Partnerzy serwisu:

Pierwszy pociąg pasażerski dojechał do Balic [zdjęcia]

Michał Wojtaszek, psmkms 14.09.2015 409

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
Komentarze:
2015-09-14 10:42:49 Autor: as11
---.multi.internet.cyfrowypolsat.pl
czy jest ktoś z kolegów zorientowany "o co idzie" z tymi robotami na Balicach?

gdzie tkwi problem?
2015-09-14 10:44:06 Autor: gość
---.dynamic.chello.pl
1/ nie "z powodu" a z okazji
2/ 15 września jest jutro - czy coś przegapiłem ?
Pozdrawiam redaktora tekstu
2015-09-14 10:56:02 Autor: sent
---.net.tauron.pl
Czy dożyjemy takiego 21 wieku jadąc z Krakowa przez Trzebinię do Katowic? Kiedy ktoś się za to weźmie?!
2015-09-14 12:06:27 Autor: true blue
---.dynamic.chello.pl
Problem w tym że to robią "fachowcy" z pelki.Kontynuują swój "najwyższy standard" odbudowy linii do Katowic.Szkoda że tu nie ma Dzierżyńskiego on by im przyspieszył ruchy a większość by nakarmiła robaki ...
2015-09-14 12:18:32 Autor: Dziennikarskie dno
---.dynamic.chello.pl
Problem jest inny. Dziennikarze i media nie zajmuję się kwestią linii Kraków - Katowice.
2015-09-14 12:24:55 Autor: CracoviaK
---.dynamic.chello.pl
@as11
nie jestem wiarygodnym źródłem, ale mieszkam przy ww. linii i z okna bloku każdego dnia widzę co dłubią przy torach prowadzących do Balic. Mianowicie od kilku tygodni towarzystwo (raptem 3-4 chłopa) ciągle majstrują coś przy trakcji sieciowej. Może tutaj leży problem?
2015-09-14 13:08:37 Autor: Maurycy+
---.97.199.117
Oj zDziwisz się jak koleją pojedziesz do Balic,
a potem z peronu do terminalu półgodziny z buta...
2015-09-14 15:51:36 Autor: Malopolanin
---.116.200.66
W odpowiedzi na post Dziennikarskie dno:
"Problem jest inny. Dziennikarze i media nie zajmuję się kwestią linii Kraków - Katowice."
Co by przyniosło to zainteresowanie? Wojewoda wydałby szybciej PnB?
2015-09-14 17:03:27 Autor: hubert1
---.dynamic.chello.pl
Nie wiem, jak to przejechało. Z tego co się orientuję dość pobieżnie, jeszcze nie wszystkie rozjazdy są oddane do użytku. Chodzi o stosowne zapisy w dokumentacji choćby na posterunkach. Non stop prowadzone są próby (jazda drezyny) działania urządzeń sterowania ruchem. Dochodzi kilka przejazdów drogowo-kolejowych. Ogólnie problem tkwi w srk. Jazdy próbne EZT mają zacząć się na dniach.
2015-09-14 17:06:23 Autor: hubert1
---.dynamic.chello.pl
No i kolej celuje na 27.09. Wiąże się to z otwarciem nowego terminala na 28.09
2015-09-14 18:44:04 Autor: eugeniusz
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
A kto budował ?. Włoch?. Jak długo? Jak szybko?
To się nie dziwimy....
Ma być sukces - to i będzie.
A kto się sprzeciwi - tego się wytnie. Na dowód fakt ilu niecerpliwych z Dyrekcji popychało sprawy aby był sukces. Tylko o tym cicho sza ....

Teraz prezes PLK pojedzie po francuskie firmy.
Na rynku będzie jak w Lidlu - tydzień francuski, włoski, argentyński i z wysp owczych. Tylko krajowego "schabowego" nie uświadczysz. Jak już wszystkie środki zostaną wydane nagle okaże się że nie ma tu po co i za co żyć. I nie ważne jaki będzie Rząd. Taniej Szwagropol obwiezie lądujących po okolicy.
Mądry polaczek po szkodzie.....
2015-09-14 20:21:49 Autor: ciekawy
---.icpnet.pl
A ktoś orientuje się co tam za urządzenia zabudowane są? Polskie z Kombudu?
2015-09-14 21:51:14 Autor: Malopolanin
---.116.200.66
W odpowiedzi na post eugeniusz:
"A kto budował ?. Włoch?. Jak długo? Jak szybko?
To się nie dziwimy....
Ma być sukces - to i będzie.
A kto się sprzeciwi - tego się wytnie. Na dowód fakt ilu niecerpliwych z Dyrekcji popychało sprawy aby był sukces. Tylko o tym cicho sza ....

Teraz prezes PLK pojedzie po francuskie firmy.
Na rynku będzie jak w Lidlu - tydzień francuski, włoski, argentyński i z wysp owczych. Tylko krajowego "schabowego" nie uświadczysz. Jak już wszystkie środki zostaną wydane nagle okaże się że nie ma tu po co i za co żyć. I nie ważne jaki będzie Rząd. Taniej Szwagropol obwiezie lądujących po okolicy.
Mądry polaczek po szkodzie....."
Jakie proponujesz rozwiązanie zgodne z PZP na wyeliminowanie zagranicznych firm z przetargów?
2015-09-14 22:13:57 Autor: eugeniusz
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Przepis na wiarygodnego wykonawcę jest prosty:
- dwuetapowość postępowania /w tym badanie potencjału wykonawczego ( kim, czym, jaką technologią, jakie parametry techniczne)
- rzetelny nadzór podczas realizacji / harmonogram versus wykonanie, kompetencje kadry inżyniera /
- kwalifikacje kadry wykonawcy, projektanta/ sprzęt i technologie
- cena - jako jedno z mniejszych kryteriów wyboru ( a ten element wiadomo że jest nie do zaakceptowania przez biurokratów którzy nie podpatrzą jak to robi Zamawiający np w Norwegii)
- badanie referencji

No i teraz proste pytanie - czy jest odważny który tak zmienii radosny pęd do jednokryteriowych przetargów / cena najmniejsza/?

Nie mam nic do zagranicznych firm ale nie rozumiem dlaczego niszczymy krajowe? Nie znam takiegu drugiego kraju który tak postępuje.
Zakładam, że krajowe są tańsze bo i tak potem robią dla tych co wygrali najniższą ceną.
A PZP zawsze można zmienić - wystarczy chcieć i mieć jasny cel.
2015-09-14 22:15:12 Autor: Laik
---.dynamic.chello.pl
Czy prawo dopuszcza umieszczenie w specyfikacji przetargowej takiego zapisu, że firma która dała pupy w realizacji innego kontraktu z tej samej branży (np. remont linii kolejowej) z automatu dany przetarg przegrywa choćby jej oferta była teoretycznie na tip-top?
2015-09-14 22:29:33 Autor: pppp
---.adsl.inetia.pl
"Zdekompletowane są rogatki na niektórych przejazdach kolejowych, stąd przy każdym z nich pociąg musiałby zwalniać do 20 km/h."

Na niektórych? To znaczy na których? Zygmunta Starego? Podkamyk? Krzyżówka? Tam akurat są przejazdy kategorii C - sygnalizacja świetlna bez rogatek.

Przejazdy z sygnalizacją świetlną i rogatkami (kategoria B) są na Zakliki z Mydlnik i drodze wojewódzkiej przy lotnisku.

Rynek - nomen omen - KOLEJOWY powinien się bardziej postarać i zweryfikować takie "rewelacje".
2015-09-15 08:29:11 Autor: soad1
---.dynamic.chello.pl
Czy ktoś ze wspaniałych dziennikarzy zainteresuje się losem 238 mln EURO kredytu przyznanego PLK przez EBI rok i trzy miesiące temu na modernizację linii Kraków - Katowice?
2015-09-15 09:21:10 Autor: Malopolanin
---.116.200.66
W odpowiedzi na post soad1:
"Czy ktoś ze wspaniałych dziennikarzy zainteresuje się losem 238 mln EURO kredytu przyznanego PLK przez EBI rok i trzy miesiące temu na modernizację linii Kraków - Katowice?"
Dla tej inwestycji trwa właśnie dwuetapowe postępowanie przetargowe proponowane przez użytkownika "eugeniusz".
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony