... na kwestię reorganizacji sieci ZKM Gdynia dostosowującej linie do PKM i dopiero ostatnio ugięli się w kwestii węzłów (stąd na razie taka,a nie inna propozycja rozkładu). Najbardziej wkurza to,że Gdynia zamiast rzeczywiście współpracować i dokładać kasę,to stosuje metodę prasowej presji (tak jak wtedy i tak jak dziś robi to rękami P.Rydzyńskiego).
2014-11-04 04:38:30 Autor: Cliq
---.home.cgocable.net
Jakis zupelnie wydumany problem przez wymadrzajacego sie pismaka
2014-11-14 23:17:04 Autor: GFM
---.warszawa.vectranet.pl
W odpowiedzi na post wdr:
"@GFM
metro powinno mieć niezłą frekwencję dzięki biurowcom przy rondzie ONZ, daszyńskiego a także przejazdom na uniwersytet oraz przesiadkom na świętokrzyskiej. tłum wysiadający z pociągów na wileńskiej w dużej mierze się skieruje właśnie do metra, wypada mieć tylko nadzieję, że PLK i Torpol jakoś doprowadzą do szczęśliwego końca modernizację trasy do Tłuszcza.
dopiero po przedłużeniu na wolę i dalej za wileńską to będzie rozwiązanie dla większej liczby warszawiaków."
Chyba nie pamiętasz czego nie wyprawiali po otwarciu I linii metra, żeby zapewnić frekwencję.
143 z trasy Rembertów - Rondo Wiatraczna przekierowano na trasę Rembertów - Ursynów.
Jak to wtedy określił ich złotousty - dla zapewnienia połączenia Rembertowa z metrem.

Popatrz na mapę i pomyśl logicznie. Czy metro (I linia) ma cokolwiek wspólnego
ze skomunikowaniami Rembertowa? Przecież to jest około 10 kilometrów w bok.
2015-02-20 22:40:35 Autor: inik
---.sm-rozstaje.pl
Na etapie koncepcji jakiś DECYDENT-IDIOTA postanowił nie łączyć PKM z SKM. W normalnych warunkach postawiono by mu pomnik za głupotę i zakazano do kończ życia podejmowania jakichkolwiek decyzji poza osobistymi. Przeproszono by społeczeństwo i wysupłano kasę na przestawienie konstrukcji wiaduktu i torowisk w rejonie Zaspy, tak aby PKM włączyć w SKM. I tak by się OPŁACAŁO, bo ludzie by wtedy korzystali z tej linii kolejowej i głoszenie IDIOTYZMÓW na temat końca biegu we Wrzeszczu nie miałoby sensu. Należy, mając na uwadze minimalizację kosztów NIEZWŁOCZNIE wstrzymać budę wiaduktu na Zaspie i włączyć PKM do SKM. To się OPŁACI !!! Im szybciej decydenci przyznają się do palnięcia gigantycznej głupoty, tym, mniejsze straty.
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony