Partnerzy serwisu:

Pierwsze zespoły trakcyjne Pesy dla ČD pojechały do Czech i Austrii [zdjęcia]

Michał Szymajda 23.01.2023 6,8k

arrow
arrow
Pierwsze zespoły trakcyjne Pesy dla ČD pojechały do Czech i Austrii [zdjęcia]
Fot. Patryk Farana
Pierwsze zespoły trakcyjne Pesy dla ČD pojechały do Czech i Austrii [zdjęcia]
Pierwsze zespoły trakcyjne Pesy dla ČD pojechały do Czech i Austrii [zdjęcia]
Pierwsze zespoły trakcyjne Pesy dla ČD pojechały do Czech i Austrii [zdjęcia]
Pierwsze zespoły trakcyjne Pesy dla ČD pojechały do Czech i Austrii [zdjęcia]
Pierwsze zespoły trakcyjne Pesy dla ČD pojechały do Czech i Austrii [zdjęcia]
Pierwsze zespoły trakcyjne Pesy dla ČD pojechały do Czech i Austrii [zdjęcia]
Pierwsze zespoły trakcyjne Pesy dla ČD pojechały do Czech i Austrii [zdjęcia]
Pesa mocno pracuje nad dostawami spalinowych zespołów trakcyjnych dla Kolei Czeskich. Jeden z wyprodukowanych pojazdów serii 847 wjechał właśnie do Czech przez Racibórz i Chałupki, drugi jest w Wiedniu, gdzie przechodzi testy w komorze klimatycznej.
Zdjęcia spalinowego zespołu trakcyjnego serii 847, sfotografowanego na stacji kolejowej w Raciborzu, przesłał nam kolejowy społecznik z Opolszczyzny – Partyk Farana (zdjęcia przesłał również Mirosław Swaby - dziękujemy!). Zapytaliśmy Pesy, czy to już początek dostaw pojazdów.

– W tej chwili Pesa realizuje badania dwóch pojazdów 847 wyprodukowanych dla Ceskie Drahy. Pojazd 847-001 po testach w Żmigrodzie pojechał na badania homologacyjne, które będą realizowane w Centrum Badawczym VUZ w Velimiu – powiedział Maciej Grześkowiak, rzecznik prasowy Pesy.

– Pojazd 001 będzie w Czechach przechodził badania m.in. współczynnika bezpieczeństwa przed wykolejeniem, układu hamulcowego czy osiągów trakcyjnych. Zostanie sprawdzony pod kątem spełniania wymogów TSI, także w zakresie dostosowania dla osób niepełnosprawnych, sposobu i zakresu wyświetlanych informacji oraz emitowanego hałasu. Ostatnim etapem testów będzie eksploatacja nadzorowana, czyli jazdy z pasażerami na liniach obsługiwanych przez CD – powiedział Marek Skrzypkowski, Dyrektor Działu Homologacji i Bezpieczeństwa Funkcjonalnego PESA Bydgoszcz.

Natomiast pojazd 002 jest w tej chwili w tunelu klimatyczno-aerodynamiczny Instytutu badawczego RTA w Wiedniu, gdzie będzie przechodził testy w komorze klimatycznej.

– W tej chwili pojazd jest przygotowywany do testów, trwa montaż czujników i aparatury pomiarowej. Testy w certyfikowanej komorze klimatycznej rozpoczną się w lutym. Ich celem jest sprawdzenie działania klimatyzacji i systemów HVAC w warunkach eksploatacyjnych, czyli m.in. w temperaturach od od -25 C do +40 C, przy odpowiedniej wilgotności i zaśnieżeniu – poinformowała Pesa.

Wcześniej Pesa testowała w austriackiej komorze klimatycznej pojazdy LINK wyprodukowane dla Deutsche Bahn.
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony