Partnerzy serwisu:

Piętrowy push-pull Skody na targach Trako [zdjęcia]

Michał Szymajda 23.09.2021 9,7k

arrow
arrow
Piętrowy push-pull Skody na targach Trako [zdjęcia]
fot. M. Szymajda
Piętrowy push-pull Skody na targach Trako [zdjęcia]
Piętrowy push-pull Skody na targach Trako [zdjęcia]
Piętrowy push-pull Skody na targach Trako [zdjęcia]
Piętrowy push-pull Skody na targach Trako [zdjęcia]
Piętrowy push-pull Skody na targach Trako [zdjęcia]
Piętrowy push-pull Skody na targach Trako [zdjęcia]
Piętrowy push-pull Skody na targach Trako [zdjęcia]
Piętrowy push-pull Skody na targach Trako [zdjęcia]
Piętrowy push-pull Skody na targach Trako [zdjęcia]
Piętrowy push-pull Skody na targach Trako [zdjęcia]
Piętrowy push-pull Skody na targach Trako [zdjęcia]
Piętrowy push-pull Skody na targach Trako [zdjęcia]
Piętrowy push-pull Skody na targach Trako [zdjęcia]
Jednym z ciekawszych pojazdów, który można zobaczyć podczas Targów Trako w Gdańsku jest piętrowy, trójwagonowy zestaw wyprodukowany przez Skodę dla Kolei Czeskich.
Zestaw miał na Trako swoją europejską premierę. Należy do serii pojazdów, która została już przekazana w ręce niemieckiego klienta – DB Regio. Dla Niemców przygotowano jednak pojazd w wersji dalekobieżnej, przygotowanej do prędkośći 200 km/h. Czesi zamówili natomiast pojazdy, które mają jeździć w ruchu regionalnym, w okolicach Ostrawy. Co więcej – do czasu elektryfikacji niektórych linii na czeskim Śląsku, wagony będą kursować prowadzone przez lokomotywę spalinową.

Choć České dráhy wymagają raczej oszczędnej kolorystyki wewnątrz taboru, to w pojeździe udało się przemycić Skodzie kilka ciekawych elementów – na przykład takich jak drewnopodobne przepierzenia. W komplecie z nowoczesnym i prostym systemem informacji pasażerskiej całość prezentuje się efektownie. Bardzo szerokie i wygodne są klatki schodowe, przygotowano mnóstwo przestrzeni gdzie wygodnie można pozostawić rower bez konieczności jego wieszania na hakach, albo pozostawić dziecięcy wózek. Siedzenia są na tyle wygodne, że z powodzeniem sprawdziłyby się nawet na dłuższych dystansach. W pojeździe jest niewielki przedział pierwszej klasy z bardzo wygodnymi siedziskami. Zwłaszcza na dolnym pokładzie jest sporo miejsca na bagaż.

Obecność Skody z tym konkretnym produktem na Trako ma swoje uzasadnienie. Ten wytwórca zapowiedział, że zawalczy o kontrakt w przetargu, który organizuje PKP Intercity. O podobnych pociągach coraz częściej wspominają także przewoźnicy w regionach.
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony