Partnerzy serwisu:

Piła – Krzyż: Sporo pociągów odwołanych w pierwszym kwartale tego roku

Kasper Fiszer 01.04.2021 52

Piła – Krzyż: Sporo pociągów odwołanych w pierwszym kwartale tego roku
Stacja Trzcianka na linii nr 203fot. Monikoska, lic. CC BY 3.0
W pierwszym kwartale tego roku dość często pociągi na trasie Piła Główna – Krzyż były odwoływane. Zdarzało się też, że w zamian za niezrealizowany kurs w trasę nie wyjeżdżały autobusy zastępcze. Na problemy miała wpłynąć m.in. sytuacja taborowa przewoźnika.
Jak poinformowali nas czytelnicy, na trasie Piła – Krzyż w Wielkopolsce w pierwszych miesiącach tego roku dochodziło do regularnych problemów z kursowaniem pociągów regionalnych. Doniesienia o odwołanych kursach na tym odcinku linii kolejowej nr 203 potwierdził przewoźnik uruchamiający przewozy na zlecenie Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego, Polregio. Utrudnienia miały występować w okresie od początku stycznia do 8 marca.

Kilka razy nie wyjechał ani pociąg, ani autobus

Spółka przedstawiła nam szczegółowy wykaz odwołanych w tym czasie pociągów. Wynika z niego, że w styczniu nie odbyło się dziesięć kursów, w tym aż cztery 18 stycznia. W tym miesiącu trzy razy zdarzyło się, że przewoźnik nie podstawił autobusów zastępczych. Sytuacja zauważalnie pogorszyła się w lutym. Wówczas pociągi nie wyjechały w trasę łącznie 23 razy. 9 lutego nie zrealizowano pięciu kursów, trzy dni później – sześciu. W ciągu miesiąca czterokrotnie podróżni nie mogli liczyć na autobusową komunikację zastępczą.

Za okres największych problemów można uznać początek marca. W ciągu ośmiu dni nie zrealizowano 21 kursów. Tylko 8 marca odwołano 11 pociągów. – Uruchomiona była wówczas komunikacja zastępcza – zapewnia nas Dominik Lebda, rzecznik prasowy Polregio. Z przedstawionego nam wykazu wynika, że w marcu nie zdarzyło się, by nie zorganizowano autobusów rozwożących pasażerów.

Rezerwowa lokomotywa uległa awarii

Feralnego dnia normalnie – a więc po szynach – realizowane były kursy wykonywane taborem stacjonującym w Chojnicach. Zastępcza komunikacja autobusowa była zaś niezbędna w zamian za pociągi, które planowo wystawia wielkopolski zakład spółki. Nasz rozmówca tłumaczy zaistniałe trudności sytuacją taborową tej jednostki.

– Odcinek Piła – Krzyż jest obsługiwany przez trzy autobusy [szynowe] dzierżawione od Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego. W rezerwie posiadamy lokomotywę SU42 i jeden wagon – wylicza Dominik Lebda. Jeden z pojazdów będących własnością województwa przechodzi obecnie naprawę poziomu P4, która ma zakończyć się pod koniec maja. – W związku z tym korzystamy z rezerwowej lokomotywy, która 8 marca miała defekt – usłyszeliśmy.


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony