Pierwsze zespoły trakcyjne Pesy dla ČD pojechały do Czech i Austrii [zdjęcia]
Michał Szymajda ⚫ 23.01.2023 ⚫
6,8k


![Pierwsze zespoły trakcyjne Pesy dla ČD pojechały do Czech i Austrii [zdjęcia] Pierwsze zespoły trakcyjne Pesy dla ČD pojechały do Czech i Austrii [zdjęcia]](https://www.rynek-kolejowy.pl/img/103684659330153.jpg_60-60.jpg)
![Pierwsze zespoły trakcyjne Pesy dla ČD pojechały do Czech i Austrii [zdjęcia] Pierwsze zespoły trakcyjne Pesy dla ČD pojechały do Czech i Austrii [zdjęcia]](https://www.rynek-kolejowy.pl/img/20230123134151Pesa1.jpg_60-60.jpg)
![Pierwsze zespoły trakcyjne Pesy dla ČD pojechały do Czech i Austrii [zdjęcia] Pierwsze zespoły trakcyjne Pesy dla ČD pojechały do Czech i Austrii [zdjęcia]](https://www.rynek-kolejowy.pl/img/20230123134151Pesa2.jpg_60-60.jpg)
![Pierwsze zespoły trakcyjne Pesy dla ČD pojechały do Czech i Austrii [zdjęcia] Pierwsze zespoły trakcyjne Pesy dla ČD pojechały do Czech i Austrii [zdjęcia]](https://www.rynek-kolejowy.pl/img/20230123134151Pesa3.jpg_60-60.jpg)
![Pierwsze zespoły trakcyjne Pesy dla ČD pojechały do Czech i Austrii [zdjęcia] Pierwsze zespoły trakcyjne Pesy dla ČD pojechały do Czech i Austrii [zdjęcia]](https://www.rynek-kolejowy.pl/img/20230123134152Pesa5.jpeg_60-60.jpg)
![Pierwsze zespoły trakcyjne Pesy dla ČD pojechały do Czech i Austrii [zdjęcia] Pierwsze zespoły trakcyjne Pesy dla ČD pojechały do Czech i Austrii [zdjęcia]](https://www.rynek-kolejowy.pl/img/20230123150448Pesa6.jpg_60-60.jpg)
![Pierwsze zespoły trakcyjne Pesy dla ČD pojechały do Czech i Austrii [zdjęcia] Pierwsze zespoły trakcyjne Pesy dla ČD pojechały do Czech i Austrii [zdjęcia]](https://www.rynek-kolejowy.pl/img/20230123150459Pesa7.jpg_60-60.jpg)
Pesa mocno pracuje nad dostawami spalinowych zespołów trakcyjnych dla Kolei Czeskich. Jeden z wyprodukowanych pojazdów serii 847 wjechał właśnie do Czech przez Racibórz i Chałupki, drugi jest w Wiedniu, gdzie przechodzi testy w komorze klimatycznej.
Zdjęcia spalinowego zespołu trakcyjnego serii 847, sfotografowanego na stacji kolejowej w Raciborzu, przesłał nam kolejowy społecznik z Opolszczyzny – Partyk Farana (zdjęcia przesłał również Mirosław Swaby - dziękujemy!). Zapytaliśmy Pesy, czy to już początek dostaw pojazdów.
– W tej chwili Pesa realizuje badania dwóch pojazdów 847 wyprodukowanych dla Ceskie Drahy. Pojazd 847-001 po testach w Żmigrodzie pojechał na badania homologacyjne, które będą realizowane w Centrum Badawczym VUZ w Velimiu – powiedział Maciej Grześkowiak, rzecznik prasowy Pesy.
– Pojazd 001 będzie w Czechach przechodził badania m.in. współczynnika bezpieczeństwa przed wykolejeniem, układu hamulcowego czy osiągów trakcyjnych. Zostanie sprawdzony pod kątem spełniania wymogów TSI, także w zakresie dostosowania dla osób niepełnosprawnych, sposobu i zakresu wyświetlanych informacji oraz emitowanego hałasu. Ostatnim etapem testów będzie eksploatacja nadzorowana, czyli jazdy z pasażerami na liniach obsługiwanych przez CD – powiedział Marek Skrzypkowski, Dyrektor Działu Homologacji i Bezpieczeństwa Funkcjonalnego PESA Bydgoszcz.
Natomiast pojazd 002 jest w tej chwili w tunelu klimatyczno-aerodynamiczny Instytutu badawczego RTA w Wiedniu, gdzie będzie przechodził testy w komorze klimatycznej.
– W tej chwili pojazd jest przygotowywany do testów, trwa montaż czujników i aparatury pomiarowej. Testy w certyfikowanej komorze klimatycznej rozpoczną się w lutym. Ich celem jest sprawdzenie działania klimatyzacji i systemów HVAC w warunkach eksploatacyjnych, czyli m.in. w temperaturach od od -25 C do +40 C, przy odpowiedniej wilgotności i zaśnieżeniu – poinformowała Pesa.
Wcześniej Pesa testowała w austriackiej komorze klimatycznej pojazdy LINK wyprodukowane dla Deutsche Bahn.
– W tej chwili Pesa realizuje badania dwóch pojazdów 847 wyprodukowanych dla Ceskie Drahy. Pojazd 847-001 po testach w Żmigrodzie pojechał na badania homologacyjne, które będą realizowane w Centrum Badawczym VUZ w Velimiu – powiedział Maciej Grześkowiak, rzecznik prasowy Pesy.
– Pojazd 001 będzie w Czechach przechodził badania m.in. współczynnika bezpieczeństwa przed wykolejeniem, układu hamulcowego czy osiągów trakcyjnych. Zostanie sprawdzony pod kątem spełniania wymogów TSI, także w zakresie dostosowania dla osób niepełnosprawnych, sposobu i zakresu wyświetlanych informacji oraz emitowanego hałasu. Ostatnim etapem testów będzie eksploatacja nadzorowana, czyli jazdy z pasażerami na liniach obsługiwanych przez CD – powiedział Marek Skrzypkowski, Dyrektor Działu Homologacji i Bezpieczeństwa Funkcjonalnego PESA Bydgoszcz.
Natomiast pojazd 002 jest w tej chwili w tunelu klimatyczno-aerodynamiczny Instytutu badawczego RTA w Wiedniu, gdzie będzie przechodził testy w komorze klimatycznej.
– W tej chwili pojazd jest przygotowywany do testów, trwa montaż czujników i aparatury pomiarowej. Testy w certyfikowanej komorze klimatycznej rozpoczną się w lutym. Ich celem jest sprawdzenie działania klimatyzacji i systemów HVAC w warunkach eksploatacyjnych, czyli m.in. w temperaturach od od -25 C do +40 C, przy odpowiedniej wilgotności i zaśnieżeniu – poinformowała Pesa.
Wcześniej Pesa testowała w austriackiej komorze klimatycznej pojazdy LINK wyprodukowane dla Deutsche Bahn.
Komentarze:
Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |