Partnerzy serwisu:

Pierwszy zmodernizowany przez FPS EN57 jest już na testach (zdjęcia)

Michał Szymajda 15.07.2016 830

arrow
arrow
Pierwszy zmodernizowany przez FPS EN57 jest już na testach (zdjęcia)
Zmodernizowany przez Cegielskiego EN57 jest już na testach Fot. FPS H. Cegielski
Pierwszy zmodernizowany przez FPS EN57 jest już na testach (zdjęcia)
Pierwszy zmodernizowany przez FPS EN57 jest już na testach (zdjęcia)
Pierwszy zmodernizowany przez FPS EN57 jest już na testach (zdjęcia)
Pierwszy zmodernizowany przez FPS EN57 jest już na testach (zdjęcia)
Pierwszy zmodernizowany przez FPS EN57 jest już na testach (zdjęcia)
Pierwszy z dwudziestu elektrycznych zespołów trakcyjnych EN57 po modernizacji w poznańskiej fabryce Cegielskiego jeździ już na testach po wielkopolskich torach. Jak informuje FPS H. Cegielski, to najbardziej zaawansowana przebudowa tego typu pojazdu w Polsce.
Pojazdy dostarczone zostały do Cegielskiego przez Polski Tabor Szynowy – spółkę będącą częścią Agencji Rozwoju Przemysłu – w dwóch transzach po 10 pojazdów. Wcześniej jeździły w Przewozach Regionalnych.

Modernizacja bardzo głęboka


– Pierwszy pojazd EN57 po naprawie głównej i modernizacji jest na jazdach badawczych, które wykonuje dla nas notyfikowana jednostka badawcza. Cztery kolejne sztuki są już niemal gotowe. Przy następnych 7 pojazdach toczą się prace na rożnym etapie zaawansowania – mówi Łukasz Szaranek, Specjalista ds. Marketingu i Sprzedaży w FPS. – Pierwszą sztukę, którą zmodernizowaliśmy, przetestowaliśmy już na wynajętym torze. Testy pokazały, że pojazd jeździ według założeń i nie ma z nim żadnych problemów technicznych – dodaje.

Z pierwotnej konstrukcji EN57 zostaje częściowo pudło z ostoją oraz ramy wózków, które również są modernizowane. – Modernizacji pudła podlegają ściany boczne, sufit, podłoga wraz z podwoziem. Pojazd otrzymuje również nowe ściany szczytowe (międzywagonowe) i zupełnie nowe czoła. Zmodernizowane pudła są bardzo dobrze wyciszane, co przekłada się na zwiększenie komfortu akustycznego w przestrzeniach pasażerskich. Dzięki nowemu systemowi kanałów wentylacyjnych i wydajnej klimatyzacji, uzyskujemy przestrzeń dla komfortowej pracy maszynisty i komfortowej podróży dla pasażera. Pojazdy otrzymają też nowe silniki asynchroniczne z przekładnią dwustopniową od renomowanych producentów – wyjaśnia przedstawiciel FPS.

Pierwsze 10 pojazdów będzie gotowych w 2016 roku

W każdym przedziale i przedsionku zamontowane będą monitory zgodnie ze specyfikacją zamówienia Polskiego Taboru Szynowego. Pojazd będzie też monitorowany. Osoby z dysfunkcjami ruchowymi z pewnością docenią jedną z dwóch toalet, którą przystosowano dla ich potrzeb. Jest to najobszerniejsza toaleta, jaką dotąd zainstalowano w zmodernizowanych EN57. Warto zaznaczyć, że pod każdą parą siedzeń znajduje się gniazdko elektryczne.

– Planujemy, że pierwsze 10 pojazdów zostanie oddana do zamawiającego do końca tego roku. Kolejne 10 sztuk dotrze do PTS w roku 2017 – mówi Łukasz Szaranek.

Kto weźmie zmodernizowane w Cegielskim pojazdy?

Pojazdami wykonami w FPS mogą wyrazić zainteresowanie Przewozy Regionalne, które już wcześniej zapowiedziały, że będą modernizować swoje EN57. Tym bardziej, że zarówno w Polskim Taborze Szynowym, jak i w Przewozach Regionalnych, dominuje obecnie kapitał Agencji Rozwoju Przemysłu. Wnętrze pojazdu przypomina zresztą to, które posiadają „Tygrysy” już jeżdżące w barwach PR. PR-y mogłyby leasingować EN57 wyremontowane w FPS, od PTS.
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Restrukturyzacja Przewozów Regionalnych
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony