Partnerzy serwisu:

Pierwszy dwusystemowy Dragon 2 z Newagu pojechał na testy

Jakub Madrjas 14.09.2020 596

Z fabryki Newagu do Żmigrodu wyjechała na testy pierwsza dwusystemowa lokomotywa z serii Dragon 2. Przełomowy dla nowosądeckiego producenta pojazd ma być dopuszczony do ruchu międzynarodowego.
We wrześniu ubiegłego roku PKP Cargo za ponad pół miliarda złotych zamówiło w Newagu 31 Dragonów 2. Siedem elektrowozów zostało wyposażonych w spalinowy moduł dojazdowy, zaś 24 pojazdy będą dwunapięciowe i dopuszczone do eksploatacji W Polsce, Czechach i Słowacji. Na koniec października ubiegłego roku Newag przekazał zgodnie z ustalonym harmonogramem pierwszą lokomotywę wyposażoną w moduł dojazdowy.

Teraz przyszła kolej na pierwszą w historii Newagu dwusystemową lokomotywę Dragon. Została ona zauważona podczas przejazdu do Żmigrodu, gdzie znajduje się tor testowy Instytutu Kolejnictwa.

24 lokomotywy w wersji dwunapięciowej mają być dostarczane w 2021 i 2022 roku (po 12 sztuk). Dragony będą wyposażone w systemy zasilania 3 kV DC i 25 kV 50 Hz AC. W ramach umowy przewidziano dostawy oprogramowania oraz licencji niezbędnych do obsługi lokomotywy, zestawu fabrycznie nowych części zamiennych i podzespołów wchodzących w skład tzw. zestawu antyawaryjnego, oraz szkolenia i autoryzację personelu PKP Cargo w zakresie utrzymania i eksploatacji lokomotyw.

Dragon 2 to flagowy produkt z segmentu lokomotyw elektrycznych nowosądeckiego producenta. Ważąca 120 ton, 6-osiowa lokomotywa przeznaczona do transportu ciężkich składów towarowych o maksymalnej masie nawet 4000 ton.
PARTNERZY DZIAŁU




Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Newag
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony