Partnerzy serwisu:

Historyczny styl stacji Piła Główna

inf. pras. 27.03.2019 7

arrow
arrow
Historyczny styl stacji Piła Główna
Fot. PKP PLK
Historyczny styl stacji Piła Główna
Historyczny styl stacji Piła Główna
Historyczny styl stacji Piła Główna
Historyczny styl stacji Piła Główna
Historyczny styl stacji Piła Główna
Stacja Piła Główna zachowa historyczny charakter – deklaruje PKP PLK. Trwa budowa nowego peronu, który będzie gotowy w sierpniu. Prace na stacji to modernizacja linii Poznań – Piła, która ma zakończyć się jeszcze w 2019 r.
W Pile podróżni skorzystają z nowego peronu nr 3 na początku sierpnia. Nowoczesny i funkcjonalny peron bez barier architektonicznych zapewni wygodne korzystanie z pociągów. Antypoślizgowa nawierzchnia ze ścieżkami naprowadzającymi wraz z nowym oświetleniem zwiększy bezpieczeństwo. Staną nowe ławki, będzie system informacji pasażerskiej. Odnowione zostaną zabytkowe wiaty i barierki. Ze względu na historyczny charakter peronu prace prowadzone są pod nadzorem konserwatora zabytków.

Prace przy peronie i stacji rozpoczęły się w styczniu. Wykonawca korzysta z przygotowanego wcześniej materiału: m.in. kilkuset ścianek peronowych. Na stacji Piła główna wymienionych zostanie m.in. 7 rozjazdów, zapewniających bezpieczny i sprawny ruch pociągów.

Na trasie


Prace planowane są także poza stacją Piła Główna. W marcu ruszyć miała wymiana torów między Poznaniem i Obornikami Wielkopolskimi oraz między Dziembówkiem i Piłą Główną. Przebudowa torów rozpocznie się w Złotnikach i Wargowie. Modernizowana będzie druga nitka wiaduktu na ul. Niestachowskiej w Poznaniu i mostu kolejowego nad rzeką Gwdą w Pile. W Chodzieży rozpocznie się remont przejścia podziemnego.

Prace nie ograniczą ruchu na linii między Poznaniem i Piłą. Pociągi korzystają już z nowych torów – zapewnia PLK.

Pasażerowie już korzystają z efektów modernizacji

Poprawił się komfort podróży na 23 peronach na trasie z Poznania do Piły. Podróżni korzystają już z nich m.in. w Obornikach Wielkopolskich, Rogoźnie i Chodzieży. Łącznie przebudowane będą 34 perony w 22 miejscowościach.

Zwiększył się poziom bezpieczeństwa. Wymieniono już 92 km ze 134 km torów. Nowa sygnalizacja świetlna lub rogatki działają na 23 przejazdach kolejowo-drogowych. Bezpieczeństwo ruchu pociągów zapewnią kolejne nowe rozjazdy i nowoczesne systemy sterowania ruchem kolejowym, nadzorowane z Lokalnego Centrum Sterowania w Poznaniu.

Po modernizacji linii skróci się czas podróży z Poznania do Piły o ok. 40 min (ze 120 min do 80 min). Dotychczasowe prace pozwoliły skrócić czas przejazdu pociągów pośpiesznych o ok. 15 min i regionalnych o ok. 7 min. Po zakończonych pracach między Poznaniem a Piłą będzie mogło kursować więcej składów.

Środowisko będzie lepiej chronione, m.in. zastosowanie bezstykowego toru, szlifowanie szyn i maty tłumiące na przejazdach kolejowo-drogowych ograniczą hałas – deklaruje PKP PLK.

Projekt „Modernizacja linii kolejowej nr 354 Poznań Główny POD – Chodzież – Piła Główna w ramach Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2014-2020” jest jednym z największych przedsięwzięć komunikacyjnych województwa wielkopolskiego. Prace planowane są do końca roku. Wartość inwestycji to ok. 500 mln zł netto, z czego ok. 425 mln zł netto stanowi dofinansowanie udzielone przez Województwo Wielkopolskie w ramach Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2014-2020.


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony