Pierwszy pociąg Kolei Dolnośląskich dojechał do Lubina. Na razie testowy [zdjęcia, film]
Michał Szymajda ⚫ 28.02.2019 ⚫
7,4k


![Pierwszy pociąg Kolei Dolnośląskich dojechał do Lubina. Na razie testowy [zdjęcia, film] Pierwszy pociąg Kolei Dolnośląskich dojechał do Lubina. Na razie testowy [zdjęcia, film]](https://www.rynek-kolejowy.pl/img/20190228094019KDLubin.jpg_60-60.jpg)
![Pierwszy pociąg Kolei Dolnośląskich dojechał do Lubina. Na razie testowy [zdjęcia, film] Pierwszy pociąg Kolei Dolnośląskich dojechał do Lubina. Na razie testowy [zdjęcia, film]](https://www.rynek-kolejowy.pl/img/20190228094044KDLubin1.jpg_60-60.jpg)
![Pierwszy pociąg Kolei Dolnośląskich dojechał do Lubina. Na razie testowy [zdjęcia, film] Pierwszy pociąg Kolei Dolnośląskich dojechał do Lubina. Na razie testowy [zdjęcia, film]](https://www.rynek-kolejowy.pl/img/20190228094046KDLubin2.jpg_60-60.jpg)
28 lutego 2019 miało miejsce otwarcie ruchu na modernizowanej jeszcze linii 289, na odcinku od Legnicy do Lubina. Na regularne połączenia pasażerskie do Legnicy i Wrocławia pasażerowie poczekają jednak jeszcze do czerwca.
– Po godzinie 16 odcinek Legnica - Lubin została otwarty dla ruchu towarowego, dzięki czemu pociągi towarowe uruchamiane na zlecenie KGHM mogą już dojechać do Legnicy najkrótszą trasą. Na czas modernizacji poruszały się północnym odcinkiem linii 289, od Lubina do Rudnej Gwizdanów, skąd rozjeżdżały się w różnych kierunkach – powiedział Bohdan Ząbek, rzecznik prasowy PKP PLK odpowiedzialny za region dolnośląski. Prace, które wymagały zamknięcia południowego fragmentu linii trwają od lata 2017 i warte są prawie 200 mln zł.
Po przejeździe pierwszych rozkładowych pociągów towarowych z Legnicy do Lubina o godzinie 21.25 przejechał także testowy pociąg Kolei Dolnośląskich. Na razie jechał z prędkością 40 km/h, ze względu na to, że maszyniści nie posiadają jeszcze tzw. „znajomości szlaku”. Na linii obowiązuje ograniczenie prędkości do 100 km/h, prawdopodobnie po zakończeniu wszystkich prac zostanie podniesiona do 120 km/h. Taką prędkość na linii deklarowały PKP Polskie Linie Kolejowe w lipcu 2017 roku, przed rozpoczęciem prac.
– Od czerwca Koleje Dolnośląskie uruchomią z Legnicy do Lubina 12 par połączeń, z których 10 będzie dojeżdżać bezpośrednio do Wrocławia. Po przejeździe testowym jesteśmy bardzo zadowoleni z jakości prac torowych – powiedział Bartosz Rodak, rzecznik prasowy KD.
W Lubinie toczą się jeszcze prace przy budowie krawędzi peronowych. Gotowe są już wiaty i ich oświetlenie.
Po przejeździe pierwszych rozkładowych pociągów towarowych z Legnicy do Lubina o godzinie 21.25 przejechał także testowy pociąg Kolei Dolnośląskich. Na razie jechał z prędkością 40 km/h, ze względu na to, że maszyniści nie posiadają jeszcze tzw. „znajomości szlaku”. Na linii obowiązuje ograniczenie prędkości do 100 km/h, prawdopodobnie po zakończeniu wszystkich prac zostanie podniesiona do 120 km/h. Taką prędkość na linii deklarowały PKP Polskie Linie Kolejowe w lipcu 2017 roku, przed rozpoczęciem prac.
– Od czerwca Koleje Dolnośląskie uruchomią z Legnicy do Lubina 12 par połączeń, z których 10 będzie dojeżdżać bezpośrednio do Wrocławia. Po przejeździe testowym jesteśmy bardzo zadowoleni z jakości prac torowych – powiedział Bartosz Rodak, rzecznik prasowy KD.
W Lubinie toczą się jeszcze prace przy budowie krawędzi peronowych. Gotowe są już wiaty i ich oświetlenie.
Komentarze:
Nowe linie kolejowe

Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |