Partnerzy serwisu:

Pierwszy kontrakt Stadlera w Turcji. 7 lokomotyw dla prywatnego przewoźnika

Roman Czubiński 27.08.2019 2k

Pierwszy kontrakt Stadlera w Turcji. 7 lokomotyw dla prywatnego przewoźnika
wiz. Stadler
Grupa Stadler zdobyła przyczółek na rynku tureckim. Pierwszym odbiorcą lokomotyw szwajcarskiej firmy będzie Körfez Ulaştırma, przewoźnik należący do koncernu naftowego Tüpraş. Pojazdy będą odznaczały się napędem hybrydowym i dużą siłą pociągową.
Turecki operator zamówił u Stadlera siedem lokomotyw hybrydowych Eurodual. Sześcioosiowe pojazdy mają być wykorzystywane do przewozów towarowych na terenie Turcji. Jednocześnie podpisano umowę, na mocy której Stadler zajmie się utrzymaniem lokomotyw przez osiem lat od dostarczenia. Dostawa pierwszego pojazdu powinna nastąpić w roku 2021.

Lokomotywy o układzie Co'Co' będą pierwszymi hybrydowymi pojazdami kolejowymi w Turcji. Zamawiający zdecydował się na takie rozwiązanie ze względu na specyfikę obsługiwanych tras, wśród których są zarówno odcinki zelektryfikowane prądem przemiennym 25 kV, jak i pozbawione sieci trakcyjnej. Przewoźnikowi zależało też na dużej mocy: lokomotywy mają być zdolne do prowadzenia w trakcji pojedynczej składów o masie do 2000 ton na liniach o znacznych nachyleniach toru. Jak przekonuje producent, dzięki zastosowaniu sześciu osi napędnych i nowoczesnego systemu kontroli trakcji siła pociągowa będzie wynosiła 500 kN. Moc pojazdu podczas pracy wyłącznie na module elektrycznym to 6,15 MW, a z wykorzystaniem silnika spalinowego jako agregatu – 2,8 MW.

Po realizacji kontraktu liczba dostarczonych przez Stadlera sześcioosiowych lokomotyw nowej generacji zwiększy się do 74 egzemplarzy. – Cieszymy się z powodu okazanego nam zaufania. Wraz z lokomotywami nowej generacji oferujemy przewoźnikom liczne korzyści ekonomiczne i środowiskowe – mówi dyrektor zarządzający Stadler Valencia Iñigo Parra.

Körfez Ulaştırma jest pierwszym tureckim prywatnym przewoźnikiem kolejowym, który otrzymał licencję na przewozy towarowe po głównych liniach (władze Turcji rozpoczęły ich wydawanie przed dwoma laty). Przewozy rozpoczął w grudniu 2017 r. – od tego czasu przewozy wyniosły ok. 3 milionów ton. Oprócz produktów naftowych spółki-matki Körfez zamierza zarabiać na przewozach także innych ładunków. Firma zamierza rozbudowywać swój tabor (obecnie jest to 439 wagonów i 10 własnych lub wynajętych lokomotyw) w związku z planami zwiększenia udziału w rynku przewozowym. – Dostawa lokomotyw dużej mocy z rodziny Eurodual przyczyni się do budowania naszej przewagi konkurencyjnej – deklaruje przedstawiciel przewoźnika Tufan Başarır.
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony