Pierwszy pociąg operatorski PKP Cargo Connect w Porcie Gdynia
inf. pras. oprac. jm ⚫ 09.07.2020 ⚫
5,6k

fot. Łukasz Piotrowski, sm42.pl
Do gdyńskiego portu dotarł dzisiaj pierwszy pociąg operatorski PKP Cargo Connect, spółki z Grupy PKP Cargo, obsługujący trasę Warszawa – Gdynia – Warszawa. W kilkunastu kontenerach znalazły się polskie produkty eksportowane do Chin – poinformowała spółka.
Jak informuje PKP Cargo, intermodalny skład przewiózł żywność i wyroby przemysłowe – kontenery zostaną załadowane w Gdyni na statek i popłyną do Chin. Pociąg w powrotną drogę do Warszawy zabierze kontenery, które przypłynęły z Chin do terminala w porcie w Gdyni.
W ten sposób zainaugurowane zostało kolejne połączenie operatorskie w ramach produktu Connect Operator (więcej na ich temat piszemy tutaj). Będzie ono obsługiwane na początku dwa razy w tygodniu według stałego rozkładu jazdy, ale w przyszłości ta częstotliwość zostanie zwiększona z uwagi na spodziewany wzrost zainteresowania przewozami ładunków z i do polskich portów. Atrakcyjny jest także czas przejazdu składu między Gdynią a terminalem PKP Cargo Connect w Warszawie przy ul. Marywilskiej, który wynosi ok. 7 godzin.
– Dzięki pociągom operatorskim gwarantujemy klientowi dowiezienie ładunku do punktu docelowego w określonym z góry czasie. I dlatego takie połączenia, zapewniające przewidywalność czasu dostawy, są bardzo popularne wśród klientów – mówi Ivan Ružbacký, prezes PKP Cargo Connect cytowany w komunikacie.
Jak podaje PKP Cargo, pociągi operatorskie Connect Operator obsługują już połączenia m.in. na trasach Gdańsk – Gliwice – Piacenza oraz Małaszewicze/Brześć – Gliwice – Piacenza i Małaszewicze/Brześć – Gliwice – Gdańsk, jednak stopniowo ich sieć będzie rozszerzana w zależności od potrzeb rynku. Czesław Warsewicz, prezes PKP Cargo S.A., wskazuje, iż dzięki połączeniom operatorskim cała Grupa podnosi swoją konkurencyjność na rynku. – Jest to ważne zwłaszcza w przypadku przewozu ładunków intermodalnych, których udział w rynku kolejowym systematycznie rośnie. Ten segment jest dla nas bardzo atrakcyjny i perspektywiczny, dlatego będziemy cały czas starać się budować nasze przewagi konkurencyjne w obszarze intermodalnym – zapewnia Czesław Warsewicz.
W Grupie PKP Cargo transporty intermodalne stanowią już ponad 15 proc. pracy przewozowej. Ten udział będzie na pewno rósł kosztem ładunków masowych. Dotyczy to zarówno rynku krajowego, jak i międzynarodowego – podkreśla przewoźnik.
W ten sposób zainaugurowane zostało kolejne połączenie operatorskie w ramach produktu Connect Operator (więcej na ich temat piszemy tutaj). Będzie ono obsługiwane na początku dwa razy w tygodniu według stałego rozkładu jazdy, ale w przyszłości ta częstotliwość zostanie zwiększona z uwagi na spodziewany wzrost zainteresowania przewozami ładunków z i do polskich portów. Atrakcyjny jest także czas przejazdu składu między Gdynią a terminalem PKP Cargo Connect w Warszawie przy ul. Marywilskiej, który wynosi ok. 7 godzin.
– Dzięki pociągom operatorskim gwarantujemy klientowi dowiezienie ładunku do punktu docelowego w określonym z góry czasie. I dlatego takie połączenia, zapewniające przewidywalność czasu dostawy, są bardzo popularne wśród klientów – mówi Ivan Ružbacký, prezes PKP Cargo Connect cytowany w komunikacie.
Jak podaje PKP Cargo, pociągi operatorskie Connect Operator obsługują już połączenia m.in. na trasach Gdańsk – Gliwice – Piacenza oraz Małaszewicze/Brześć – Gliwice – Piacenza i Małaszewicze/Brześć – Gliwice – Gdańsk, jednak stopniowo ich sieć będzie rozszerzana w zależności od potrzeb rynku. Czesław Warsewicz, prezes PKP Cargo S.A., wskazuje, iż dzięki połączeniom operatorskim cała Grupa podnosi swoją konkurencyjność na rynku. – Jest to ważne zwłaszcza w przypadku przewozu ładunków intermodalnych, których udział w rynku kolejowym systematycznie rośnie. Ten segment jest dla nas bardzo atrakcyjny i perspektywiczny, dlatego będziemy cały czas starać się budować nasze przewagi konkurencyjne w obszarze intermodalnym – zapewnia Czesław Warsewicz.
W Grupie PKP Cargo transporty intermodalne stanowią już ponad 15 proc. pracy przewozowej. Ten udział będzie na pewno rósł kosztem ładunków masowych. Dotyczy to zarówno rynku krajowego, jak i międzynarodowego – podkreśla przewoźnik.
Komentarze:
Giełda

Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |